Na die onnodige beuk van Tracks789 (hij kwam in 1e bocht door eigen toedoen ver in het gras terecht en dan moet je rest van verkeer op de baan voor laten gaan en niet volgas terug de baan op) probeerde ik mijn auto weer stabiel te krijgen en mij te positioneren voor de bocht naar links na de eerste bocht. Ik stuurde een beetje naar rechts om de apex van de tweede bocht goed te kunnen aansnijden. Ik zag wel dat ik rechts naast/achter mij auto's had.
Daarom stuurde ik inderdaad ietsjes eerder naar links om ruimte te houden voor de auto's die rechts van mij de bocht gingen nemen.
Maar naar mijn mening binnen de marge van de normale racelijn en aanvaardbaar compromis gezien de racesituatie.. Ik heb jou helemaal niet gezien omdat jij in mijn gameview niet te zien was.
In slo mo was jij op het moment dat ik instuur en van richting verander niet op het beeld te zien en nam ik aan dat er links achter mij, niemand kort op mij reed . Ik wilde ook niet te lang wachten tot er wel iemand in beeld kwam en dus te dicht was genaderd.
Maar op welke racelijn zou jij dan tijdens exit bocht zijn uitgekomen als ik er niet zou zijn geweest? Ik wilde vlak voor aansnijden tweede knik in de eerste S-bocht zoveel mogelijk links uitkomen om de sweep naar rechts te maken.
Sorry als ik niet met alles rekening heb gehouden. Maar ik denk dat als ik achterom had gekeken ik de bocht had gemist omdat de gebeurtenissen te snel achter elkaar kwamen in de eerste rechtse bocht en het naderen tweede bocht naar links . Na ons kontakt werd ik als een flipperkastbal heen en weer gestuiterd.
Ben echt benieuwd wat anderen van het incident vinden. Ter lering ende vermaak. No hard feelings hoop ik. Altijd bereid om sorry te zeggen. Sorry!!
En misschien is het ook wel niet meer belangrijk voor de anderen en alleen maar voor ons. In ieder geval alvast, sorry. (2x al)
Mijn korte samenvatting race was in eerst bocht te voorzichtig, tweede bocht mogelijk te gretig met als resultaat flinke schade en na pitsstop bij de eerste bocht een versnelling te veel terug geschakeld naar de 2e. Motorschade.
Dacht dat ik in zijn 5 zat was met duffe kop al vergeten dat ik gepit had en dus nooit in de 5e kon zitten.
Laatst bewerkt: 28 nov 2011