[XOne] Resident Evil 5 [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 24 jun 2009.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die twee toevallig niet local co-op gespeeld, maar de spellen die ik tot nu toe heb gespeeld hakten het beeld altijd in twee..

sowieso is er deze gen veel te weinig local co-op :mad:

2. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp die keuzes ook niet van Capcom, denk dat ze het zelf niet eens weten waarom.

3. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is omdat het niet realistisch is dat je kan sprinten en accuraat kan schieten. Daarnaast willen ze de survival horror feeling geven; dat je je opgejaagd voelt. Je moet dan idd, zoals al gezegd is, tactischer spelen en ik vind het een goede keuze. Ook omdat dit al vanaf Resident Evil 1 is gebruikt (die overigens vele malen beter is dan dit spel, op alle gebieden behalve graphics). Het geeft een moeilijkheidsfactor en als je je er niet in kan vinden dan is dit spel niet voor jou. :)

4. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk naar Dead space kerel, loopt soepel als wat en je voelt je een stuk meer opgejaagd dan in deze game reeks.

5. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt door de AI van Dead Space, niet door hoe je je beweegt. En moet jij maar eens RE3: Nemesis spelen. Kijken of jij je opgejaagd voelt of niet.. :p

6. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vechten of schuilen.. Ja die nemesis wist je wel op te jagen idd :9

Ik vind dat de besturing ook lekker zo moet blijven al moet ik altijd wel erg wennen in het begin.
    Het heeft iets authentieks en dat is gaaf en hoort gewoon bij resident evil.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    RE5 was de eerste RE die ik heb gespeeld:eek:, en in de eerste instantie vond ik de cnotrols ook zwaar irritant en...ouderwets. Ben er uiteindelijk meer naartoe gegroeid en leer het nu wel te waarderen. Hoop dat ze het zo laten in RE6, of als het moet dat een heel klein beetje kan strafen. Wil niet dat het aanvoelt zoals een Gears titel bijvoorbeeld.

8. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wist je dat Gears of War de gameplay heeft afgeleid van Resident Evil 4, alleen wat 'moderner' gemaakt? :) Ik geloof dat Resident Evil: Operation Raccoon City een GoW achtige gameplay heeft (strafen en het rennen). Resident Evil 6 wordt blijkbaar weer een 'echte'. Ik las ergens dat RE: Mercenaries & RE: ORC voor de 'action' fans worden en RE: Revelations en RE6 voor de 'horror-survival' fans. Dus waarschijnlijk blijft de RE4/5 stijl schieten, maar met meer survival elementen. :)

9. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Mee eens. Juist dat je moet stil staan om te schieten maakt het moeilijker en spannender. Het kost meer tijd waardoor de situaties benauwder worden. Het is geen slechte game mechaniek maar een design keuze van de ontwikkelaar. Eentje die ik wel kan waarderen. En al helemaal omdat dit vanaf deel 1 al zo werkt!

10. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ik zit nog steeds te twijfelen op welk niveau moet beginnen..
    Heb een paar maanden niet gegamed maar heb nu wel weer zin..
    En wil nu wel eens zien hoe de serie/verhaal afloopt.
    Ik wil wel beetje uitdaging maar het moet niet irritant worden dat ik geen Ammo heb,,
    Misschien dan toch op Normal doen en de rest op Coop?
    Of is normal echt een uitje?

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Normal is niet zo heel moeilijk nee. Ik denk dat je het beste kunt beginnen met de moeilijkste die je in het begin (zonder uit te spelen) kunt kiezen.

12. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Betur een stem acteur heeft Biohazarde zes op ze cv staan.

Binnenkort een aankondiging? Dat zou goed nieuws betekenen.

13. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Watte :).

Bedoel je dat Capcom 6 vacatures open hebben staan voor stemacteurs waarin een referentie te vinden is die verwijst naar een nieuwe RE?

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Als liefhebber van RE kon RE5 mij niet boeien tot aan het einde aan toe. Ik zit op 95% denk ik, en verder kwam ik niet. Terwijl ik eerdere delen meerdere keren had uitgespeeld. Ik wil weer een oldskool RE, waar je ammo te kort hebt en echte spanning voelde. Al kwam dat door de brakke besturing. Die mag iets soepeler, maar de essentie moet hetzelfde blijven. Want juist die besturing maakte het moeilijker.

Ik mis dat echt, RE Revelations op de 3DS lijkt een titel te worden zoals ik deze graag zou zien op de consoles.

15. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Nee iemand heeft als referencie in zijn cv staan, dat ie mee werkt aan Resident evil 6.
    Bij xboxonly staat dat bericht geloof ik.

16. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dead Space misschien wat voor je?

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, dat lijkt te veel op een shooter. Ik heb het eerste deel gespeeld, maar het pakte me niet. Thirdperson is meer mijn ding met dit soort games.

18. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dead Space is Third Person, en ja het is meer schieten maar ik denk niet dat ook maar een enkele survival horror nog terug gaat naar de ouwe tijd van de klassieke Resident Evil en Silent Hill.

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Camo81, post voortaan gewoon even het bericht, dat bespaart een hoop moeite. ;)

20. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Zit hier enkel met me telefoon.

Wou het alleen even mededelen.
    Maar dat is het bericht.

Deel Deze Pagina