[PC] Battlefield 3 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    gisteren alles unlocked voor de Chopper en AA tank. iemand anders ook gemerkt dat de TV-Missles soms DOOR de tanks heen gaat:confused:? slaat nergens op...
     
  2. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Klinkt als lag :eek: dat hoort zeker niet!
     
  3. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    zijn stilstaande tanks, zelfs met lag zou het alleen langer moeten duren. En dit is het enige waar ik dit mee ondervind. ( maat van mij heeft het ook ). af en toe schiet de missle er gewoon doorheen of land die erachter terwijl ik er recht op ga.... zwaar irritant en net als tegen AA tanks verlies je puur daarom..
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Wou net inloggen op Battlelog om wat te kijken maar er is een update in progress. weet iemand hier meer van?
     
  5. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Hier een link naar een post over 'FPS limiting' http://gsngaming.com/community/topic/1979-battlefield-3-fps-limiter/

    Ik ben zelf via de omweg 'microstuttering' hierop terecht gekomen. Als je in de console render.drawfps true typt zie je de fps. Die varieert behoorlijk, kijk je in de lucht schiet hij omhoog, is er veel bladeren, rook en chaos dan dipt ie. Dat kijkt niet prettig (voor het oog). Beter heb je een stabiele fps. Schijnt dat vsync dit doet maar dat schijnt dan weer mouse lag' nadelen etc te hebben.

    Anyway, je kan ook met een tool je fps stabiel krijgen. Zie dus bv die link. Ik heb dat tooltje (iets als fraps) gedowload en het werkt gewoon goed. Op mijn mid-low pc heb ik de fps gelimited op 40. Wat op zich niet slecht is.

    (maar stel je hebt een power systeem die fps eruit spuugt tussen 65 en wel 130, dan is die 130 overdreven ... limit de handel op 60-70 en visueel ga je er nauwelijks op achteruit maar de handel voelt veel smoother aan (voor het oog))

    Bijkomend voordeel schijnt te zijn is dat de cpu/gpu niet altijd op max werken (tijden de pieken) dus blijft je systeem ook iets koeler etc.
     
  6. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    bij mij draait BF gewoon zonder lag. heb nog nooit naar mijn FPS gekeken... ik speel op ultra dus ga er van uit zonder lag dat ik rond de 40 fps zal zitten met een GTX 460 1gb
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kom, als ik lag heb, niet onder de 50FPS. Dus ik vind het prima. Alles op z'n hoogst
     
  8. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Update van 480mb is gereleased :thumbs:

    Fixes:
    As promised, DICE will be rolling out a big Battlefield 3 patch tonight, and they’ve released the full change log/fix list, which you can find below:

    Visual and performance fixes
    •General performance and loading time improvements
    • “Black Screen” fix for an issue occurring on some PC Configurations
    •Stereo and Rendering Support for Nvidia and AMD Graphics Cards
    •Adjusted the “stuttering” encountered on some PC configurations.
    •Fixed several Crashes when joining MP and Co-Op sessions
    •Fixed multiple problems when using multiple monitors (Eyefinity / Surround).
    •Fixed visual corruption issues on certain Nvidia Cards
    •Improved loading times for certain textures
    •Added console command “GameTime.MaxVariableFps” to limit max FPS
    •Added console command “UI.DrawEnable” to hide UI for screenshots / videos

    Balance and gameplay adjustments
    •Fixed a problem with high speed mouse movement
    •Added back some missing Growlers on Kharg Island Conquest Large
    •Added back EOR sound for SQDM and TDM
    •You should no longer be able to damage a friendly vehicle when sitting in an open position
    •Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it(note the affect this will have on Hardcore mode!)
    •Spawn protection now should work in Conquest. You should no longer spawn on points too close to enemies
    •You should no longer spawn too close to enemies in TDM and SQDM
    •Combat areas on Kharg Rush tweaked in order to disallow defenders to access the carrier ship after 1st base is taken and being able to enter the AA gun
    •Fixed a problem with revived players not suffering suppression
    •Fixed a problem with the camera when being revived in COOP
    •Added joystick deadzone setting
    •Fixed sound for when climbing ladders
    •Fixed an issue with some weapon sounds in first person
    •Fixed a swim sound loop error
    •Increased the damage of Helicopter Miniguns, AA guns, and Jet Cannons against infantry
    •Increased the damage of Helicopter Miniguns against jeeps.
    •Reduced the physics impact of AA guns and Jet Cannons, players under attack from these weapons should no longer lose control.
    •Increased the damage of the 44 Magnum slightly.
    •Increased the range and minimum damage of the .357 Round from the MP412 Rex.
    •Increased the range of all .45cal and 9mm weapons.
    •Slightly increased the range of the P90 and MP7 and PDW-R.
    •Slightly increased the range of the 5.56mm PDW-R and decreased the minimum damage at long range.
    •Slightly increased the minimum range of the Mk11, SVD, and M39 EMR 7.62mm rifles.
    •Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons.
    •Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft.
    •Increased the damage and range of the 40mm BUCK rounds.
    •Reduced the damage .50cal weapons do against Helicopters.
    •Updated T90 canister shell tweaks to match Abrams canister shells
    •UI Changes (PC)
    •Added round duration and ticket summary at EOR
    •Advanced squad polish – should be more intuitive
    •Significant changes to the Join Squad functionality (see below)
    •Fixed a problem regarding keybindings while playing
    •You should now get a better error message when being disconnected via Battlelog

