Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie, Prozack!

    Ik zal me er eens wat meer in gaan verdiepen. Tegenwoordig kan men voor een relatief laag bedrag een goede lcd/led/plasma televisie van 40+ inch voor relatief weinig geld kopen, maar in beamers ben ik niet zo thuis.

    Wat lijkt het me heerlijk om straks Marvel vs Capcom op een beamer te spelen. De afstand van projectie (vanuit de beamer) tot aan de muur is 4.5 meter. Ik kan ieder geval een doek van 3 bij 2 kwijt. Lukt dat met deze afstand?

    Bedankt!
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    http://www.projectorcentral.com/projection-calculator.cfm
     
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik ben nu ook sinds kort geïnteresseerd in een beamer. Dit topic heb ik nu al wat doorgekeken maar er wordt nooit iets fatsoenlijk gegeven. Er zijn meerdere mensen die met voorbeelden komen, alleen zijn dit slechte en worden er geen alternatieven gegeven. Nu is mijn vraag, waar moet je goed naar gaan kijken? HD? Lamp? Sterkte van het licht, etc. Ik zag dat Lenny-t al een leuke liet zien van een HD beamer voor een kleine 600 euro. Ik heb dus eigenlijk dezelfde vraag als 2 post hierboven van SNK FOREVER.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je 1000 euro te besteden hebt moet je gewoon een Epson EH-TW3200 kopen, heb je een FullHD beamer van een van dé merken qua Beamers.

    Eigenlijk moet je gewoon reviews lezen want specs zeggen, net als bij TV's, ook bij Beamers niet superveel. Omdat Beamers een beste warmte produceren moet je ook even letten op het geluidsproductie van de fans. Het lijkt met niet dat je een straaljager boven je hoofd wil hebben hangen.
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Uitstekende keus !
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    888 euro bij 4Launch. :eek: Maar ik heb nu toch geen plek voor een beamer bij mij op zolder.
     
  7. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb zelf de Optoma HD600X gekocht, prima beamertje voor de prijs/kwaliteit verhouding. Nou vind ik het beeld kwaliteit al heel goed ondanks ik projecteer om me normale witte muur, alleen, heb ik gehoord dat normale verf nog best wat contrast (ofzoiets) weg zuigt.

    Zit er nou erg veel verschil in als je ook nog beamerverf of een projectiescherm gebruikt?
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Er zit een wel een verschil in ja. Vooral van muur naar beamerscherm. Je gewone witte muurverf reflecteert het licht niet terug zoals een beamerscherm dat doet met een gain tussen 1.1 en 1.5.
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @Ferry34

    Ben je nou al verder met je zoektocht naar een beamer ? Ik heb 2 weken terug gewoon een 2e handse gekocht (720P) en ik merk absoluut niks van inputlag.

    Volgens mij kan je gewoon beter een keuze doorhakken en heerlijk genieten van groot beeld !
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waar ik persoonlijk op zou letten: vervangingskosten van de lamp. Dat kan zelfs wel een factor twee schelen!

    En verder gewoon bij de standaard merken blijven: Epson, Optoma, Sanyo, Hitachi etc
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Gelukkig kost dat mij maar 165,- euro om de lamp te vervangen, dan is ie weer goed voor 1700 uur plezier. !

    Maar dat is zeker een goeie tip !
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    [yt]<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/kFid0ECX7e8&hl=nl_NL&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/kFid0ECX7e8&hl=nl_NL&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>[/yt]
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    :lol: Ik verwacht door hun accent op elke moment wel: heheheheh, sjezus . . . heb je nog geneukt?
     
  14. Falastine

    Falastine Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is mijn HD beamer met scherm. Is een Panasonic 720p

    Alleen nu al een jaar niet gebruikt hij gaat er zo snel mogelijk uit.

    [​IMG]
     
  15. Postmen

    Postmen Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te denken aan de Asus H7531D (uit het filmpje van hierboven), hij komt onder een afdak (kan geheel dicht) te hangen.

    Dit wordt een soort game room voor de zomer. Onder het mom van: ga eens buiten spelen.

    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze beamer, en wat zijn deze ervaringen?
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  17. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Bump!

    Afgelopen dinsdag ben ik erachter gekomen dat me ouders in het bezit zijn van een InFocus Beamer. Ik heb er echter 0,0 verstand van beamers en werd van de openingspost ook niet heel veel wijzer eerlijk gezegd. De achterkant van de beamer ziet er als volgt uit:

    [​IMG]

    Weet iemand misschien wat voor kabels en dergelijken ik nodig heb om mijn xbox 360 hier op aan te sluiten?

    Thanks very much.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    VGA kabel.
     
  19. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Oke, misschien een hele domme opmerking, maar als ik op Google > Afbeeldingen VGA Kabel intyp, dan krijg ik een kabel te zien die niet in mijn xbox past 8).
     
  20. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61

Deel Deze Pagina