[XOne] King Of Fighters XIII

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 28 sep 2011.

1. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

GamertagXbw naam
    Lokum NLLocKuM
    gys666Powerslave666
    Dee0342Dee0342
    ......
    ......
    ......

;)

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ziet er goed uit. De overeenkomst met MvC3 is trouwens opvallend als je ziet hoe beide series zich nu hebben ontwikkelt. Natuurlijk wordt deze KoF onder de naam van een nieuwe game uitgebracht, maar dit voelt net zoals U:MvC3 aan als de definitieve versie in vergelijking met de voorganger.

3. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

http://shoryuken.com/2011/11/18/kofxiii-netplay-test/

5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Er is een reden waarom ik niet dat filmpje had gepost, niet omdat ik de netcode van KoF XII mooier wil laten lijken dan het is, maar omdat dit echt met "een grain of salt" moet worden genomen.

Connectie kwaliteit in US is sowieso voor het merendeel al slecht, het was een 3 bar connectie iets wat in SSFIV al niet geweldig is hooewel een 4 bar bijna altijd uitmuntend is. De afstand is van Florida naar Virginia, 1300+km en zoals ik zei connectie is niet geweldig in US. Er zijn maar een handvol spelers online op het moment.

Wederom moet ik zeggen dat SSFIV netcode uitstekend is in tegenstelling tot wat de Amerikanen ervan vinden, en deze mensen spelen voornamelijk offline, dus bij het meest minieme zijn ze al kritisch. Alle online games hebben last van latency, en MvC3, MK9, DOA4, SSFIV, SCIV etc waren allemaal uitstekend speelbaar op een fatsoenlijke connectie dus ik zie dit geen voorbode van iets slechts. Ook niet te vergeten is maar de mening van 2gasten die het spel net hebben gekocht en niet eens hun main game is.

Al met al wacht wel af tot de 25e voor EU en we horen wel meer tijdens de 22e wanneer we een duidelijker beeld krijgen. Anyway de online zit niet in dezelfde league als die van KoFXII.

6. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vond je? Kan me nog herinneren dat ik eens met Gijs DOA4 speelde en dat was me toch een partij laggy, daar werd ik niet goed van.
    En MK9 kon ik niet zonder input lag spelen met mensen uit Zeist =(

Ontopic: Of je het nou wel of niet post het maakt uiteindelijk niets uit, mensen zoeken het toch wel op.

Denk dat de game nog wel een patch kan gebruiken na release maar het ziet er ieder geval een stuk beter uit dan menig ander SNK Playmore fighter online.
    Zie het van de week wel als ik de game zelf speel met mijn gemiddelde internet verbinding ;)

Laatst bewerkt: 20 nov 2011
  7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    DOA4 is alweer lang geleden, dus kan me daarin hebben vergist, in iedergeval de matches die ik tegen een paar vrienden speelde verliepen soepel. Maar wist toen niet beter haha.

MK9 was in het begin een drama inderdaad, nu na de patches en al, hoewel geen SSFIV(of blazblue?) kwaliteit vind ik het goed genoeg dat de dingen die je oefent ook daadwerkelijk kan gebruiken in de matches.

Als het online toch slecht blijkt te zijn zullen er wel patches uitkomen, lijkt erop dat ze de game echt willen blijven ondersteunen. Anyway hoewel ik vroeger een enkele keer een KoF titel heb gespeeld bij een paar vrienden en XII kort geleden word dit in feite de eerste titel van de franchise die ik koop.

Ben dus een massisve scrub in KoF haha, tips welke characters een beginneling moet leren, of gewoon een paar characters kiezen die me leuk lijken. Heb namelijk de gewoonte om characters te kiezen die niet zijn weggelegd voor noobies. Zat te denken aan Kyo en Terry als instapcharacters... Wou ook graag eerst Doulon en King, alleen heb het idee dat ik mezelf het weer moeilijk ga maken door die characters te kiezen8)

Laatst bewerkt: 20 nov 2011
  8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    DOA4 draaide online heel slecht, in ieder geval kort (t/m weken) na release. Weet niet of dat ooit beter is geworden.

9. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kyo en Terry zijn altijd makkelijke instappers en persoonlijk heb ik King nooit echt als moeilijk beschouwt.
    Duolon was eerder wel zon top tier personage die lange combo's kon doen maar volgens mij is hij een beetje anders in KoF XIII.

Gewoon experimenteren en spelen wat je uiteindelijk het beste bevalt.

Laatst bewerkt: 21 nov 2011
  10. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beelden van de mogelijke DLC personages die nog komen, dit is echter nog niet bevestigd.

