[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

  1. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    En toch vind ik niets verslavender als een actieve competitie onderling met leagues en cups. De anonimiteit is weg, en dan wordt de competitiestrijd bij iedereen heviger.

    Bovendien speelt PES2012 lekker, alleen blijven ze sommige omslachtige dingen houden. zoals online cheat mogelijkheden, scripting, runbugs, alleen-met-barca-spelers en vooral de incapable en stroeve mogelijkheden in communities. Alleen het schieten is naar mijn mening het slechtste van de editie en MYPES is een lachertje gebleken.

    de dodo's bij WENB hebben een petitie gehouden over dat Konami online lobbies moet creëren voor verschillende types pass assistance instellingen.

    Als je het mij vraagt is dat wel het laatste waar ze aan moesten werken, maar goed. Ik heb het erg leuk met pesholland en vindt het heerlijk om met Malaga tegen Tottenham te spelen, of een eredivisie wedstrijd.

    Dus Homerus, potje? :b:
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ze hebben trouwens wel succes met die lobbies zoals je op Digitaalgras kunt lezen...

    http://www.digitaalgras.nl/forum/viewtopic.php?f=11&p=116787#p116787
     
  3. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja Hanterpje van me, dat wist ik al... Dat bericht kwam vanuit hen. Dat is precies mijn ergernis, een klein groepje volgers die de essentie geheel mist.

    Jammer, laat de jongens van konami nou zich richten op belangrijkere zaken.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2011
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nou, het was wel nodig om wat aan die vol-automatische passing te doen.
    Je had er spelers bij die met Barcelona zo wel 85% balbezit hadden, scroorden ze 1x en dan beleven ze de bal de hele tijd heen en weer spelen tot het tijd was.
    Met die patch kan je nou tenminste kiezen om met nul balkjes te spelen, ben je van die ergernis af.
    Ja, ik vind het wel goed.
     
  5. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeker wel een verbetering, alleen moeten ze bij Konami wel prioriteiten leren stellen. Die runbug had er natuurlijk al gelijk uit gemoeten, gewoon vanaf release een patch, ze wisten het al bij de tweede demo. Ook hadden ze volgens mij beter die team selectie beter moeten maken online, dus dat je dan kan quitten tijdens team selectie of dat je kan kiezen tegen wat voor kwaliteit tegenstanders je speelt. Het is nu voortdurend Real-Barca.

    Maar ben het met je eens dat full-automatic Barca niet te houden is, terwijl jezelf (ik) met 2 balkjes speel en dat dit dus zeker wel een goede toevoeging is.
     
  6. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Boys,

    Zullen we hier een prioriteitenlijstje opstellen? Ik durf te wedden dat we 10 belangrijkere zaken kunnen aankaarten, dan de pass assistance instellingen van jouw tegenstander online.

    Doen?
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nadeel is dat Konami het hier niet leest en op WENB wèl....
    Verder weet ik niet of je een prioriteitenlijstje is voor PES 2013 bedoelt of patches voor nu. Ik zal dan ook beide plaatsen.
    Mijn PES 2013-verlanglijstje bestaat eigenlijk uit allerlei dingen die je niet meer als patch voor PES 2012 kan verwachten en dat zijn de volgenden:
    - Een soort clubmode zoals dat bij FIFA is.
    - Het verbeteren van de animaties.

    Patches voor PES 2012:

    - Bugs halen uit online waar zowel de disconnector als zijn tegenstander zijn percentage van disconnects ziet verhogen.
    - De hoogste speelvaardigheid niet laten cheaten via scheidsrechterlijke dwalingen. Dat zou met een patch terug te brengen zijn.
    - Ten opzichte van de retail-versie is de AI verslechterd omdat nu bijna alle CPU-tegenstanders hetzelfde spelletje spelen en de runs van de menselijke speler minder effectief zijn door de grote defensieve instelling van de CPU.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  8. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb maar 2 wensen.

    online filters voor topteams. en online scripts minimaliseren tot alleen diegene die onmisbaar zijn.

    Maar eelijk gezegd ben ik alle hoop verloren. Eigenlijk als footy gamer maar 1 echte wens: dat 2k of een andere ontwikkelaar eens wat verfrissing geeft.

    Ik kon me met tif goed vermaken, toen was pes er ook al. tif was geen topgame maar wel totaal anders.

    als ik pes 4 op zet op mijn pc, en dan pes 2011 er naast hou, dan zit je met veelal dezelfde problemen. En na al die jaren frustratie, wachten en hopen op betere tijden ben ik nu echt pes af.

    footy af helaas, heel misschien koop ik de fifa ek game, als ie komt, kan het bijna niet uit mijn bek krijgen.

    Jammer, maar heb er gewoon geen zin meer in. Helemaal gehad met pes.
     
