[XOne] Rayman Origins

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 mei 2011.

1. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Allemaal omdat het een freaking 2D game is. :'-(

Heel jammer dat de meesten van jullie deze game ook links laten liggen. Over die 10 uur gameplay die genoemd werd ga ik sowieso gemakkelijk overheen. Heb nu al zeker 7/8 uur gespeeld en zit pas in de ijswereld. Ik speel alle levels helemaal uit (tijd halen, alleen munten, alle electoons zodat ik straks hopelijk ook gelijk 1000/1000 kan halen). De reden om deze game niet te halen kan alleen zijn dat je het niet leuk vindt. Redenen dat de game te kort zou zijn, dat het 2D is, dat het te duur is.. Bhlll. Hou daar maar mee op.

En kom nou niet met dat is mijn mening onzin want dat hoef ik niet te horen. _0/

Support de makers en deze game gewoon zodat dit niet de laatste toffe platform titel op een next gen console is.

Laatst bewerkt: 28 nov 2011
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nou... Jullie zijn allemaal bedankt. 8)
    Geen Origins 2. Geen BGE2.

Top :thumbs:

Maar wel massaal de zoveelste Call of Duty, Battlefield, Fifa etc kopen. :emo:

Maaar... Rayman was wel maar 1 dag te koop, dus had niet veel tijd om op die chart te komen. Hopelijk is het volgende week beter. Anders verlies ik al mijn hoop in de gamers van tegenwoordig.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Haha,

Prachtig, krijg ik de schuld -als liefhebber van 2D platformers- als er straks geen 2D platformers meer worden gemaakt omdat ik deze niet heb gekocht. Het spel spreekt me enorm aan, maar ze brengen hem zelf uit in november, ik niet. Toevallig zit ik te wachten op de 3DS versie van deze game, maar goed. Het is niet handig om zo'n game nu uit te brengen, dat weet iedereen. 2D platformiing is niet al te gewild bij de gamers van tegenwoordig, het spel uitbrengen in dezelfde maand als CoD, BF, AC Revelations, Batman enz.enz.enz.. is vragen om problemen.

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb jou naam niet genoemd. :+ Het is meer richting de mensen die klagen dat er geen kleurrijke, vrolijke platformers meer worden gemaakt. Maar als er dan een topper uitkomt koopt iedereen als schaapjes weer de bekende namen. Geen wonder dat we tegenwoordig alleen maar shooters krijgen. :mad:

November heeft er imo niks mee te maken, want de game is goed genoeg om tussen al dat geweld gereleased te worden. Iedereen die de demo speelt ziet of zag dat ook in. 'Awesome!' 'Prachtige Game' 'Wat speelt het heerlijk' 'Veel beter dan verwacht'
    ...
    'Maar nu ga ik weer schieten'

Goddamnit. :+

Ok... Misschien had de game meer kans gehad met een andere releasedate (iedere game verkoopt meer als het ver uit de buurt van CoD released), maar het zou qua kwaliteit niet nodig zijn geweest. :'-(

En natuurlijk had ik geen nummer 1 positie verwacht, maar ik had wel op wat meer dan dit gehoopt. Dat er nog genoeg gamers over zouden zijn die kwaliteit herkennen en waarderen.

Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet dat je niet mij persoonlijk bedoelde hoor, maar ik heb hem ook nog niet gekocht en ik klaag ook dat er bijna geen vette platformers meer uitkomen. Dus indirect bedoel je mij ook :D

Ik heb niks met CoD, BF, Fifa en dat soort games. Die koop ik ook niet, echter, ik heb wel een 3DS en daar komt eindelijk het e.e.a. voor uit. Dus daar heb ik deze maand mijn geld aan gespendeerd. Rayman komt er 100% zeker bij mij, waarschijnlijk zelfs op de console en de 3DS.

Ik had nimmer verwacht dat een game als Rayman iets te vertellen heeft in deze tijd. Zo werkt het helaas niet meer. Een goede platformer wordt niet op de juiste waarde geschat. Liever speelt men de zoveelste shooter, dan een game met geniale gameplay. Helaas, maar zo werkt het.

Wat dat betreft is dit een slecht uitgekozen maand natuurlijk. Juist nu CoD en BF uit zijn gekomen en dus nog heel veel gespeeld zullen worden, heeft niemand interesse in deze topper.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb BG&E 2 keer gekocht ....

Als iemand mij kan beloven dat als ik Rayman koop ze 100% zeker BG&E2 gaan maken doe ik dat.

Ook al speel ik veel liever battelfield :+

Wat eigenlijk wel stom is is dat de nieuwste Mario voor de 3DS ongetwijfeld weer record aantallen gaat verkopen. Dus er is wel markt voor platformers maar alleen als er een loodgieter de hoofdrol speelt.

Of misschien heeft de keuze voor full retail ze gewoon genekt. Als ze a la Limbo gewoon voor een flinke prijs op XBLA hadden gestaan had ik hem waarschijnlijk als impuls aankoop al wel gekocht.