[yt]q3coqacOqnc[/yt]

Dus 2 sprite clones als dit legit is maar NESTS Kyo is awesome _O_

Laatst bewerkt: 21 nov 2011
  11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Een paar "reviews" zijn opgedoken voor KoF XIII:
    Famitsu: 34/40 (8, 9, 8, 9 oftewel een 8.5)
    EGM: 8.5 Link
    GamesTM: 8

Famitsu is japans, kan het dus niet lezen en GamesTM is nog geen scan van, of staat op hun site. Toch mooi dat het tot nu toe erg positief word ontvangen. Helaas voor vechtgames kan je maar zoveel uit een review halen omdat de reviewers zelf vaak niet weten of een game "goed" is of niet, oftewel gebalanceerd. Hiervoor ga ik wel naar de sites die bij de bijbehorende communities horen.

Dreamcancel Dé site voor KoF.
    Forum voor KoF XIII op SRK Word langzamerhand steeds uitgebreider.

Guide voor de game :
    KoF XIII Hyperguide
    Voor al je vragen KoF XIII, erg veel informatie waar een beginner zoals ik veel aan heb:cool:

Trials voor een paar DLC characters:
    [yt]RAchOwYtfMI&[/yt]
    [yt]PdFKi8Q5nUY&[/yt]
    Channel heeft ook trials van andere characters geupload.
    Zullen wel info krijgen over de netplay van KoF in de aankomende dagen, vooralsnog nog niets gelezen over een 4 bar connectie, alleen 3 bar.

12. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Zozo dat zijn geen slechte scores..

13. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IGN video review:

14. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    - punt "online laggy"

is denk de rede voor véél mensen het niet te kopen ;)

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik wou nét die video van IGN posten!

Inderdaad jammer om te horen, maar dit is een review gedaan voor de release...toen nagenoeg niemand het spel had. Dus met Atlus zelf een paar potjes gedaan voor de review waarschijnlijk? Ze zeggen ook niet of het een 1,2,3 of 4 bar connectie was.

En weer aan IGN om de game te beoordelen op het warrige verhaal en "cheape" boss characters:emo:

Amerika kan het spel vandaag pas uit de winkels halen...dus hoor het wel.

Man, voel me een beetje een "fanboy" die een game aan het verdedigen is, maar wil graag reviews zien die de game tonen voor wat het is, dit noem ik dus een goede review door Shoryuken:

King of Fighters XIII – SNK Playmore Gets It Right

If you’re reading this, chances are you know enough about fighting games to be familiar with KoF’s troubled history in the U.S.; it has always been more of an international game. I’m not going to waste your time with that history lesson, since what really matters is that The King of Fighters XIII is a wonderful game that any fan of 2D fighters should enjoy.

Like most games in the series, KoF XIII pits teams of three fighters against each other. You can’t tag out to another character and there are no assist attacks, so these are played as a series of normal one-on-one fights. This makes picking a well-rounded team important, which is pretty easy to do with a roster of about thirty characters. Nearly every character archetype is covered to some extent, so you’re sure to find a few that fit your style and are fun to play. Even characters of similar types have meaningful differences between each other, so there aren’t many that you could really accuse of being ‘wasted slots.’
    Some have described the game as playing like a middle ground between Street Fighter IV and BlazBlue, which is a surprisingly apt comparison. Between four different types of jumps and a roll that goes through projectiles but is vulnerable to throws, players are able to quickly get in on their opponent and keep the match moving at a fast pace. The two shortest jumps, often called hops, are what keep fights fast and exciting; they’re an excellent way to attack the opponent. Yet poorly planned hops can be stopped in some pretty easy ways, including a standing jab. While damage is normally fairly moderate, players can spend their ‘drive meter’ on various cancels and special options that enable stronger combos. It works out very well, allowing fights to mostly feature strong technical play punctuated by the occasional flashy, high-damage combo.

On the other hand, it’s not all about psychotic rush-down since fundamental skills such as strong spacing and timing with your normal attacks are very important. You also have to be able to block effectively, avoid throws, and there are some engine-level defensive maneuvers. These range from things like spending meter during block-stun to do a weak but effective ‘get off me’ attack or immediate roll to safety, to many characters having at least one normal attack that is ideal for stopping an opponent’s most common approaches. Like in any good fighting game, both players are constantly thinking and weighing options during a KoF XIII match.

