[XOne] Rayman Origins

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 mei 2011.

1. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, ik zit net op dit punt. :mad:

2. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Tja, als Ubisoft deze game gewoon voor 1200 puntjes had uitgebracht had het hoogstwaarschijnlijk als een gek verkocht en had het ze VEEL meer opgeleverd dan het ze nu oplevert.

Beetje zoals verwacht dus.

3. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Zeeeeer vermakelijke game! Een echte topper.

4. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    :emo::emo:

Dit is godverdomme de beste titel die ik dit jaar gespeeld heb. Alleen omdat het 2D is moet het maar een goedkope game worden. Jij zit echt in ieder topic te vertellen dat je altijd op koopjes wacht en alles goedkoop koopt. Door gamers zoals jij zullen dit soort titels nooit meer gemaakt worden. Echt top.

Ik ga nu ook niet meer reageren op al die berichten over verkeerde tijd, 2D, te kort, te duur enzovoort want ik vreet mezelf hier helemaal op. Goddomme wat irritant, een goede game is een goede game en deze game is beter dan (bijna) al het andere wat uit is gekomen. Maar goed, ik ga gamen.

5. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Volgens mij verkoopt deze game best goed hoor :)

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Doe normaal man.

8. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit spel ook gekocht, ik vind m supertof. Prima te spelen als je je ff een half uurtje verveelt maar ook als je een paar uur oprij wil spelen. I liiike

9. MentalMarco

MentalMarco Eat my dust!!!

Leuk Bevonden:
    7
    Tja maar leuke games kunnen ook te kort zijn en sommige games zijn ook idd te duur :p Ik koop zoiezo geen games voor de volle mep sinds ik de Engelse webshops heb ontdekt. En zo steun ik de game industrie toch nog want ik wacht niet op koopjes hier, maar koop ze voor de Engelse volle mep \o/ Maar hou er ook rekening mee dat er hier mensen zitten van alle leeftijden en niet iedereen het geld heeft om continue games te kopen voor €65 :):
    Maar wil nou niet zeggen dat Rayman DE beste titel van dit jaar is, daar zullen de meningen over verdeelt zijn ;) Maar dat het een goede titel is staat vast :thumbs:

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, net ook een heerlijke boss gehad. Wilde dat ik het had opgenomen. :+ Het was er een waar het op snelheid aan ging waardoor je epische momenten kreeg waar je datgene wat achter je aan zit maar nét weet te ontlopen. En dat icm de animaties + heerlijke muziek = :D

Of dit level waar het op snelheid + precisie aankomt:

Niet mijn filmpje, want ik deed het beter. :cool:

:+

Ik heb 2 games in gedachten die mijn GOTY kunnen worden. Dit is er 1 van.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    De andere Zelda? :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik dacht meer aan HP & The Deathly Hallows Part 2 :cool:

:+

13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Stel je niet zo verschrikkelijk aan.

Je weet van te voren gewoon dat het publiek van tegenwoordig nu eenmaal andere 'eisen' stelt aan een nieuwe game die ze voor de volle mep kopen.

Dit had iedereen ook al kunnen opmaken uit alle reacties op allerlei fora toen het bericht kwam dat Ubisoft besloot om de game voor de volle mep in de winkel te leggen in ook nog eens de drukke 'kerstperiode'...

Het heeft ook geen fuck met de kwaliteit van de game te maken, maar met het imago van kleurrijke 2D platformers, de matige marketing, de concurrentie, etc etc. De game is vast en zeker geweldig, en een prima 2D platformer, maar voor 400MSP kon je afgelopen week Super Meat Boy downloaden. Voor 15 euro heb je Deus Ex 3 in huis. Voor 20-30 euro heb je, als je een PS3 hebt, LBP2 in huis. Etc etc etc.

Er is nu eenmaal idioot veel concurrentie, en als je 50-60 euro gaat uitgeven dan kiezen de meeste mensen toch voor wat andere genre's of koopjes.

Als Ubisoft niet zo hebberig was geweest, en dit gewoon op PSN/XBLA hadden uitgebracht, dan weet ik zeker dat ze 10x zoveel exemplaren hadden verkocht als nu, en dus veel meer opbrengst. Daarnaast heb je als Ubisoft dan ook veel minder kosten wat betreft distributie en packaging enzo. Heel simpel.

Dat geldt trouwens niet alleen voor Rayman: Een game als Pure heeft ook nauwelijks verkocht, of het moet via bundels geweest zijn, maar het is een fantastische game. Neemt niet weg dat die game waarschijnlijk ongelooflijk goed verkocht zou zijn geweest als het gewoon op XBLA/PSN was uitgebracht, ipv als full-price retail game. Nu kent vrijwel niemand de game, maar op XBLA/PSN zou het in iedere top 5 voorkomen qua beste downloadable games, en dus jarenlang goed verkopen.

