die twee toevallig niet local co-op gespeeld, maar de spellen die ik tot nu toe heb gespeeld hakten het beeld altijd in twee.. sowieso is er deze gen veel te weinig local co-op
Dat is omdat het niet realistisch is dat je kan sprinten en accuraat kan schieten. Daarnaast willen ze de survival horror feeling geven; dat je je opgejaagd voelt. Je moet dan idd, zoals al gezegd is, tactischer spelen en ik vind het een goede keuze. Ook omdat dit al vanaf Resident Evil 1 is gebruikt (die overigens vele malen beter is dan dit spel, op alle gebieden behalve graphics). Het geeft een moeilijkheidsfactor en als je je er niet in kan vinden dan is dit spel niet voor jou.
Kijk naar Dead space kerel, loopt soepel als wat en je voelt je een stuk meer opgejaagd dan in deze game reeks.
Komt door de AI van Dead Space, niet door hoe je je beweegt. En moet jij maar eens RE3: Nemesis spelen. Kijken of jij je opgejaagd voelt of niet..
Vechten of schuilen.. Ja die nemesis wist je wel op te jagen idd Ik vind dat de besturing ook lekker zo moet blijven al moet ik altijd wel erg wennen in het begin. Het heeft iets authentieks en dat is gaaf en hoort gewoon bij resident evil.
RE5 was de eerste RE die ik heb gespeeld, en in de eerste instantie vond ik de cnotrols ook zwaar irritant en...ouderwets. Ben er uiteindelijk meer naartoe gegroeid en leer het nu wel te waarderen. Hoop dat ze het zo laten in RE6, of als het moet dat een heel klein beetje kan strafen. Wil niet dat het aanvoelt zoals een Gears titel bijvoorbeeld.
Wist je dat Gears of War de gameplay heeft afgeleid van Resident Evil 4, alleen wat 'moderner' gemaakt? Ik geloof dat Resident Evil: Operation Raccoon City een GoW achtige gameplay heeft (strafen en het rennen). Resident Evil 6 wordt blijkbaar weer een 'echte'. Ik las ergens dat RE: Mercenaries & RE: ORC voor de 'action' fans worden en RE: Revelations en RE6 voor de 'horror-survival' fans. Dus waarschijnlijk blijft de RE4/5 stijl schieten, maar met meer survival elementen.
Mee eens. Juist dat je moet stil staan om te schieten maakt het moeilijker en spannender. Het kost meer tijd waardoor de situaties benauwder worden. Het is geen slechte game mechaniek maar een design keuze van de ontwikkelaar. Eentje die ik wel kan waarderen. En al helemaal omdat dit vanaf deel 1 al zo werkt!
Ik zit nog steeds te twijfelen op welk niveau moet beginnen.. Heb een paar maanden niet gegamed maar heb nu wel weer zin.. En wil nu wel eens zien hoe de serie/verhaal afloopt. Ik wil wel beetje uitdaging maar het moet niet irritant worden dat ik geen Ammo heb,, Misschien dan toch op Normal doen en de rest op Coop? Of is normal echt een uitje?
Normal is niet zo heel moeilijk nee. Ik denk dat je het beste kunt beginnen met de moeilijkste die je in het begin (zonder uit te spelen) kunt kiezen.
Betur een stem acteur heeft Biohazarde zes op ze cv staan. Binnenkort een aankondiging? Dat zou goed nieuws betekenen.
Watte . Bedoel je dat Capcom 6 vacatures open hebben staan voor stemacteurs waarin een referentie te vinden is die verwijst naar een nieuwe RE?
Als liefhebber van RE kon RE5 mij niet boeien tot aan het einde aan toe. Ik zit op 95% denk ik, en verder kwam ik niet. Terwijl ik eerdere delen meerdere keren had uitgespeeld. Ik wil weer een oldskool RE, waar je ammo te kort hebt en echte spanning voelde. Al kwam dat door de brakke besturing. Die mag iets soepeler, maar de essentie moet hetzelfde blijven. Want juist die besturing maakte het moeilijker. Ik mis dat echt, RE Revelations op de 3DS lijkt een titel te worden zoals ik deze graag zou zien op de consoles.
Nee iemand heeft als referencie in zijn cv staan, dat ie mee werkt aan Resident evil 6. Bij xboxonly staat dat bericht geloof ik.
Nee, dat lijkt te veel op een shooter. Ik heb het eerste deel gespeeld, maar het pakte me niet. Thirdperson is meer mijn ding met dit soort games.
Dead Space is Third Person, en ja het is meer schieten maar ik denk niet dat ook maar een enkele survival horror nog terug gaat naar de ouwe tijd van de klassieke Resident Evil en Silent Hill.