Maar ik loop qua retail games al achter (heb zelfs Halo anniversary nog niet) en Rayman staat nog niet bovenaan de lijst.

Stom ook om zo vlak na Skyrim en CoD uit te komen. Alle casual gamers zijn de komende maanden wel voorzien

7. iveL

iveL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten eind dit jaar gewoon nog eens een reclamecampagne houden...

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Official numbers peg Skyward Sword at 535,000 units, while Super Mario 3D Land is now able to boast the impressive title of fastest selling portable Mario title ever. Sales percentages skyrocketed for the more reasonably priced 3DS, which saw an overall sales increase of 325 percent. (Wel in de US though) :+

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Ja voor de kerst, zoveel kindvriendelijke non-kinect games zijn er niet. Als ze er nog wat geld tegen aan gooien kunnen ze vast de vaders en moeders nog wel over de streep trekken

Rayman heeft gewoon als nadeel op een platform uit te komen waar wel meer dan 2 interessante games voor zijn itt Mario :+

Maar dat verschil is wel frappant. Op de 360/PS3 kom je met een platformer de top 40 niet eens in (wat echt heel erg is want noem nou eens 40 spellen die je liever zou kopen op dit moment, kan toch bijna niet) en op de 3DS breek je records

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Markt voor platformers is er op de Wii en DS/3DS. Op de 360 en PS3 is dat gewoon veel kleiner, niet zo gek dat Rayman dan amper verkoopt.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    DAt zal het dan wel zijn.

Trouwens ook opvallend dat Skyward Sword ook niet in die top 10 staat, wat zouden al die Wii bezitters dan spelen? Voor de rest is er op dit moment toch niks anders..

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Yep, het is daarom ook niet zo moeilijk om 325% meer 3DS consoles te verkopen. Je verkocht er daarvoor toch maar hooguit 100. :+

Voordeel in de Rayman situatie is trouwens wel dat we binnen een maandje de game al goedkoop op kunnen pikken. :cool:

@ Delphiki: Skyward Sword stond in de eerste week in de top 10, maar is daarna al naar plaats 17 gezakt. Gaat dus ook niet geweldig met Zelda in de UK.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

Is er gewoon voor de Wii dus. En dan nog geen Top 40 met de 360 en PS3 sales erbij? :'-(

Nadeel is dat we geen BGE2 krijgen. :+

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Tsja, moet je maar geen Wii game releasen rond Zelda. :cool:

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is 2 goede games voor Wii bezitters zo een vreemde weelde dat ze het allemaal niet meer aankunnen? :+

Als het Mario Origins heette dan had het als een gek verkocht, ook naast Zelda. Domme loodgieter. :mad:

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Waar is zelda dan in die top 10? Of deed die nog niet mee in de UK?

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dit is de tweede week dat Zelda erin staat. De week ervoor stond hij wel in de top 10. Maar zoveel hardcore Wii gamers zullen er niet meer zijn, alleen nog dat kleine groepje dat zijn console heeft bewaard tot Skyward Sword.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ook raar toch, wtf doet een spel als WWE12 in die top 10 in de UK. Dat hoort toch alleen door stomme amerikanen gekocht te worden? Zelda na een week de top 10 al uitgeknikkerd zo vlak voor Sinterklaas en Kerst is toch ook van de gekken.

Ik begin steeds meer te geloven dat 80% van de Wii gamers alleen maar crap als Just Dance en andere shovelware willen.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Van al mijn gamende vrienden, ben ik de enige die een goede platformer kan waarderen en graag speelt. De rest speelt allemaal CoD, BF en dat soort games. Ik kan mij uren vermaken met een goede platformer, dat is voor mij echt heerlijk gamen.

Daarom koop ik Rayman ook, sterker nog, ik ga hem vandaag nog halen. Jullie hebben me overgehaald.

Over Super Mario 3D land: Die verkoopt als een tiet omdat er niets anders is op de 3DS. Dit is echt de enige game die het waard is om te spelen (na Zelda OoT) op je 3DS. Mario platformers hebben gewoon veel kwaliteit, dat geldt ook voor Super Mario 3D land. Natuurlijk is er een markt voor 2D platformers, die wordt alleen steeds kleiner. De generatie die is opgegroeid zonder Mario games heeft gewoon minder tot geen interesse in platformers. Die groep wordt steeds groter, zo simpel is het.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Aangezien er meerdere mensen zijn met dit probleem vertel ik maar hoe ik het heb 'opgelost':
    • Uninstall de game
    • Probeer opnieuw het te halen. (dit werkt niet)
    • Ga terug naar het dashboard en clear je cache.
    • Speel het level weer. Dit helpt ook niet. :+
    • Laat de game een minuutje draaien in het begin van dit level zonder het op pauze te zetten.
    • GOGOGO! Doorloop het level weer!
    • Profit!

Ik weet niet of het stom toeval was, of dat het stilstaan in het begin van het level hielp. Of misschien de combinatie van de stappen, maar ja. Dit zijn de stappen die ik heb doorlopen. :+ Ik heb het nu iig. + een achievement voor veel zwemmen. 8)

Deel Deze Pagina