Hier ook, vandaag aangeschaft na lang wachten en damn, wat is het heerlijk weer. Briljante levels, zo mooi gevonden. Steeds weer verrassend en leuke levels. Het 3D effect is heel leuk in deze game, vuurballen die op je afkomen enz.enz..
De levels zijn idd wat kort in de main game (iedereen weet ondertussen toch wel dat er nog een hoop werelden zijn na het uitspelen van de maingame toch?) maar wel heel heel tof gemaakt. Nu wil ik natuurlijk alle sterren ook hebben, en soms moet je bepaalde levels echt meerdere malen spelen omdat je ze soms niet zo makkelijk kan vinden. Dat is in deze game ook niet erg, die levels opnieuw spelen. Ik doe het met een glimlach op mijn gezicht, soms wel 3 of 4x omdat ik ze echt niet weet te vinden zo af en toe. Ja, het is niet zo heel moeilijk, een beetje gamer gaat amper dood in deze game.
Maar serieus, dit is DE titel die je moet hebben als je eindelijk weer eens wat op je 3DS wil spelen. Schitterende graphics, vloeiende controls (een fout maak je altijd zelf, het ligt nimmer aan de controls). Nee, ik ben zeer tevreden, ik heb alle tijd om alles rustig te spelen. En als alles klaar is, dan gooi ik die game na een paar maanden weer in mijn 3DS om alles weer opnieuw te doen. Een betere handheldmario heb ik nog niet gezien. Ja, Super Mario 64 DS was ook heel tof, maar dat was een port en had wat issues met de besturing omdat je geen analoge besturing had op de DS. New Super Mario Bros op de DS was meer van het zelfde. Deze game is met liefde gemaakt en voelt echt als een nieuwe game. Daarom is dit imo de beste Mario op een handheld.
Dit is waarom ik een 3DS heb gekocht, ik was nog enthousiaster dan met Uncharted 3 of Gears 3 en dergelijke games. Als een kind zo blij ben ik iedere keer als
je applaus krijgt als je die muntjes die even tevoorschijn komen allemaal te pakken weet te krijgen
. Nuf said.
Laatst bewerkt: 17 nov 2011