    Server updates
    •EOD Bot exploit fix
    •Several crash fixes
    •Anti-stat padding measures taken, disallowing ranked servers to run obscure settings
    •Improved team kill kick configuration
    •Support for unranked servers. Unranked servers do not report players’ scores to Battlelog, but server administrators can freely control all settings

    Squad changes
    •Removed FIND ME A SQUAD option
    •Allow players to join empty Squads alone, thus having 1/4 squad members
    •Change order of options to LEAVE SQUAD, INV A FRIEND, SWITCH TEAM
    •Disable Privacy flag when 1 man squad
    •Reset Privacy flag from Private to Public when squad drops to 1 player
    •All occupied Squads will now show up colored blue on the Squad Selection screen
    •Players who choose not to join squads will also show up as Blue in the “Not in a Squad” line
    •Squads that are currently empty will display as white — if you wish to join an empty Squad, you can choose the first one marked with white text
     
  9. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Het ging mij dus hierom. Het idee is dat een stabiele niet-varierende fps van bv 70 'beter' kan aanvoelen dan een zwalkende fps van 70 t/m 120. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Het is dus NIET om jullie ubersysteempjes naar beneden te praten hoor:)
     
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Geen fix voor de zaklamp?
     
  11. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Net even een game gespeelt. Het speelt allemaal wat stabieler.
    Nog niet echt wapens goed kunnen testen of ze beter of slechter zijn, wel even de IR scope gekeken hoe die nu was maar die is nog hetzelfde :confused:
    Dacht dat ze zeiden dat de oranje gloed met 75% afgenomen zou worden.

    Maar ja, de patch doet in ieder geval wel meer goed aan de game.
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Yeah, snipen gaat eindelijk eens lekker :)
     
  13. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb het idee dat ie grafisch nu ook soepeler loopt. Ik ben iig best tevreden wat mijn low-mid pc'tje er nog uitperst (AMD A8-3850 + Radeon 6670 + 6GB op 1440x900). Lol, die Radeon 6670 kocht ik voor 55E incl verzenden en kreeg daar nog Dirt 3 bij ook, dus die kaart zelf koste mij zeg 35E en nu haal ik met BF3 een FPS van 50 (gelocked met GameTime.MaxVariableFps 50 in de console)

    [​IMG]
    (niet mijn settings maar ter illustratie)

    De FPS killers op mijn systeem (ik heb ze dus uit gezet)

    1. Antialias deferred (dit is verreweg de heftigste fps killer)
    2. Ambient occlusion
    3. Shadow
    4. Motionblur
    5. Effects
    6. Antialiaspost (heb ik op low, geeft al een prettig AA effct)

    De terrain en texture heb ik op high. Gameplay blijft precies hetzelfde:)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.498
    Leuk Bevonden:
    5.116
    Laatste 2 dagen ook weer even gespeeld, wel weer leuk, gaat nog steeds aardig :+

    2x die ribbon gehaald van 6 kills maken met een jet :cool:, erg leuk om samen met je maat in 2 jets te zitten en het luchtruim te domineren, erg vet :)
     
  15. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Antisotropic filter lager zetten scheelt ook fcking veel. maar waarom zou je je FPS locke? ik doe dat niet hoor..
     
  16. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Bij mij scheelt dat nu juist weer helemaal niets.

    FPS locken geeft een smoother beeld (waarschijnlijk onbewust voor je ogen/hersenen) zegt men. Dus een locked fps van 70 voelt rustiger aan dan een fps die sterk varieert tussen 70 en 125. Anyway, de setting zit er (nu) in en dat betekent dat er kennelijk een befoefte aan is (onderbouwd door bovenstaande 'rustiger beeld' argument)

    Er is ook wel iets voor te zeggen. kijk je naar de lucht, schiet je fps omhoog, naar bv 135, maar er is toch niets te zien dus dan is 70 fps prima. Die processor werkt zich alleen de pleuris terwijl er niets te zien is.

    Als je de fps nu locked op wat voor jou systeem lekker gamed en haalbaar/acceptabel is (bv 60) dan heeft je gpu/cpu het iets makkelijker en je ogen het iets rustiger terwijl het voor de feel geen bal uitmaakt.

    Op een fps van 30 kan je nog wel afdingen, maar een fps van 60 lijkt me meer dan voldoende voor een smoot gameexperience.

    Dus zeg ik, lock je fps op de fps die je zeker wilt halen, en speel dan met de instellingen ultra t/m low om vanuit die fps het beste visuele resultaat te halen.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
  17. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Hoe lock je dat dan? ik zie iets van console staan maar waar?
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.498
    Leuk Bevonden:
    5.116
    ~ intypen

    En die lock code staat in de vorige pagina.
     
  19. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    de code zag ik inderdaad alleen wist ik niet hoe het console open moest. ik ga het ook proberen te locken op 60fps. misschien wat beter voor mijn PC ( als hier de meeste dat doen )

    En hoe zet je het dan weer af?
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelfde commando afsluiten met 'false' gok ik...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina