Ik was dus een gast tegengekomen boven College of Winterhold, in een ijscave, met een dwemercubus. Ik moest dus een kleine cubus ontcijferen om die grote dwemercubus te activer. Ik dus naar een Dwemerruine en afdalen. Kom ik in Blackreach.
WOW. Dat is groot! Een grot, maar dan geen kleine gangetjes, maar gewoon open. Met gebouwen etc. en SUPER grote Paddestoelen, meertjes etc. Echt magisch, maar groots tegelijk. Ik ben eigenlijk nooit de weg kwijt, maar daar was ik dat op het begin even. En een speciale Nirnroot vind je daar: Crimson Nirnroot. Blackreach kun je via 4 liften ofzo ook weer uit, en dan kun je er altijd weer in. Deze liften liggen links van Windhelm, in de bergen ten noorden en zuiden van dat meer in het westen van Windhelm, dus dan kun je wel voorstellen hoe groot Blackreach is. Maar verder was er ook een gebouw met een gele lampion. Ik schoot daar eerst voor de lol pijlen op, maar toen de shout "unrelenting force". Komt daar een Draak aan! In een ondergrondse stad/grot. Damn, sterk en gaaf tegelijk. Maargoed. Ik moest met een lift zo'n toren in. Die cubus in een apart en oplossen. Krijg je een FUCKING ELDER SCROLL! Je kan hem helaas niet lezen
Dan wordt je beeld zwart enzo. Maargoed, ik die cubus terug naar die gast brengen, gaat die grote cubus open en krijg ik een boek, deadric artifact. Hij deed bij mij niks, dus ik opzoeken waar het voor dient, maar blijkbaar krijg je of bij je Warrior, of bij je Mage of bij je Thief alle skills +5. Snap niet waarom ik dat niet kreeg, glitch?