[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 6]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunachris

lunachris VleermuisMan

Leuk Bevonden:
    0
    Prntscreen en vervolgens ctrl + v in paint of word? google het andesr

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Kan iemand me misschien even in het kort uitleggen hoe dat blacksmitting,enchanten,en Alchemy werkt?

Snap er namelijk niks van.

Waar kan je het leren? waar word er uitleg over gegeven?
    Wat heb je nodig om hoe of wat ermee te kunnen maken?

3. libaboy

libaboy Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor smithing moet je naar de blacksmith van Whiterun gaan. Die is direct bij de ingang als je binnen komt. Die vrouw legt je alles uit enzo. Over Enchantment en Alchemy weet ik (nog) niets*)

4. Wilco360

Wilco360 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt aan meer dingen, het kan zijn dat bepaalde skills nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn en dat het volk je daarom nog geen quests geeft. Probeer eerst eens in whiterun iedereen aan te spreken, daar heb ik in het begin veel quests gekregen. Toch hoor ik van anderen dat ze bepaalde quests krijgen terwijl ik daar enkel het verhaal hoor. Tot nog toe, de quest volgt misschien later nog... Het spel behandelt elke speler anders, en dat is gaaf!

5. taker1987

taker1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @mouse ... Dankje man voor de uitleg. Helaas zit ik in de final stage :p bijten is is me nog niet gelukt.

6. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Bij mij was het zo dat ik een serie 'tutorialquests' kreeg toen ik met de smid in Riverwood ging kletsen. Die leert je dan stap voor stap hoe je moet smeden. Libaboy hierboven heeft het over de smid in Whiterun, dus je zal de quest waarschijnlijk krijgen bij de eerste smid die je aanspreekt.

Enchanting had ik hetzelfde bij, alleen dan bij de courtwizard in Whiterun. Volgens mij was dat maar één tutorialquestje. De alchemy-variant van de quest kreeg ik toen ik aan de barman in Riverwood vroeg of ik zijn alchemy-set mocht gebruiken. Ook bij deze zal wel gelden dat je de quests krijgt bij de eerste persoon die je aanspreekt over dit onderwerp.

Even korte uitleg: Bij smithing heb je huiden van dieren en ore nodig. De huiden kan je in leer veranderen bij zo'n looirek (kan er niet zo snel een betere naam aan geven) en de ore kan je omsmelten bij een foundry. Vervolgens kan je met het leer en de staven metaal wapens maken.

Voor alchemy moet je ingredients verzamelen (bloemetjes plukken, vlinders uit de lucht grijpen etc.). Als je zo'n ingrediënt opeet, leer je één van de vier effecten die elk ingrediënt heeft. Door twee of meer ingrediënten met hetzelfde effect te combineren, maak je een potion met dat effect.

Enchanting snap ik zelf ook nog niet helemaal. Je kan in ieder geval een effect leren door een enchanted voorwerp kapot te maken. Vervolgens kan je met een leeg voorwerp, een geleerd effect en een gevulde soulgem een enchanted voorwerp maken. Hoe je zo'n soulgem moet vullen is mij nog een raadsel.

7. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Die vul je door de spell Soul Trap op een enemy te casten, je hebt dan een minuut om hem te killen, als dit lukt vult automatisch een lege soulgem. Soulgems kun je dan weer gebruiken voor enchants, hoe groter de gem hoe beter de enchant.

Je kunt de soulgems ook gebruiken om enchanted wapens te rechargen, selecteer je wapen in je inventory en druk op RB.

8. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Laatst bewerkt: 13 nov 2011
  9. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik doe trouwens vrij weinig met minn magie (heb dan ook alleen Flames en Sparks). Ik sla vrijwel alles kapot met mijn zwaard en schildje of bow op afstand. Snap ook nog niet zoveel van het "Magic" onderdeel. Iemand tips wat ik het beste kan gebruiken?

Ben compleet nieuw met de TES series, maar ik ben zó blij met deze aanschaf!

Ik heb zelf tot nu toe alle Skill points in One handed gedaan. Is dit later nog te resetten?

10. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Je bedoelt je perks? volgens mij zijn ze niet te resetten maar misschien loopt er wel iemand rond of is er ergens een quest voor.

Magie moet je gewoon gebruiken netzoal one handed. Koop bij handelaar spreuken (koop wel de boeken, scrolls gebruik je eenmalig en dan zijn ze weg, soort van potion) Als je het boek heb gelezen ken je de spel en kan je ze op Lt of RT plaatsen.

Zelf net wat trollen verslagen (zelf level 8) Was blij dat ik met Flame astronauch en me Companion bij me had want me mage robe doet weinig om hun klappen te blokken!

11. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je gaat toch ook niet in een jurk lopen! Nu ik al deze verhalen lees word ik wel steeds enthousiaster om het spel toch te gaan halen. Al vermaak ik me nu nog prima met Oblivion, maar man wat zien die Skyrim filmpjes er mooi uit!

12. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    He pkager jij ook hier. Is niet echt een jurk man! moet zeggen dat hij er verdomd cool uitziet. Maar kom jij maar met jou mannetje in stoere armor. Met mijn "jurk" bonussen verbrand ik je van een afstand!

13. Edge24

Edge24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sommige quest hebben een level eis, dat je min lvl 30 ofzo moet zijn. Ik krijg tonnen met sidequest over alles wat ik om me heen hoor.

- Ik heb de eerste 13 uur van mijn spel alleen gevuld met quest uit whiterun
    een paar voorbeelden:

- De restore de boom
    - Redguard women
    - Stuk of 4 bounties
    - investigate old tale (ook zeer nice)
    - Note of friend
    - Pub fights
    - Hall of the Dead
    - etc etc

Heel veel quest hebben pre requisites om te doen. Houdt daar rekening mee, soms moet je een goede relatie hebben. Soms moet je speechcraft hoog genoeg zijn. (Soms begint een questline in een ene stad in een andere stad !).

Ik doe gewoon rustig verder en kies wat ik ga doen en kom ondertussen een miljoen andere dingen tegen :D

14. Edge24

Edge24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Woodcut = Klik gewoon de saw mill aan :D
    Mine = Zoek ore en heb een pickaxe in inventory (net boven whiterun bij een stel bandieten zit een mine)

Ik heb ook nog een vraagje:

- Weet iemand waarom elven zwaarden sterker zijn dan de orcish? Ik heb nu bijna vol orcish aan maar loop met een elven sword want dat doet meer damage. Orcish is 50 en elven is 30 (smithing level).

- Kan iedereen trouwens aanraden om de winterhold college questline te doen, die is echt ziek vet !!

15. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Makkelijk koop een wood axe en een pixel axe ..... als je rond loopt kom je vanzelf mijnen tegen al dan niet in grotten en fire - wood kom je tegen bij dorpjes.

Let op:

1. fire - wood is zwaar, zodra je het gaat splijten voegt hij het toe aan je inventory. Tot nu toe nog geen fire-wood nodig gehad.

2. Bij de alchemy tafel let op wat je mixed want je bent het anders kwijt.

3. Zout is zeer belangrijk

4.
    Trouwens je Mammoet slurf niet verkopen, deze ontlokt een side quest in het cafe (savonds zit naast de deur een griet ze wilt handelaar worden) van White Run

Vraagjes:

1.
    Hoe kom ik in hemelsnaam aan 5000 gold voor het kopen van een woning ik heb eerst 1000 nodig voor een paard (blijft die trouwens wachten) want ik ga niet tot het westen lopen vanuit Whiterun, 2 quests:

- een oud zwaard zoeken
    - een ontvoerde vrij-praten

2. Ik heb tot nu toe heel veel boeken door genomen tot de laatste pagina en ik heb altijd gehad dat hij je de skills geeft aan het begin en niet later. Zit dit verder in het spel dus na Whiterun?

3. Kan je trollen nu al verslaan of moet je wachten, ik ben nu lvl 8. Kan ik mijn fire upgraden en zo ja waar zit deze perk .... want voor een aantal perks moet je 30 / 60 / 90 of 100 skillpoints hebben?

4.
    Zowel bij een bandietenkamp als in het dorpscafe in de slaapkamer eerste vedieping voor Whiterun heb ik een notitie gevonden, wat kan ik met die dingen? Die van de bandieten gaat over dat ze ergens anders kopen en die van het cafe over een overname.

5. Hoe kan ik zien hoeveel uur ik erop heb zitten?

16. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Mouse: was zelf ook level 8 bij de trollen. Zorg dat je een companion bij je hebt

Speel mainquest tot na het verslaan eerste draak

En neem een flame autronauch ofzo als summon. En doe het rustig aan in de grotten!

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb deze game helemaal niet in de gaten gehouden maar nu ik er zoveel positieve berichten over lees ben ik toch wel erg benieuwd geworden :) Alleen ben ik naast Fallout 3 en Fallout: New Vegas niet echt een RPG-gamer. Een spel zoals Mass Effect kom ik gewoon niet doorheen, maar dat heeft ook gedeeltelijk te maken met de setting. Is Skyrim ook iets is voor iemand die bijna nooit RPG-games speelt?

18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja :) het spel is zeker ten goede gekomen voor de mainstream. Mja belangrijkste vraag is: vind je die fantasy wereld tof of niet?

19. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb met deze game juist geen RPG gevoel maar een explorer gevoel .... je moet gewoon verder want er is constant wat te behalen wat NIET standaard is!

Imand nog antwoord op de rest van mijn vragen?

20. MisterShakerNL

MisterShakerNL Bazaarhouder

Leuk Bevonden:
    0
    inmiddels level 95 smithing, maar weet iemand al hoe je die dragon armors kunt maken? Want over 5 levels is het zover ^^. Heb in ieder geval de dragon bones en scales bewaard. :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina