De XBW Game of the Year Awards 2011!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 dec 2011.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Animaties zijn inderdaad nog wel behoorlijk matig, maar niet iets waar ik me aan erger. Kan en hoop natuurlijk dat het wel een stuk beter is bij een volgende deel. Vind Skyrim een stuk beter dan Oblivion, maar het 'WOW' effect is uiteraard veel minder. Komt natuurlijk omdat destijds het een van de eerste 360 games was en het zo ongelofelijk groot was voor een console game. Tegenwoordig is dat al normaal eigenlijk.

Skyrim bied eigenlijk niet veel nieuws vergeleken met Oblivion, en dat is wel jammer. Nergens doen ze echt iets nieuws, quests zijn matig vind ik (vooral vergeleken met de Fallout 3 side quests) en de bugs zijn erg vervelend. Ondanks dit blijft het toch wel mijn GOTY, al verwacht ik echt veel en veel meer met een nieuwe TES of Fallout op de next gen. Grafisch is het in ieder geval wel goed vind ik voor zo'n grote game, speel Fallout 3 of Oblivion nog maar eens. Vooral Fallout 3 is echt absurd lelijk, en je kan niet eens vijf meter in de verte kijken. In Skyrim zie je toch wel alles van ver en ziet alles er behoorlijk uit.

2. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    wat ik ook tof zou vindne is een meest ondergewaarde games top 5!!

3. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal wel even een motivatie plaatsen bij mijn keuzes als de moderators dat zo graag willen. :9

Keuzes zijn niet veranderd, als er al begonnen is met tellen doet deze post dus niet mee.

Top 5 Xbox 360 Games

1. TES V: Skyrim
    Ondanks dat ik Oblivion heel veel gespeeld heb, ben ik compleet verrast en weggeblazen door Skyrim. Ondanks dat de gameplay veel op elkaar lijkt voelt dit compleet nieuw aan. Prachtige wereld, geweldige graphics, ongekend aantal bezigheden en een prachtige soundtrack, wat wil je nog meer. Absoluut 100/100.

2. Gears Of War 3
    Ongelooflijk veel innovatie en content, de beste multiplayer in een game ooit dat op z'n tijd afgewisseld wordt door leuke modes zoals Horde en Beast. Daarnaast ontzettend veel support na de release, wekelijkse events, patches, tweaks, DLC (incl. gratis), noem het maar op. Enige bezwaar tegen deze game is de saaie singleplayer met een teleurstellend verhaal, in dat opzicht is het toch wel een teleurstelling, vooral omdat het het einde van deze trilogie is. Zelfs in co-op vond ik er niet veel aan, terwijl dat juist zo geweldig was in de vorige delen.

3. Deus Ex: Human Revolution
    Prachtige game, prachtige wereld, prachtige soundtrack met prachtige cutscenes, een geweldige intro en een geweldig einde, deze game deed voor mij vrij weinig fout. Enige punt van bezwaar is dat de gameplay toch een beetje saai werd na een tijdje voor mij, en de missies op een gegeven moment toch wat langdradig en meer van hetzelfde werden.

4. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Onderbouwing:

Top X360 Games :

Skyrim: Me eerste TES game maar ik vind het mooi om te zien dat er zoveel te doen is in een game en het niet begint te vervelen. Elk verhaal is anders in de game en daarom een toppertje voor mij van 2011

FIFA 12: FIFA is voor mij eigenlijk elk jaar wel weer een toppertje en met de vernieuwingen met verdedigen is het nog meer mijn spel geworden

Battlefield 3: Battlefield 3, O wat is dat vele male beter dan dat Bad Company! Me ouwe BF2 gevoelens komen weer naar boven (:

Forza Motorsport 4: Na veel plezier met FM3 gehad te hebben is dit de ultieme race game voor mij!

Modern Warfare 3: Ja toch komt die weer in mijn lijstje voor, Een CoD. Hoewel BF3 toch meer mijn game is vind ik het ook af en toe wel leuk om wat rond te rennen en schieten. Gewoon no brain gamen.

Flops:

Duke Nukem Forever: Dit is helemaal afgaande op een 2 uur speeltijd. Ik heb het bij een vriend gedaan en wat zag dit er slecht uit zeg

Brink: Veel gehypet maar niet mijn style.

Homefront: Had veel potentie qua verhaal, Maar dit hebben ze naar mijn weten niet waar gemaakt. De singleplayer was vet maar erg kort. En het stopte abrupt. Multiplayer vond ik er slechte maps en graphics waren belabberd

Fable 3: Of ik heb de game verkeerd gespeeld maar door het verhaal was ik zo heen. En dan heb je de sidequest die mij niet aanspreken om 80x hetzelfde te doen. Breng dit van Punt a naar B.

5. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Skyrim
    2. Assassin's Creed: Revelations
    3. Dragon Age II
    4. Dark Souls
    Flop 5

1. The Last Templar :emo:
    2. Bugs in games (inderdaad minder erg dan TLT)
    Top 5 Non-Xbox Games

1. Xenoblade Chronicles (Wii)
    Gekochte Games

1. Skyrim
    2. Assassin's Creed Revelations
    3. Dark Souls
    4. The Last Templar
    5. Dragon Age II
    Nummer zo nodig zelf verder.

Wow... best wel weinig games gekocht.

6. Godsmack257

Godsmack257 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Top 5 Xbox 360 Games

1.AC Revelations - Topgame, leuke dingen toegevoegd en wederom een topverhaal. Zelfs de multiplayer al 6 uur gespeeld ( In Brotherhood na 6 min. afgehaakt).
    2.Fifa 12 - Even wennen in het begin maar voor het tiende gamejaar op rij de game waar ik de meeste uren zoet mee ben geweest
    3.LA Noire - Eindelijk het idee weer eens wat nieuws te hebben gespeeld. Verhaal was ook erg tof (Rockstar rules!)
    4.Plants vs Zombies - Brains!!!!!!!!!!!!!!!
    5.Tropico 4 - Nog niet in huis gehaald maar gezien het plezier in deel 3 en de recensies zal de game aardig wat uurtjes in mn Xbox doorbrengen.

Tot slot nog een eervolle vermelding voor Trials HD, ook in 2011 behoorlijk wat uren geprobeerd tijden aan te scherpen (vaak zonder succes).
    Flop 5

1.Dead Rising 2 : Off the Record - Schaamteloze replay van DR 2
    2.Deus HR - Is niet mijn game vriend
    3.Battlefield 3 - Veel van verwacht, helaas niet uitgekomen
    4.COD MW3 - Gewoon te weining verbetering tov eerdere delen
    5. Homefront - Singleplayer was redelijk maar veels te kort voor een game met zo'n slechte multiplayer

Gekochte Games

1.Homefront
    2.LA Noire
    3.Battlefield 3
    4.Call of Duty MW3
    5.Fifa 12
    6.AC Revelations
    7. Dead Rising 2 : Off the record
    8. Plants vs Zombies
    9. Deus Ex : HR

Wishlist

- Tropico 4 - zie top 5
    - Saints Row the Third - Lijkt me een lollige game, alleen niet voor het volle pond.
    - WSC Real 11 - Zelfde verhaal als SR the Third, komt er ooit voor een leuk prijsje

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Mijn Flops dan nog maar even Dulle:

1. Forza Motorsport 4
    2. Dead Island
    3. Gears of War 3
    4. Ace Combat - Assault Horizon
    5. Call of Duty - MW III.

Lees wel goed dat ik ze eigenlijks allemaal op 1 wil zetten. Dit is meer een gedeelde 1e plaats.

MW III bij mijn broertje gezien, stukje, nog steeds een drama die serie. Cash in eikels bij Acti ook. :mad:

8. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Top 5 Xbox 360 Games

1. LA Noire
    2. Skyrim
    3. Battlefield 3
    4. Modern Warfare 3
    5. Portal 2
    Flop 5

1. Homefront
    2. Test Drive Unlimited 2
    3. F1 2011
    4. -
    5. -
    Top 5 Non-Xbox Games

1. Minecraft
    2. Terraria
    3. -
    4. -
    5. -
    Gekochte Games

1. LA Noire
    2. Skyrim
    3. Battlefield 3
    4. Modern Warfare 3
    5. F1 2011
    6. Homefront
    7. TDU 2
    8. Portal 2
    9. Nog veel meer, en oudere titels die niet van dit jaar zijn.

9. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Maar drie dit jaar uitgekomen games gehaald (en dan zat Homefront ook nog gebundeld bij de xbox 360):

Homefront: Singleplayer veel te kort. Multiplayer was wel leuk, maar al snel weer geswitched naar Halo: Reach.

Batman: Arkham city: Ik dacht dat dit mijn GOTY zou worden. Maar in vergelijking met Arkham Asylum vond ik Arkham city de mindere game.

Saint's Row: The Third: Beloofde meer dan daadwerkelijk is waargemaakt. Helft van de missie's waren activiteiten missie's en de Storyline was verder te kort. Eigenlijk vond ik deel 3 een uitgekleede versie van deel 2.

Ik heb Borderlands: GOTY-editie ook dit jaar gehaald en vond die een steuk leuker dan bovengenoemde games.

Via xbla nog de volgende games gehaald:
    Stacking: Nog niet uitgespeeld, pas gekocht, maar de game is tot nu tof.
    Ms. Splosion man: Leuk.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Klopt helemaal wat je zegt en ben het volkomen met je eens, maar dat is niet waar een WRPG om draait IMHO.
    Het freeroam gedeelte is ongeëvenaard, zoiets zie je in geen enkele game.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Snap ik. Maar het is wel duidelijk een onderdeel van de game.
    Hoe vaak loop je letterlijk met je zwaar te zwaaien. Zit daar totaal geen animatie in.
    Het is gewoon meppen en dan raak je een keer iemand. Graphics zijn er redelijk op vooruit gegaan omdat Bethesda de 360 ook nu goed kent dan hadden ze de animatie ook kunnen verbeteren. Zeker voor een game die zolang in ontwikkeling is geweest. In de 5 jaar tussen Oblivion en Skyrim is er eigenlijk niks toegevoegt. Zeg niet dat het slecht is maar je mag wel iets meer verwachten van Bethesda.

12. koenos1994

koenos1994 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tops
    1. Batman Arkham City. _O_ GOTY
    2. Driver : San Francisco. :thumbs:
    3. Battlefield 3. \o/
    4. Crysis 2. :)
    5. Dead Space 2. *)

Flops
    1. Test Drive Unlimited 2. |:-
    2. Homefront. :mad:
    3. AC Revelations. :F:
    4. COD MW 3. =(
    5. Portal 2. :'-(

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik verbaas me bij elke dungeon juist weer hoe ze dit in hebben kunnen bouwen.
    Oja en in die 5 jaar zijn er ook nog 2 Fallout games gemaakt he.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja, dat moet geen excuus zijn. :)
    En TES is ook hun parade paardje. :)

Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    HTML-code:

Top 5 Xbox 360 Games

1. Batman Arkham City
    2. Forza Motorsport 4
    3. LA Noire
    4. Call of Duty Modern Warfare 3
    5. Gears of War 3
    Flop 5

1. Homefront
    2. Duke Nukem Forever
    3. Brink
    4. Driver
    5. Need for Speed: The Run
    Top 5 Non-Xbox Games

1. Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)
    2. Uncharted 3 (PS:cool:
    3. Mario Kart 7 (3DS)
    4.
    5.
    Gekochte Games

1. Gears of War 3
    2. Modern Warfare 3
    3. Batman Arkham City
    4. LA Noire
    5. Halo Reach
    6. Castlevania Lord of Shadow
    7. Forza Motorsport 4
    8. Legend of Zelda: Skyward Sword
    9. Skyrim
    10. ......
    Nummer zo nodig zelf verder.

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Eentje maar hoor. New Vegas is van Obsidian, niet Bethesda. ;)

edit: Bijgewerkt tot #135

Laatst bewerkt: 5 dec 2011
  17. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer is de laatste keer dat je Oblivion gespeeld hebt dan? Er is echt gigantisch veel verandert/verbeterd.

18. GUITAR HERO

GUITAR HERO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Rayman Origins (Raymaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!)
    2. Skyrim (heeft geen uitleg nodig)
    3. Rage (ziet er verbluffend mooi uit, ik zet hem even om die reden op 3 omdat vele andere games hier een voorbeeld aan kunnen nemen)
    4. Gray Matter (toffe adventure, super verhaal! Mijn eerste point and click na de adventures van heeeel vroeger, maar de tweede na machinarium)
    5. Dirt 3 (i love dirt, weer prachtige omgevingen en nog te weinig gespeeld, shame on me)
    Flop 5

nog geen flop gespeeld, hoewel misschien Homefront (1 level)
    Top 5 Non-Xbox Games

Nog te weinig voor gespeeld, zoals killzone 3/ uncharted 3, allen nog niet gespeeld. en wellicht dat ik binnenkort een 3DS koop voor super mario 3d land.

Oh, nou 1tje dan:

1. Kirby's epic yarn (lang leve de zeldzame briljante platformers)

Gekochte Games

1. LA Noire
    2. Modern Warfare 3
    3. Gray Matter
    4. Dirt 3
    5. Top Spin 4
    6. Rock Band 3 DLC Coldplay :)
    7. Skyrim
    8. Rage
    9. Rayman Origins
    10. Mortal Kombat
    11. Homefront
    12. Crysis 2
    13. Brink
    14. Hunted
    15. De Blob 2

Ben nog heel erg benieuwd naar: AC Revelations, Portal 2, NFS Hot Pursuit (2010), TDU 2, Dead Space 2, Alice Madness Returns, Child of Eden, Batman 1+2, ilomilo, stacking, monkey island, dead island & sonic generations, jammer dat de tijd ontbreekt.

19. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Top 5 Xbox 360 Games

1. CoD: Modern Warfare 3
    2. Batman Arkham City
    3. LA Noire
    4. Portal 2

Gekochte Games

1. LA Noire
    2. CoD: Modern Warfare 3
    3. Fable III
    4. Batman Arkham City
    5. Portal 2

Niet heel erg denderend, maar ik ben ook niet te vergelijken met sommige hardcore gamers die hier op het forum rond struinen.

20. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Skyrim
    2. Batman Arkham City
    3. Mortal Kombat
    4. Portal 2
    5. Battlefield 3

Flop 3

1. LA Noire
    2. Dirt 3
    3. Marvel vs Capcom 3

Alleen games gekozen die ik daadwerkelijk heb gespeeld.

Deel Deze Pagina