Yet none of this would matter if a community can’t grow around it, which all but requires decent online play so you can compete with people outside your local scene. Thankfully, KoF XIII seems to deliver on this end. While this is admittedly a small sample size done in pre-release conditions, I was able to play several matches against an Atlus representative for this review and found the online play worked fairly well. Both of us were landing decent combos, able to react to hop attacks, block alternating high and low attacks reliably, and so on. These aren’t bad results for a match between two players halfway across the country from each other, so I suspect it will be at least passable for most people. It’s true that no online experience will be perfect (such is the nature of the beast) and this was a test under only one set of conditions, but the results were encouraging.
    Most of what KoF XIII does wrong are the little things. There is no spectator mode, and you can only save replays of online matches. It also doesn’t explain certain things very well, such as the fact that it does have a select-screen button configuration menu. Players have to press B as if they wanted to exit out of the roster screen, and only then does the option appear. The lack of spectator functionality in online play is also disappointing, and the match replay feature is missing some functions you might expect. Players can only record online matches, and there doesn’t seem to be any convenient way for sharing them with others. These are strange things to leave out in a 2011 release, but their omission isn’t a deal-breaker.

Not everything in KoF XIII is meant for competitive purposes, as several bonuses have been included to celebrate the series’ strong music and character designs. The most notable of these include a four-disc soundtrack spanning the series’ history plus an in-game art gallery, both of which help bring out some of the ‘personality’ that makes King of Fighters so distinct. Finally, a color edit mode lets you change your characters’ appearance by replacing sections of the default colors with others of your choice. While that obviously won’t see much use in tournaments, it’s still neat to be able to color-coordinate your teams in casual play. None of these are essential to the game’s core, but they are nice extras to have.
    While KoF XIII was originally an arcade release, this console version isn’t just a straight port. Numerous balance changes have been applied, and they’re a very interesting mix. Some of the more obvious and extremely powerful tactics have been toned down, but most of the changes revolve around a ‘buff up’ philosophy. The best part about this is that very few characters were ‘gutted’ in this way; if something abusive was taken away, the developers improved other aspects of that character in order to encourage more well-rounded play. That approach has allowed nearly every character to have something fun to work with, and is one of the most encouraging things about this console release. You can read up on some of these changes at the following links: part one, two, three, and four.

In the end, $50 will net you a fine 2D fighter with a varied roster, excellent pacing, and the inclusion of several ‘quality of life’ touches to make things easier for tournament play. The King of Fighters XIII can definitely hold its own against more established games in the genre, and deserves to be in your library.

Pros:

Universal access to hops and other movement/attack options keeps matches moving quickly.

Effective defensive mechanics prevent fights from being about constant rush-down.

The drive/cancel system makes extremely powerful combos infrequent but not unheard of, keeping them exciting.

Cons:

Lack of spectator mode, some missing options regarding match replays are disappointing.

The tutorial and trial modes only teach the bare minimum. Newcomers will need to do extra research online to truly learn KoF fundamentals and how each character plays.

A few characters require unlocking, which takes several minutes and a bit of planning to do a ‘Simon Says’ style run through single-player modes.

Verdict: An excellent fighting game, and definitely worth buying!

Begrijp overigens wel dat niet iedereen hetzelfde zoekt in een vechtgame, en zo kan het zijn dat reviews zoals die van IGN je wél aanspreekt.

Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  16. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de geschreven review krijgt de Sound een 6 omdat de gesprekken tussen personages niet ingesproken zijn...
    Dus daar trek je maar gelijk 4 volle punten eraf? :F:

Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  17. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ben ook nooit echt zn fan van IGN gweest.,

Dat Is waar ja..
    Ik heb al tijden DOA gespeeld maar kan herinneren dat ik 9 van de 10 keer lag had als ik met vrienden online potjes aan het doen was...

Ik speelde altijd met Terry, Andy en Joe en soms Mai in de Fatal Fury reeks.
    Denk dat ik daar nu ook weer mee ga beginnen.

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Net zoals veel andere genre spellen moet je op de reviews en meningen letten van mensen die thuis zijn in het dergelijke genre. Daarom zou ik nooit een review schrijven over een voetbal spel, ik heb daar niets mee, dus zou ik ook nooit het onderste uit de kan halen met zo'n spel. Warrig verhaal, cheape eindbazen, cheasy rock nummers is bijna inherent aan een vecht spel. En idd, 4 punten aftrek voor wat missende stemmen is wel een beetje veel. Zelfs als je de cheasy rock nummers erbij doet.

Zelf hecht ik meer waarde aan de mening van Shoryuken. En ik ga het wel merken verder als ik hem zelf ga spelen.

19. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Robert en Ryo zijn misschien ook wel aanraders voor instappers, ze hebben wel hun eigen dingen maar het zijn eigenlijks gewoon SF personages met de schaamteloos gejatte Shoryuken bijvoorbeeld :p

20. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Maar in KoF zitten toch meer unieke Characters?
    In street fighter lijkt meer dan de helft op mekaar..

Deel Deze Pagina