  9. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
  10. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Is er ergens de mogenlijkheid om de master league offline te spelen zodat je ondanks slechte resultaten niet ontslagen word? Is de patch al uit trouwens en merk je verschil qau gameplay?
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2011
  11. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    half december en het pes topic zo dood als iets. Zegt genoeg over pes 12. Ik ga nu de pc versie kopen,tschijnt dat er een patch te downloaden is die de gameplay maakt zoals ie moet zijn (yair-patch). Niet meer allemaal messi's bij tegenstander,betere keepers en vooral geen scripting meer.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat er een tijdje hier niets wordt gepost betekent niet dat het dood is.
    We hebben zojuist het toernooi gehad ( zondag was de finale, gewonnen door Cherkov ) en dat vondt iedereen erg leuk :)
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt vooral door Skyrim denk ik.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is wel een beetje nonsens, een goede voetbalgame wordt altijd wel gespeeld, al tussendoortje. Ook met een game als Skyrim.

    PES 2012 is gewoon geen goede footie voor veel mensen gebleken.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Klopt, maar dat komt ook door Skyrim.
    Vorig jaar had ik gewoon vanaf oktober veel tijd om lekker te PES'sen.
    Nu ben ik na 4 dagen overgestapt naar Forza 4 en dat gespeeld totdat Skyrim uitkwam.
    PES had geen eerlijke kans.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind PES zelf een game die je ook tussendoor even wat potjes speelt. Misschien dat anderen dat anders ervaren, maar zo voel ik dat. Echter, ik speel PES 2012 helemaal niet.

    Als PES een goede footie was geweest, dan had ik het tussen GoW3 ook nog gewoon gespeeld. Maar dat doe ik niet, want ik vind het bagger. Ik geloof zelf niet dat het alleen komt door Skyrim.
     
  17. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik speel het zeker nog wel, en vaak ook... maar zoals ik al zei alleen in competitieverband.

    we spelen vanavond de Cup en we binnen vrijdagavond met de nieuwe competitie met Euro Cup 2012 landen, behalve Spanje of course :)

    Ik vind de anonimiteit online niet echt bevorderend voor de beleving. Zeker omdat je tegen Barca mannetjes speelt en dat het niveau te wisselend is om jezelf te testen.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2011
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Morgen komt er misschien een nieuwe impuls met de nieuwe patch, waarmee onder meer de mogelijkheid online komt om met verschillende passing-options te spelen.

    Het PES-toernooi is nu afgelopen en er wordt al nagedacht over het soort toernooi dat we vervolgens gaan spelen. Dat zal wel in januari starten :)
     
  19. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige waar ik op zit te 'wachten' is een verandering van de AI. Speel alleen ML-offline, maar ben niet heel ver omdat ik ook geen zin heb om te spelen.
     
  20. KingstonWoody

    KingstonWoody Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn wishlist voor Pes 2013.

    - alle verschillende "hulp" opties verwijderen, gewoon een mogelijkheid waarmee iedereen het moet doen.
    - Veel meer teams en spelers voor MLO, desnoods allemaal faketeams met fakenamen en waarom niet gewoon alle historische spelers die ooit zin uitgebracht in de game?
    - Veel meer vooral kleine stadions. Vind het altijd raar als ik begin met een ML team dat ik in Camp Nou speel wat uitverkocht is.
    - Een veel betere online modus. Als je kijkt naar Forza4 wat daar allemaal mogelijk is dan blijft Pes toch aardig achter.
    - Communities verder uitbouwen en daar ook toernooien in verwerken.
    - De toernooiopzet online compleet aanpassen. Waarom niet net als bij Poker met Sit en Go toernooien? Dus bv 16 man en zodra er 16 aanmeldingen zijn begint het direct..
    - Betere balans tussen vorm en talent. Vorm heeft in pes2012 weer net teveel de overhand om het realistisch te laten zijn.
    - Minder tijd besteden aan marketing maar meer energie aan het spel zelf besteden.. :)
    - Geen geld meer verspillen aan licenties als je ze toch maar voor de helft kunt gebruiken. Ik speel net zo lief met van Bolsen als van Basten..

    Eigenlijk is het dramatisch hoe het spel de afgelopen 10 jaar is stil blijven staan. Laatst nog wat filmpjes gekeken van ISS. Wat heb ik dat veel gespeeld zeg en daar had je nog meer vrijheid met je poppetjes dan je nu hebt.

    Waren dat niet andere ontwikkelaars destijds als de ontwikkelaars van Pes? ISS was er toch nog ook ten tijde dat de eerste PEs uitkwam? Volgens mij was dat een ander ontwikkelteam. Als het zo is eeuwig zonde dat zij niet zijn doorgegaan met het doorontwikkelen van dat spel. Zou ook tof zijn als dat uit zo komen op XBOX arcade bv en dat je het online zou kunnen spelen...
     

Deel Deze Pagina