Ik had na de patch ook het gevoel dat het beter ging, maar dat was eigenlijk op maar 2 wedstrijden gebaseerd. En ik moet nadat ik meer wedstrijden na de patch heb gespeeld, toch mijn mening herzien.
Omdat ik in de KNVB beker het geluk had dat ik op de eerste wedstrijd na allemaal Jupiler League ploegen trof, de finale gehaald die ik tegen Sparta Rotterdam moest spelen, die Ajax in de halve finale met 3-1 naar huis stuurde. Het ging in eerste instantie lekker waardoor ik bij rust op een 2-0 voorsprong stond. In de tweede helft lukte er niets meer, alles ging naast, op de paal of lat of werd recht op de keeper geschoten. Na een uur spelen dacht PES, kom laten we eens snel die 2-0 achterstand wegwerken en eens lekker gaan cheaten.:{ Eerste grandioze aanval van Sparta werd door mijn keeper weggewerkt en de bal ging naar de zijkant. De bal werd ongeveer 20 meter van het doel bijna op de achterlijn opgepikt door een Sparta speler en ondanks dat er drie man voor hem stonden, rost hij de bal vanuit een schier onmogelijke positie in het doel, zonder dat mijn keeper ook maar een poot uitsteekt.
Na de aftrap wordt ik door een Sparta speler van achteren neergehaald (in de herhaling was duidelijk te zien dat hij de bal niet raakte, was dus een overtreding die rood waard was), met snel tikkie takkie voetbal en de complete trucendoos ging men weer naar mijn doel en hoppa, de 2-2 stond op het bord. Toen was de honger schijnbaar voorlopig gestild en ging men weer massaal verdedigen. Had in de 75e minuut geluk, een totaal mislukt schot werd door een van de vele Sparta benen van richting veranderd en vloog zo het doel in.\o/ Had toen ook zoiets van, ik laat me niet weer een oor aannaaien door een cheatende PES, heb de laatste kwartier alleen maar achterin de bal rondgespeeld.
Mag nu als Jupiler League ploeg de Europa League spelen, maar vrees dat het niet zover komt, want ik heb het zo langzamerhand wel gehad met PES. Konami had de laatste jaren sowieso al een twijfelachtige reputatie met een paar slechte PES delen, maar ze zijn met hun opvatting waarop voetbal dient gespeeld te worden, met dit deel helemaal de weg kwijt.
Dat een ploeg die op achterstand staat en wil proberen een achterstand weg te werken, op een gegeven moment meer druk probeert te zetten, is op zich logisch en realistisch. Maar op de manier waarop Konami denkt dit te moeten oplossen, door alle ploegen, zelfs die het niveau hebben van een Fc Bal op het dak, als Barcelona te moeten laten spelen, gaat helemaal nergens over.
Ik ga denk ik eerdaags maar eens Fifa 12 van usenet trekken en kijken of dat wat is, want PES 12 roept alleen maar irritaties op. Ben bang als ik nog even doorga met PES, dat dit me eerdaags een controller of erger nog, een tv gaat kosten. Dus bij deze, misschien voorlopig, maar denk eerder een voorgoed afscheid van PES._0/
Klik om te vergroten...