[Anime] Algemeen (Deel 3)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Orcrist, 22 sep 2007.

  1. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 2 dagen heb je niet gebeat :+. Bedoel je met de mindere episodes overigens het gedeelte waarbij
    light niet meer "zichzelf" was?
    want dat ben ik zeer zeker met je eens.
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik moest helaas werken, anders had ik ze dit weekend wel allemaal gezien <3 Met die mindere afleveringen bedoelde ik inderdaad die, daar kakte het allemaal wat in. Verder lag het tempo in de andere afleveringen enorm hoog dus uiteindelijk maakt het weinig uit, dat was tevens ook het enige negatieve waar ik op kon komen :+
     
  3. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er eigenlijk animes/anime films zoals Street Fighter, Gamaran, BlazBlue, King of Fighters? Oftewel, zijn er dope vechtfilms (mag met wapens)? De standaard serie's zoals Naruto heb ik al gezien.
     
  4. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een Street Fighter anime o_o
     
  5. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
  6. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja van Streetfighter zijn er zelfs 2 voor zover ik weet, Streetfighter II en Streetfighter Alpha, beiden zijn even goed al heeft SF II het betere tekenwerk met computer animatie als achtergrond die er schitterend uitziet, de tempel van Bison vooral. SF Alpha bevat een donkerder verhaal maar waar toch veel humor inzit, denk dat de meeste deze daarom ook leuker zullen gaan vinden. Beiden films staan trouwens los van elkaar, leuk is vooral in SF Alpha de vechters bijelkaar laat komen voor het toernooi, dat in SF II dan niet het geval is, dat is dan een keerzijde.

    Er is ook zelfs een Manga van Tekken, maar deze is niet echt aan te raden, tekeningen zijn ook niet echt van kwaliteitief nivo als de SF films. ;)
     
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar iemand die me shit kan aanraden ^^?
     
  8. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik ken wel een paar maar weet alleen niet of jij ze ook tof vind :p
    -Flame of Recca
    -Ninku
    -Fist of the North Star
    -Getbackers
    -Shadow Skill
    -Ikki-Tousen
    -Scryed
    -Air Master
    -Hajime no Ippo(tja, het is een ontzettend lange serie en erg uitgerekt, maar de humor en de gevechten zijn gewoon erg goed)

    Deze weet ik uit m'n hoofd.

    Vond overigens de SF films ontzettend tof.

    Als je echt titels wil die dieper ingaan op het vechtaspect, dus puur (realistische)martial arts en dergelijke moet je manga checken, zitten er namelijk een paar erg goede tussen.

    @Cookie
    De manga heeft enkele verschillen, maar voornamelijk hetzelfde als de anime, het is allemaal net wat uitgebreider, zowel in de tekeningen als de gesprekken.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2011
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Haha Fist of the North star, dat is pas nostalgie:p Er is ook een speelfilm van gemaakt, maar die kun je beter overslaan.

    Ninja scroll is dan de enige die ik zo nog weet op het vechtgenre, redelijk getekent en verhaal is ook wel in orde, maar helaas wel wat langdradig.
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De Manga series die ik kan aanraden, zijn Macross plus, en Macross zero. Over beiden series ben ikzelf als fan te spreken , beiden hebben hun sterke maar ook helaas wat mindere elementen, en vooral bij plus kan je soms een soort van soap gehalte bespuren, maar oordeel nog niet te snel! ;)

    Macross plus is zonder twijfel nog altijd een van de best getekende manga films die zeker nog met de tijd meekan, de animaties zijn vloeiend en vooral de actie scenes in de lucht zijn een lust voor het oog om te zien, dat wat ook gezegd mag worden van Macross zero. Alhoewel, in zero zijn de jets volledig met de computer gemaakt dat erg tof gedaan is, maar het neemt soms de charme wel weg van het getekende dat wat in plus juist zo goed is gedaan.

    De personages en verhaallijnen die je in beiden films vind zijn erg cool uitgewerk, vooral met name de totaal gestoorde Isamu uit plus is een figuur apart, en mijn meest favoriete personage. Nu ga ik geen spoilers weggeven, maar zoals gezegd moet je je wel even zien te plaatsen in het verhaal van plus. Aan te raden is om voor de filmversie te gaan van plus in plaats van de losse delen, hoewel ik vind dat je beiden eens moet bekijken. Zero gaat tot deel 5, en er is volgens mij geen volledige filmversie van maar pin me er niet op vast. Helaas is zero wel iets minder in de tekeningen, maar vloeit het wel net zo goed als deze in plus is... beiden zijn kwaliteitief wel goed inelkaar gezet. De jets in Macross plus vind ik wel persoonlijk mooier, met name de YF 19 ziet er echt schitterend uit.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb alle manga's hier liggen van Air Gear. Serie is nu gestopt toch? Ik heb iig tot en met vol 17 oid (laatste is een driedubbele). De serie was echt zooo ontzettend gaaf en met een leuke dosis ecchi. En ineens werd het een bende en kapten ze er mee. De anime nooit gezien overigens, de moeite waard?

    en death note! _O_
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Volume 17 is toch chapter 155 zoiets? Wel, de chapter van vorige week is nr. 333 :+. De bende is er nog groter op geworden, telkens na het lezen van een chapter heb ik meestal geen idee waar het nou over ging. Maar typisch Oh! Great denk ik, Tenjou Tenge is ook al zo.

    Anime zou ik persoonlijk niet aanraden. Ik vind de stemmen slecht en het verander hier en daar wat aan het verhaal. Ook stopt de anime ineens.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De manga gaat gewoon door in Japan?! :eek:
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Vast wel. Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt, Berserk... ahum. :mad:
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil denk ik toch een e-reader. Dan kan ik tenminste ook op een normale manier van de dingen genieten :)
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, Air Gear is nog gewoon bezig al zit die denk ik bijna aan het einde. Snap er wel geen fuck meer van :+.
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is inderdaad één grote zooi geworden. Vaag gebeuren allemaal.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Typisch Oh! Great denk ik. Tenjou Tenge had dat ook. In het begin een zeer coole manga en tegen het einde toe was het gewoon een vage wtf.
     
  20. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik wil Fullmetal Alchemist gaan kijken, maar zou ik gewoon de originele of Brotherhood kijken?
     

Deel Deze Pagina