Ik noem alle tegendoelpunten op zich geen cheat, het is alleen de manier waarop de meesten plaats vinden. Ik speel zelf op mijn PS3 ML met mijn eigen gemaakte Jupiler League, spelers hebben een gemiddelde rating van rond de 60. Als je een krappe voorsprong hebt, kun je er op een gegeven moment op wachten dat de CPU gaat cheaten. De tegenstander gaat dan spelen ala Barcelona in het kwadraat, bal wordt razendsnel rondgetikt en letterlijk alles komt aan en valt precies goed, is totaal niet te verdedigen. Je krijgt de meest vage overtredingen tegen, bij voorkeur bij je eigen strafschopgebied en 9 van de 10 vrije trappen vliegen binnen. Ik moet nu nog 5 wedstrijden in mijn eerste seizoen en heb al ruim 50 tegendoelpunten, waarvan verreweg de meesten door het cheaten van de CPU zijn gevallen. Heb nu ondanks dat ik na de nieuwe patch nog maar 2 wedstrijden heb gespeeld, wel het gevoel dat het minder is geworden.
Nou, ik wel hoor. Sowieso omdat de sprintbug weg is en omdat het online minder snel is. Gisterenavond nog gespeeld tegen MrNrg1982 en de snelheid van spelen was behoorlijk teruggedraaid. Verder valt het me off-line op dat de CPU minder diep inzakt om dan te counteren. Ze proberen nu actiever op de aanval te spelen. Ik ben tevreden met de patch. Ze hebben precies datgene gefixed waar om gevraagd werd.
Ik heb pas 1 potje met de nieuwe patch gespeeld hoor, maar merkte ook weldegelijk verschil. Schoten gaan weer wat harder (niet altijd, maar ik schoot gisteren eindelijk weereens hard op doel wat in 1.01 niet lukte), en de keepers leken ook weer wat normaler te doen. Komend weekend maar weereens een aantal potjes achter elkaar spelen om te kijken hoe het nu echt bevalt, maar voorlopig vind ik deze versie nog steeds de beste nextgen PES.
Dat scripten was altijd al een irritant probleem in PES, maar zit dit jaar ook in de nieuwste FIFA...
Yes, Nat restrictie is eindelijk weg! Tijd voor een player match online! Hopelijk tegen iemand die ook 't niveau van nederlandse teams pakt
Nadere mededeling over het toernooi Morgen gaan we loten en vrijdag begint het toernooi! We loten voor twee dingen: A) Wat je team wordt. B) Bij wie je in de groep komt. We spelen met teams in de sub-top, wat het wel leuk maakt, want dan speel je niet tegen Barcelona of Real Madrid. Om te zien welke teams we gebruiken, ga dan naar de TEAM-lijst Wil je je alsnog inschrijven, ga dan naar het inschrijf-topic. De eerste fase van het toernooi is een groeps-fase en na die fase gaan we met de knock-out-fase verder. We geven je twee dagen de tijd tot de eigenlijke start van het toernooi ( vrijdag ) omdat we de spelers een paar dagen willen geven om aan hun team te wennen.
Mwah, heeft in Fifa min of meer altijd wel gezeten, althans in elk geval vanaf Fifa 10. Daar gebeurde het ook als je gelijk stond of een kleine voorsprong had, dat de A.I. van de tegenstander in de loop van de tweede helft, ineens über ging spelen. Alleen niet zoals het in PES 2012 gebeur(de), dat een Fc Bal op het dak als Barcelona ging spelen. In Fifa 10 kon je er ook vanuit gaan dat als je in die situaties een vrije trap tegen kreeg rond je eigen strafschopgebied, dat 9 van de 10 keer, elke Jan Doedel en vanuit elke onmogelijke hoek, de bal ook in het doel rosde. Voor de rest was het op zich wel redelijk te verdedigen, bij PES 2012 was het amper tot niet te verdedigen als de A.I. in de cheat-modes springt. Pakte je toevallig de bal wel af, kreeg je 9 van de 10 keer een vage vrije trap tegen.
