[XOne] Final Fantasy XIII [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 18 mei 2010.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Maar heeft meer er mee te maken dat ik de gameplay ontzettend saai vind. Het is ongelooflijk lineair. Loop door, maak die vijanden af, loop verder, maak die vijanden af, mooie cutscene en repeat.

Als deze game alleen uit cutscenes bestond dan had ik dat niet erg gevonden. :9

Mensen zeiden ook van Assassin's Creed 1 dat de gameplay saai en repetitief was, maar dat heb ik nooit zo ervaren. Dat kan ik van deze game helaas niet zeggen...

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Mee eens. Ondanks dat het erg lineair was heb ik de game wel uit kunnen spelen. Verhaal was toch best meeslepend. Echter deed de game mij niks, iets wat andere FF delen wel hadden.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vooralsnog merk ik weinig verschil qua lineairiteit met bijv FFX, het spel neemt je wel veel meer aan de hand. Wat een teksten ook steeds in je datalog 8)

Het spel is wel BRUUT mooi (ps3 versie). De combat vind ik redelijk chaotisch. Ik ben nu net op het meer en heb dus net paradigm shift geleerd. Iemand tips mbt ps?

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nou je kunt alleen maar het pad volgen en er zijn geen dorpen etc. Meer lineair kan niet.

Voor PS: om te beginnen ga je voor een stagger met COM+RAV+RAV en zodra hij gestaggered is ga je COM+COM+RAV. Meer opties heb je in het begin dacht ik niet.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tnx voor de tip. Ik vermaak me uitstekend met FF. FF X heb ik iets van 1,5 jaar geleden gespeeld en daar had ik toch een stuk meer moeite mee om verder te spelen. Imo exact net zo lineair met idd wel dorpen maar die leken soms meer een excuus om het spel te rekken. Daarnaast vond ik de dialoog en de karakters in X echt een stuk zoetsappiger en de audio van de stemmen gewoon ronduit ruk

Ik was bij XIII voorbereid op de rechtlijnigheid, misschien dat dat scheelt en veel van de FF's speelde ik altijd vooral om weer mooie scenes en stukken van het verhaal vrij te spelen. Dat lukt bij XIII wel, de cutscenes zijn echt ontzettend vet gedaan en het verhaal is nog steeds cheesy maar wel leuk. De gevechten zijn ook 1 dikke bak met actie en het spettert van je scherm af.

Ik geloof dat ik in het kamp hoor van mensen die het spel wel leuk vinden en ik geloof dat ik het dan een keer eens ben met Modder :eek:

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Een moet de eerste keer zijn, he. :+

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik denk dat ik het spel veel leuker had gevonden als het een andere titel had. Nu verwacht ik veel meer FF van de game.

Bij FFX had ik juist dat ik door wilde spelen :)

8. Ramses3

Ramses3 Gagging!

Leuk Bevonden:
    0
    heb net die barthandelus verslagen zit nu dus begin disc 3, ben ik dan bijna op het free roaming gebied? of ja waar je ff los kan rondlope iig..

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe zit het met het levelen in Crystarium? Ik heb alles vol op lvl 1 en moet dan maar een andere rol vol levelen. Maar waarom kan ik niet door naar lvl2?

Verder zit er voor mijn gevoel weinig strategie in de combat of heb ik het dan mis?

10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Je kunt door naar het volgende level als je verder komt in het spel.:9

En de strategie komt later; al vind ik het te verwarrend/tijdrovend in deze game om tijdens een battle te blijven switchen....

Het idee is goed, maar vind het te snel gaan allemaal.....meeste battles duren niet echt lang en das aan de ene kant best jammer...

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik switch vrij regelmatig al baal ik dat bij sommige rollen er helemaal geen aanvallen meer mogelijk zijn. Synergist geloof ik?

12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zou kunnen; is al lang geleden dat ik de game weer eens gespeelt heb......:9

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dunno wat het is, maar ik wil steeds een stuk verder spelen, lang geleden. Zit nu op zo'n 14 uur. Snap werkelijk waar niet waarom mensen X beter vinden. Juist bij 10 werd het me veel te cheesy, daarnaast waren de dialogen tenenkrommend, haatte ik Blitzball en was het spel voor mijn gevoel iig net zo lineair.

Anyways hoe lang hebben de mensen die het spel wel uitgespeeld er over gedaan?

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Omndat de gameplay van alle eerdere delen >>>>>>>>> FFXIII. Verhaal laat ik daar buiten. Dit is gewoon totaal anders. Minder tactiek, geen vrijheid, stukken makkelijker, naast de vijanden geen Final Fantasy. Blijft nog wel een redelijk leuke game. Maar voor de FF fans is dit gewoon ineens stukken minder. Velen hadden dit ook al met XII. Het verhaal en personages waren ruk, maar de gameplay gaf genoeg terug, velen sidequests, meer vrijheid, open wereld etc. Alles wat juist het FF gevoel gaf hebben ze uit deze game gehaald.

Iedere game met een worldmap kan nooit zo lineair als deze zijn. Misschien je gevoel, maar je zit toch 100% mis :+

Weet niet hoelang ik er over gedaan heb. Dacht een uur of 20-25. Difficulty is dan ook belachelijk laag. Enige probleem had ik met de laatste baas. Maar die gebruikte steeds een moveset waardoor ik onmogelijk kon winnen.

Laatst bewerkt: 20 nov 2011
  15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Iets rond de 58 uur, geloof ik. Voor de 100% completion, that is.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Mijn 20-25 was voor het verhaal. Na tig pogingen 100% te halen is het me nog steeds niet gelukt.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    100% boeit me nooit, speel echt voor het verhaal. Ben dus al op de helft ws. Zonde

tja misschien ligt het aan mijn speelstijl maar de worldmap etc deden me echt niks. Ik ging toch alleen maar naar de punten waar ik moest zijn voor het verhaal :) Daarom voelde het alleen maar geforceerd aan. Anyways maar weer even verder spelen :)

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voor het verhaal ben je er helaas zo doorheen. 100% is vooral veel grinden en dan is het voor de meeste marks instant win.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb anders 60 uur gedaan over het verhaal.
    En ik heb me helemaal niet bezig gehouden met 100 procent.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik denk dat ik rond de 95% zit. En pas net iets onder de 50 uur.

Deel Deze Pagina