[XOne] [TES V: Skyrim] Races

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 nov 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Probleem is alleen dat ik nergens mijn mening opdring. Ik speculeer alleen met Lastpak dat je voor het leuke eigenlijk de lore regels moet volgen :9.
    Dan komen jullie opeens dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt.
    Dus speel lekker je RPG en doe niet zo aangebrand.

2. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Oké en nu ga ik met een vraag aankomen,

Wtf is lore??! Ik heb oblivion gespeeld. Skyrim moet ik nog halen. Maar van lore heb ik nog nooit gehoord?

Als ik een rpg speel volg ik altijd m'n eigen pad. Meestal komt dat uit op iemand die als hij het ergens niet meeeens is de botte bijl hanteert.... ;)

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Lore = verhaal achter de wereld.
    Net als bv. Lord of the Rings heeft de wereld van The Elder Scrolls gewoon een eigen geschiedenis, verhalen, legendes, mythes, archetypes etc. Veel van deze lore komt bv niet voor in de games, maar echte fans lezen die shit ook.

4. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Oké oké. Maar hoe volg je die dan? Speel je met een boekje ernaast? Of weet je al die dingen uit je hoofd? En wordt je daar in de game ook op aangewezen?

Gewoon puur interesse hoor.

5. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat soort dingen kom je vooral achter door de vorige games te spelen. Maar vooral ook door bijvoorbeeld wiki's te lezen of misschien boeken.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En vooral ook de boeken IN de games

7. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het kunnen denken dat Tyrant het forumboefje is :9

Ik had me ook beter mogen uitdrukken ;) Forumboefjes ZIJN niet irritant, maar ze DOEN soms wel irritant of tenminste, ze komen zo over bij anderen. ;)

Als échte fan van de TES is het oké als je alle "Lore" opzoekt enz ... helemaal mee eens.
    Maar daarnaast kan je ook een fan zijn zonder die Lore op te zoeken, of sla ik bal er nu volledig naast? :+

In ieder geval:
    ik ga van Skyrim genieten en maanden, zoniet jaren, zoet zijn met deze prachtige RPG ! Ik kijk er al naar uit om te kunnen ronddwalen & genieten van de muziek en uitzichten ... veel quests doen, handelen, een pint pakken in de bar, een eigen huis kopen en inrichten, smeden, smelten, looien en koken, alchemistje spelen, enchanten, enz enz ...

En ik wil elk ras wel eens uitproberen, elk met hun eigen unieke power :)

Laatst bewerkt: 10 nov 2011
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hmm ik had hier toch gepost maar het staat er niet meer.. Anyway:

Voor de duidelijkheid: IK SPEEL NIET VOLGENS DE LORE!
    HET WAS EEN HERSENSPINSEL! ;)

Zo.
    En veel ken je al via het spelen van bv. Morrowind en Oblivion. Daarnaast heb ik nog de novel The Infernal City gelezen, waar ook veel verhalen komen. En als laatste verveel ik me soms op stage/werk en dan zit ik lekker op UESP of The Imperial Library te zoeken naar verhalen over oude Akavirii koningen en veldslagen :9.
    En uiteraard zit er ook gewoon lore in de game: denk aan draken bv. Dat valt allemaal onder Lore. Of dat Skyrim de provincie van Nords is.

En idd, vooral de ingame boeken. Die zijn awesome, en heb er al een paar gelezen. Het systeem is ook beter en ik ga SOWIESO een eigen library aanleggen :D.

9. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kan je een fan zijn zonder de lore te weten. Ik heb 6 jaar WoW gespeeld zonder al te veel van de lore af te weten. Ik vond het gewoon leuk.

Net zoals je ook een fan kan zijn van een band zonder te weten wat de zanger het liefst als ontbijt eet.

10. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hm oké. Ik ben in ieder geval voor de Wood Elf gegaan. Het is een knappe kerel geworden :p Focus op stealth, bow, one-handed (of hoe noemen ze dat). Wel super relaxed spel!!!

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    Anders maken jullie een Lore topic aan, ik wil hier iets over Races weten, niet over de Lore :+

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Het gaat toch over de naam voor je ras?
    Niet zo zeiken man.

Besides denk jij dat Lore buiten de game omgaat, maar dat is onzin 8). Alles wat je ziet en hoort ingame is 'lore', dus om een ander topic te openen is bullshit.

13. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Vraag. behalve de hoogte van dr start skill als one handed etc maakt het niet uit welk ras je kiest? Zijn geen hidden stats dat een njord met 25,one handed meer damage doet dan een khajit met 25?

Er zijn geen hidden strenght stats ofzo? Of dat bij een njord one handed bijvoorbeeld sneller levelt dan bij de bosmer?

Aangezien je fight skills namelijk zo level 25 zijn maakt het dus niet uit als ik bijvoorbeeld een khajijt mage wil maken? want elk charactet start met 100 health/stamina en mana? en dat groeit ook niet sneller bij de een?

14. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Geen idee eigenlijk...

15. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    nuttigste post van het jaar?

16. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    geen idee :+

ik weet gewoon de feiten niet, maar ik denk gewoon dat de beginstats verschillen...

17. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Maar er zijn geen stat behalve die drie toch? Geen strenght etc?

18. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Tgoh, geen idee eigenlijk...
    En de mensen die het mss weten zijn allemaal vollop Skyrim aant spelen nu :)

Ik denk persoonlijk dat je buiten de beginstats geen andere hebt, je hebt gewoon een kleine voorsprong op bepaalde skills..

Het zou natuurlijk wel cooler zijn moesten er hidden stats zijn, zodat je het ook echt moeilijker hebt om bv. two handed aan te leren met een Elf ofzo

19. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Dat zou opzich wel logisch zijn rpg wijze. Maar dat vraag ik me dus af. test vanavond wel even de start health etc van verschillende wezens.

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die staat volgens mij bij iedereen standaard op 100 bij level een. Ik heb een Nord en ben bij level 1 met 100 begonnen. Daarna kun je zelf voor health increase kiezen als je levelt.

Het lijkt me trouwens niet dat ze een zelfde systeem gebruiken als in Oblivion. Bijna de hele game lijkt wel op de schop te zijn gegaan en dat begin ik steeds meer te waarderen.

Verder heb ik over die health dingen nog niks kunnen vinden. Heb de bijbelguide nog niet binnen. :+

Deel Deze Pagina