Tip: Slim harddrive aansluiten op FAT Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Liquid2ubstanc3, 23 nov 2011.

1. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Saturn hier in Groningen heb ik vandaag een 250GB Slim harddrive gekocht voor 65 euro. Een prima prijs denk ik zo. Maar ik heb een Xbox 360 uit 2006...

De oude HDD's voor het "fat" model zijn nergens meer te koop, misschien nog wel te koop bij sommige winkels, maar die zijn duurder dan 65 euro of heeft minder opslag dan de 250GB Slim harddrive.

Ik heb zelf het oude "phat" 360 model en daar zat nog de 20GB hardeschijf bij. Veel te weinig ruimte en wilde graag meer opslag. De xbox harddrives zijn qua hardware en software allemaal hetzelfde, alleen de case en de aansluiting zijn anders. Met een Torx T6 en T10 kan kan je de oude harddrive case openen. Momenteel heb ik de Slim harddrive aangesloten op de xbox met behulp van de connector uit de phat harddrive case en werkt zoals verwacht gewoon prima.

Ik ga misschien nog de harddrive in de phat harddrive case zetten. Dan is het beter beschermd en kan de xbox weer horizontaal liggen. Het openen van de Slim harddrive case is echter niet zo gemakkelijk doordat de case gelijmd is.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Andersom werkt ook ;),

Oude 20/60/80/120 HDD elkaar slopen en dan kan je hem gebruiken voor de Xbox360 S

3. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt! het kan dus visa versa, alleen las ik overal op het internet alleen het gebruiken van de phat harddrive in de Slim Xbox 360 en niet andersom. Ik had ook wel verwacht dat het zou werken, maar was verbaasd dat er niks over te vinden was. Er zijn vast nog genoeg mensen met een 20 of 60 GB Harddrive die willen upgraden en de xbox slim harddrives zijn eindelijk betaalbaar.

Kennelijk heeft iedereen al een Xbox 360 Slim. Als de prijzen nog een keer omlaag gaan koop er waarschijnlijk ook een, mijn huidige maakt een herrie.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    199 Euro voor de 250GB + 2 Controllers + Crysis 2 + Forza 3 vind ik anders geen geld ;)

5. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad,vind de prijzen ook wel meevallen van dit pakket + de slim versie is echt een goed toestel.

6. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker mooie prijzen, maar mijn huidige xbox 360 doet het nog goed.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    prima tip! Heb nu 120 maar die zit altijd vol....

8. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zijn de 320gb al los verkrijgbaar hier?

9. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
  10. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan zowel de 250GB als 320GB los kopen. De 320GB kost 99 euro en is het spel Lego Star Wars III op geinstalleerd.

11. DualdudE

DualdudE Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was mij ook al opgevallen dat je vooral 'ombouw' van Fat naar Slim ziet. Heb ooit de 360 Arcade gekocht omdat hij goedkoop was. Na een tijdje een 60GB disk gekocht omdat een HD toch wel handig was en spellen aardig sneller starten met HD. Maar nu ik wat meer spellen heb was de 60GB snel vol en ben ik vorig weekend opzoek gegaan naar een 250GB disk voor de 'fat'. Nergens meer te krijgen natuurlijk. Nu had ik ook al het vermoeden dat andersom (slim -> fat) ook moest kunnen dus toen ik bij Bart Smit de 250GB slim disk zag voor €29,99!! heb ik het er ook maar op gegokt. Ik heb hem nu ook los aan het kabeltje bungelen en het werkt prima. Binnenkort ga ik de zwarte slim behuizing van de drive slopen en hem in de 'fat' behuizing schroeven. Dan zit het weer netjes.

edit:
    Zag dat inmiddels ook op Youtube wel filmpjes staan hoe je de slim HD open maakt. Klepje kun je er zo afhalen door met je nagel dr tussen te pielen.

Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  12. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Link aub O-) (PM?)

13. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    29,99 voor 250GB dat is wel heel goedkoop. mooie aankoop!

Die filmpjes op youtube zijn Chinese namaak Slim Harddrives. Ze zien er net zo uit en werken net zo goed. Maar een echte Microsoft Slim Harddrive is goed gelijmd. Klepje verwijderen met je nagel gaat niet lukken, denk ook niet dat je de harddisk eruit krijgt zonder de case te beschadigen. Ik hou hem voorlopig nog gewoon in de case.

Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Was een MediaMarkt is nu niet meer geldig... nu is er bij MediaMarkt Maastricht het volgende: Xbox 360 250 GB + Kinect + Kinect adventures + kung fu panda + 3 mnd live + keuze uit 1 extra spel (tot 60 euro) € 244,- dat is helemaal geen geld meer ;)

Deel Deze Pagina