De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn tips waar ik was aan heb, cheers! Ik ga van de week eens kijken hoe en of ik het op kan lossen.

    Mijn xbox heeft helaas geen hdmi, maar een component met inderdaad een rode, blauwe en groene stekker. Ik speel alles op 1080i en heb met spelen nooit problemen, het probleem is dat hij soms zomaar geen beeld geeft en na een paar keer opstarten zomaar weer beeld geeft zonder dat ik wat anders gedaan heb.

    Ik heb mijn xbox niet op een andere tv geprobeerd maar bij het service center hebben ze dat wel gedaan en daar werkt het wel dus misschien ligt het probleem wel bij de tv, wat ik vreemd vind aangezien de rest wel prima werkt maar dat zal door de hdmi aansluitingen komen.

    Ik heb de samsung bd1250, leuke set in zijn prijscategorie. Het beeld van de xbox is direct op de tv aangesloten en niet op de set.

    EDIT: En na 2 dagen zet ik mijn xbox zonder problemen aan. Ik zie wel dat ik nu 1080i draai op 60Hz. Kan het daar dan aan liggen?
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2011
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou geen probleem mogen zijn omdat elke HDready tv zowel 50hz als 60hz kan weergeven.
    Waarom zet je de Xbox360 niet op 720p ?
     
  3. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zo'n beetje alle LCD TV's geeft 1080i een beter beeld dan 720p wanneer de native resolutie 1366x768p of hoger is. De reden hiervoor is het grote aantal beeldprocessing die ervoor zorgt dat het beeld juist de-interlaced wordt en interlacing artifacts niet zichtbaar zijn en daarmee het theoretische voordeel van 720p vervalt.

    Het idee dat 720p beter is dan 1080i komt uit een tijd dat beeldprocessing stukken slechter was en de-interlacing nog niet zo goed was als tegenwoordig (de afgelopen 4-5 jaar). Enkel bij Plasma TV's hebben Panasonic en LG het nog niet helemaal onder knie en is 720p inderdaad boven 1080i te verkiezen ongeacht de native resolutie van de TV. Mocht je keuze hebben en je TV 1080p ondersteunen dan altijd daarvoor kiezen ook op HD Ready TV's.
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Wil je eigenlijk zo goed als een 37D6510 gaan halen, lees je zoiets weer op Tweakers. 8)

     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    het zou geen probleem moeten zijn, maar volgens mij waren er een paar Samsungs van een jaar of 2 geleden die daar problemen mee hadden?
    Zelfs Panasonic had nog een issue toen met 1080p op 60 hz bij de plasma. Daar moest een firmware aan te pas komen nog.
     
  6. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow dat is behoorlijk tegenvallend zeker van een fabrikant als Samsung. Kijk als je een passieve 3DTV koopt dan kies je voor een lagere resolutie per oog voor een rustigere kijkervaring maar met een actieve 3DTV mag je gewoon de volledige resolutie per oog verwachten. Dat is ook een punt van kritiek op de Panasonic 3D Plasma TV's van 2011 hoewel dat uiteraard bij lange na niet in de buurt komt van deze ongein.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo vreemd is het niet want Component en HDMI zijn 2 totaal verschillende dingen.
    Zowel ze allebei een HD signaal kunnen weergeven is de verwerking van het signaal totaal anders want Component is Analoog en HDMI is Digitaal.

    Heeft de service center ook jouw component-kabel gecontroleerd ???
     
  8. prodanie

    prodanie Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 2e hands Sony Bravia 32U3000 gekregen, er zit alleen geen afstandsbediening bij maar kan wel alles in het menu bedienen.

    Nu heb ik tijdens het gamen steeds tekst linksboven in beeld met het kanaal en resolutie enz weet iemand hoe ik dit weg kan halen?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die krijg je alleen weg met de info-knop op de afstandsbediening.
    Is er niemand in de familie/kennissen kring waar je even een afstandsbediening kunt lenen.
     
  10. prodanie

    prodanie Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt, dan ga ik idd maar even op zoek naar een afstandsbediening
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    1x drukken is info linksboven in beeld.
    2x drukken is klok rechtsonder in beeld.

    Deze info blijft net zolang in beeld tot je weer in de info-knop op de afstandsbediening indrukt.
    Dat probleem hebben we ook met onze Bravia.
     
  12. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    nope, maar ik heb zelf twee component kabels en beide geven hetzelfde probleem aangezien ze bij het service center dachten dat het daar misschien aan lag. Goede service, want ik heb wel gratis een tweede kabel gekregen.

    maargoed, gisteravond weer zitten spelen op 1080i en 60Hz en geen enkel probleem.

    Nogmaals bedankt voor de hulp, wat tv's betreft ben ik niet zo'n techneut.
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik vind het ook spijtig inderdaad, weet nu nog niet wat ik moet kiezen. 8)
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat zijn de huidige aanraders op HD-TV gebied? Ik heb al een tijdje een oudere HD-TV thuis staan en wil nu iets nieuws.

    Een smal en strak ontwerp heeft mijn voorkeur, prijs doet er nu nog niet echt toe. Ik wil eerst weten wat er allemaal op de markt is. Hij moet sowieso twee of meer HDMI-ingangen hebben.
     
  15. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb zelf de Samsung UE40D5700, rond de 560 euro klaar. Hierop je kan je externe hardeschijf aansluiten, waardoor deze als mediaspeler is te gebruiken. Je kan er op internetten (hier bedoel ik mee: Apps zoals Twitter, Facebook, Youtube). Het gamen op het apparaat is ook erg fijn, groot en scherp beeld. Ik ben er iig zeer positief over.

    Je hebt btw 4 HDMI aansluitingen.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb op Tweakers er het één en ander over geleden, sounds good! Bedankt voor de tip.
     
  17. ventieeeeee

    ventieeeeee Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik snap er ook niks meer van ik had eerst de neotion maar die werkte niet dus omgeruild tegen de smit module maar krijg nu steeds de ci+ error: toestel certificaat ongeldig verlopen 17 hoe kan dit? want ik heb de Panasonic P50GT30
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Is het toestel wel gecertificeerd voor Ziggo? Is de smartcard wel geactiveerd?
     
  19. ventieeeeee

    ventieeeeee Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    4
    Beide Ja denk dat ik het al weet moet ik eerst via de normale kabel de tv installeren?
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb een probleempje met het bekijken van dvd's via m'n xbox. Als ik dit doe, dan krijg ik wazige strepen in beeld bij bepaalde scene's. Het is vooral zo als de achtergrond donker is en de overige kleuren wat lichter.

    M'n xbox is aangesloten via component, heb ook geen mogelijkheid om hem via HDMI aan te sluiten. Mijn tv is een Samsung Syncmaster P2770HD.

    Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Het is ontzettend vervelend tijdens het film kijken!
     

Deel Deze Pagina