Top 5 Xbox 360 Games
1. Deus Ex: Human Revolution
2. LA Noire
3. Gray Matter
4. Beyond Good & Evil HD
5. Stacking
Flop 5
Ik heb geen flop gespeeld dit jaar.
Top 5 Non-Xbox Games
1. The Legend Of Zelda: Skyward Sword (Wii)
2. Kirby's Epic Yarn (Wii)
3. ICO/Shadow Of The Colossus Collection (PS
4. Battlefield 3 (PC)
5. Portal 2 (PC)
Gekochte Games
Te veel om op te noemen
Mensen zullen wel denken, is die gast gek? Zo'n lijstje in zo'n jaar met toppers. Punt is dat ik maar weinig van die 'toppers' dit jaar heb gespeeld. Ik heb momenteel nog Assassins Creed Revelations en Skyrim liggen om te spelen, en die zullen waarschijnlijk wel in de lijst verschijnen. Deus Ex: Human Revolution is gewoon een geweldige game met super gameplay en een heerlijke sfeer. LA Noire was een geweldige game met leuke gameplay en natuurlijk geweldige technische hoogstandjes. Gray Matter is een adventure zoals ze tegenwoordig nauwelijks meer gemaakt worden. Beyond Good & Evil HD is een lekkere remake van een prachtige game, waardoor het de plaats als opvuller momenteel zeker verdient. Als laatste dan Stacking, een prachtige unieke game met mooie, authentieke graphics en sfeer.
Dan komen we aan bij de non-Xbox lijst. Hier staat The Legend Of Zelda: Skyward Sword bovenaan, een game die voor mij met lichtjaren afstand de beste game van dit jaar is. Hoewel het op een verouderd systeem verschenen is en niet iedereen van de motion controls kan genieten klopte gewoon bijna alles aan deze game. De artstyle is prachtig, het verhaal is voor de fans om van te genieten en de oude Zelda gameplay heeft een kleine make-over gehad. Voeg daar een aantal unieke locaties en dungeons om van te smullen aan toe en je hebt de GOTY. Kirby's Epic Yarn had ik vorig jaar al in m'n lijst, maar aangezien de game dit jaar pas uitgekomen is in Europa knal ik hem er gewoon nog een keer op. Unieke stijl, fijne gameplay en een feelgood-gevoel waar je u tegen zegt. Over ICO en Shadow of The Colossus in de afgelopen jaren ook al genoeg gezegd. Twee pareltjes, eigenlijk kunst in gamevorm, die niemand mag missen, helemaal in de vorm van een HD remake. Battlefield 3 voelt voor mij enigszins als een thuis. Mensen die me kennen weten misschien wel dat ik eigenlijk totaal niet van de online games ben en al helemaal niet de online shooters. De Battlefield serie heb ik echter altijd geweldig gevonden, ondanks mijn slechte skills. Als een game dat kan verdient hij gewoon een plek in de top 5. Last but not least: Portal 2. Ook weer zo'n sfeervolle game, deze keer echter met veel humor en doldwaze gameplay. Helaas was de game wel erg kort.