Ik vond het tot FIFA12 dus wel erg meevallen met die scripting in FIFA (vanaf 09 gespeeld), maar dit jaar merk je het echt in die mate dat het dus ook bij PES is... Dan dribbelen opeens spelers als Janko even langs 3-4 verdedigers met allemaal rare fratsen en kapbewegingen om die bal er vervolgens in te rossen. Kun je niets tegen doen.
Sorry hoor, maar de CPU hangt nog steeds met 10 voor de eigen goal, er zit geen pace in de wedstrijden. Al sta je 3-0 voor, de CPU gaat echt niet meer ruimte geven door zelf aan te vallen. De wedstrijden blijven saai, de CPU blijft ongelofelijk goed, zeker als je de betere teams treft. Ik zie geen verschil, het blijft niet mijn game helaas.
Gelukkig cheat de CPU momenteel niet , net 1-0 gewonnen van Heerenveen (met Ajax ) in de ML. Heerenveen heeft 3x de lat geraakt en ze maken in de 85e minuut een gruwelijk lelijke eigen goal waardoor ik win .
Voor alle jupiler league liefhebbers... De usb's zijn gisteren de deur uit gegaan. ( ook die voor d'n ingel die hem online zet) dus als jullie hem lief aankijken staat die denk vanavond online\o/ enjoy... En ik hoor graag eventuele bugs / aanpassingen... Voor versie 2
Fifa 12 kan ik niet over oordelen, heb alleen 2 wedstrijdjes in de demo gespeeld. De laatste die ik vrij intensief heb gespeeld, is Fifa 10. Dat daar de A.I. Bij een gelijkspel of een krappe voorsprong van mij in de tweede helft über ging spelen, is even iets fout uitgedrukt. Ze gingen meer drukken waardoor je min of meer met de rug tegen de muur stond en de bal lastig weg kon krijgen, op zich vrij realistisch. Het probleem was enkel, je moest geen overtreding maken, want elke Jan Doedel schoot die bal vanuit elke onmogelijke hoek, 9 van de 10 keer binnen. Bij PES 2012 is/was het zo erg, dat elke Fc Bal op het dak ploeg als Barcelona ging spelen met razendsnelle tikkie takkie voetbal naar voren en desnoods met pirouets door je verdediging sneed, totaal niet te verdedigen ook al stond je met 10 man achterin. Zolang je 0 - 0 stond, had je er verder ook niet veel last van, het gebeurde vaak nadat je de 1 - 0 binnen schoot. Bij jou is het waarschijnlijk te laat geweest dat de CPU ging cheaten. Maar het kan er ook best uit zijn nu, kan er nog niet echt over oordelen omdat ik nog maar 2 wedstrijden na de patch heb gespeeld. Voor mijn gevoel is het in elk geval niet meer zo erg, in die 2 wedstrijden die ik heb gespeeld. Eerste wedstrijd 1 - 0 gewonnen, uit tegen Helmond Sport, doelpunt vroeg in de tweede helft. Tweede wedstrijd thuis met 2 - 0 gewonnen van Fortuna Sittard, beide gingen ze op een gegeven moment wel meer druk zetten, maar op een normale manier.
Zal een lobby aanmaken op de NL server. En gewoon Nederlandse teams. Overigens, ben nu al twee keer gecrashed online tijdens 't laden van tactieken
Willen de XBW-deelnemers van het Digitaalgras-toernooi In de gaten houden dat we morgen gaan loten? Ik zal daar morgen een speciaal lotings-topic voor maken. Vrijdag beginnen we echt te spelen. De deelnemers zijn: Dyonko Extince Tuur ( er zijn er meer van deze site maar die zitten ook op Digitaalgras )
Hoe zit het eigenlijk met de OF van Daymos? Ik speel nu met Westham United, maar heb het idee dat de selectie lang niet compleet is (heb in totaal maar 19 spelers...op de website van Westham staan er veel meer geselecteerd voor het eerste elftal).
Hoi Han, Mijn broer (Richard) wil ook meedoen... Als hij meedoet mag je van hem Tuur maken en van mij MiniaTuur \o/ blijf toch het kleine broertje Ps. Lijkt erop dat d'n Ingel de OF niet geinstalleerd krijgt... Ga dit weekend kijken of ik het met een computer erop krijg. Iemand een goede (gratis) upload site...?!