Hetzelfde geldt voor Rayman. Nu is het over 2-3 maanden voor 10-15 euro te koop waarschijnlijk. Op XBLA staan nu nog steeds games voor 1200 puntjes en met iedere nieuwe 360/PS3 gamer die vraagt welke games het waard zijn om te downloaden, noemt men op fora TrialsHD, Shadow Complex, Super Meat Boy, Joe Danger, etc etc op. Wat dat betreft blijven die games goed verkopen.

Wil je als developer dat 5000 mensen je game kopen voor 50 euro, of wil je dat 50.000 mensen je game downloaden voor 10-15 euro!? Tja...(!)

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Super Meat Boy kan btw niet tippen aan Rayman. Een boutgame tov deze. :cool:

Rayman zou btw eerst episodic zijn geweest... Dus een stuk of 4 keer €15 of in 1 keer €60. (mja, ~€40 dus, want je hebt een bord voor je kop als je 60 betaald :+). Ik weet wel dat ik persoonlijk dit veeeel fijner vind dan een download. En nog goedkoper ook!
    Dus dit is, ondanks wat mensen denken, helemaal niet duurder dan eerst het plan was.

De kwaliteit is het probleem dus niet.
    De prijs ook niet.
    Alleen de releasedate had misschien wat beter gekund. :p

15. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Episodic games laat ik ook liggen, en met mij ook vele gamers.

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Episodic is tot nu toe volgens mij nog nergens een succes geweest, dus ik ben blij dat ze zich hebben bedacht en hier een retail game van hebben gemaakt.

Qua prijs maakt het niks uit, of is het zelfs goedkoper en ik heb de game tenminste in handen (ik ben geen van van de downloadable toekomst)

En ik heb het idee (geen feit dus) dat casual mensen meer geneigd zullen zijn om een game uit de schappen in de winkel te halen dan dat ze iets downloaden. Merk ik bv aan mijn zus (niet zusje :p) die ook een 360 heeft; ze heeft nooit een idee wat er te downloaden is, maar ziet de games wel in de winkel staan.

17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ehh, was de prijs van Rayman al niet lager in vergelijking met andere releases op dit moment? Dacht dat ie overal voor tussen de 40 - 50 euries in de winkel ligt of vergis ik mij nu?

Ik denk dat het vooral door de release datum komt, zoals Dulle aangeeft. Er zijn gewoon veel high profile releases op dit moment en deze releases zijn ook nog eens vooral gericht op de belangrijkste demografie van de consoles (mannen tussen 15 en 30 jaar). Daardoor sneeuwt een game als deze een beetje onder... maar niet getreurd. Mond op mond reclame is en blijft belangrijk. De mensen o.a. in DEZE topic dragen meer bij aan de populariteit van een game dan zij denken. Laat je stem dus horen en spreek over deze game als je positief bent!

Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  18. MentalMarco

MentalMarco Eat my dust!!!

Leuk Bevonden:
    7
    Begin lag die bijna overal voor €59,95 als ik het goed heb. Maar is nu al redelijk gezakt en in Engeland is de prijs van het begin af aan al aanzienlijk lager.

19. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Heb hem voor 45 bij de Media Markt opgepikt hoor. Maar goed als je er maar 15 euro voor wilt betalen prima.. maar wat ik nu al een tijd probeer aan te geven; je steunt de ontwikkelaars daar niet echt mee. Dus als je dit leuk lijkt en je hebt het geld, betaal dan die paar tientjes extra nu zodat we misschien ooit nog zo'n vette game weer krijgen.

Ik heb trouwens net die treasure gehaald bij dat pirate level. Gewoon de eerste keer bij die paal op het eind goed gegaan. Ik speelde met original skin van Rayman, ik las op het internet dat dit ook nog een reden kon zijn? (lijkt me sterk, maarja). Deze game is trouwens wel ontzettend gevarieerd in de speelwerelden. Ik vind het tof gedaan dat je elke keer naar een nieuw deel vliegt. En ook vind ik het leuk dat je dan 2/3 levels hebt in die omgeving en dan vaak alweer naar een nieuw deel gaat.

20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Heel leuk allemaal, developers steunen met de hoop op meer van deze games, maar die developers kunnen zelf ook bedenken dat ze 10x zoveel verkopen als ze iets minder hebberig zijn...

... daarnaast voelen diezelfde developers/publishers zich vaak ook niet te goed om ons via DLC nog even wat extra geld af te troggelen, dus dan is het sowieso snel gedaan qua 'loyaliteit' van mijn kant.

Daarnaast, met het geld dat ik nu uitspaar door te wachten tot Rayman straks 15-20 euro ofzo kost, support ik weer andere developers door dan mijn geld aan hen uit te geven, als ik hun game koop voor 15-20 euro.

Deel Deze Pagina