De XBW Game of the Year Awards 2011!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 dec 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Tenminste nog iemand die het over Gray Matter eens is. Enige minpunt aan de game was het einde, dat was zo slecht. :mad:

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Skyrim
    2. Portal 2
    3. Battlefield 3
    4. Batman Arkham City
    5. Dead Space 2
    Flop 5

1. Modern Warfare 3
    2. Kinect
    3. Fight Night Champion
    4. L.A Noire
    5. Marvel vs Capcom 3
    Top 5 Non-Xbox Games

1. Portal 2
    2. Killzone 3
    3. Uncharted 3
    4. Infamous 2
    5. ICO & SOTC HD

Gekochte games

1. Battlefield 3
    2. Skyrim
    3. Modern Warfare 3
    4. Batman Arkham city
    5. Rage
    6. Crysis
    7. Crysis 2
    8. Guardian Heroes
    9. Dark Souls
    10. Gears of war 3
    11. Deus Ex: HR
    12. Bulletstorm
    13. Red Faction Armageddon
    14. Child of Eden
    15. Kinect Adventures (zat bij slim + Kinect)
    16. Mortal Kombat
    17. Marvel vs Capcom 3
    18. M&M clash of heroes
    19. Dragon Age II
    20. Beyond good & evil HD
    21. Fight Night Champion
    22. Dead Space 2
    23. Portal 2
    24. Uncharted 3
    25. Killzone 3
    26. ICO & Shadow of the collosus
    27. L.A Noire
    28. Infamous 2
    29. SOCOM: Special forces
    30.... iPhone en andere crappy games ga ik niet aan beginnen

Erg lastig om maar 5 goede games uit te mogen kiezen. Ik heb me ook nog enorm vermaakt met Bulletstorm, Rage (verreweg de beste 360 graphics van dit jaar, misschien zelfs mooier dan Killzone 3 ),Gears of War3, Uncharted 3 etc etc

En al met al waren er niet veel echte tegenvallers. MW3 is me echt tegen gevallen maar dat kan ook gewoon aan mij liggen,.. misschien ben ik er gewoon klaar mee.

Zelfde geld voor Kinect. Ik vind de techniek fascinerend maar de games kunnen me niet boeien. Maar dat ligt denk ik ook aan mijn persoonlijke smaak.

Al met al een uitstekend game jaar met weer heel erg veel sequels maar wel van enorm hoge kwaliteit. En ook zowat het hele jaar door. Het begon al met Killzone 3 en is daarna eigenlijk niet meer gestopt.

Maar uiteindelijk kan er maar 1 de beste game zijn en ondanks dat ik BF3 waarschijnlijk nog het langste ga spelen en ik een enorm zwak heb voor het design en de humor van Portal 2 moet dat toch Skyrim zijn.

Elder Srolls zijn qua scope zo gigantisch en dit deel loopt ondanks de bugs zo enorm over van zorg en aandacht en prachtig design dat ik niet anders kan dat het toch tot mijn GOTY uit te roepen.

Dark Souls verdient ook nog een speciale vermelding. Ik denk dat als ik daar wat meer tijd voor had gehad dat het ook wel de top 5 had kunnen halen. Maar in de najaarsdrukte is deze game bij mij ondergesneeuwd. Misschien dat ik er ergens komend voorjaar nog een keer serieus voor ga zitten :+

Bring on 2012!

edit:// ik had KZ3 bij de beste 360 games , dat gaat wat lastig :+ Dus dead space schuift een plekje op en GoW 3 krijgt een eervolle vermelding

En ja, ik heb Portal 2 in beide lijstjes en ik heb eigenlijk de PS3 versie maar fuck it,.. Portal is awesome

Laatst bewerkt: 5 dec 2011
  3. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    haha heb dit jaar maar twee games gekocht dus tja...

top 5:

1. Skyrim
    2. Gears of war 3

4. Weecow

Weecow Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk persoonlijk dat skyrim de award krijgt :)

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Maar of ie dat verdient is een ander verhaal. :+ (buiten het feit dat ie in mijn flop 5 staat zijn er ook gewoon te veel onacceptable bugs glitches. In deze staat had de game nooit verkocht mogen worden)

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Eens, ze hadden hem beter nog even kunnen uitstellen om de bugs en glitches weg te poetsen, ik kan bepaalde questen nu ook niet voltooien wat wel jammer is, daarom heb ik hem nog even een tijdje weggelegd.

En mijn top/flop dinges komt er binnenkort nog wel eens aan :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De lucht is blauw, water is nat en Bethesda games hebben een half jaartje na release nodig om bugvrij gemaakt te worden :+

Ik kan er niet heel erg mee zitten, zorg voor genoeg roulerende saves en ga lekker wat anders doen als je even vast komt te zitten.

Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen zich er aan irriteren als ze in meerdere questlines vastlopen en geen recente saves meer hebben maar het is nu eenmaal geen verkiezen voor meest stabiele/bugvrije game (dan zou ik Portal 2 en Rage op 1 en 2 hebben gezet :+ )

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Neem dit nu bv Delphiki :emo:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-ps3-skyrim-lag

En nu kunnen mensen wel roepen 'herpderp, dis is op de PS3, daar hebben wij toch geen last van', maar
    1. Er zijn mensen die er ook op de 360 last van hebben. Goed, minder mensen en in mindere mate, maar toch.
    2. Dat het op de PS3 is maakt niks uit, het is Skyrim, het is Bethesda. Als je een game zo released dan verdien je geen GOTY award, voor geen enkel platform.

Als het nu alleen bij achterwaarts vliegende draken bleef, sure. Daar kan ik mee lachen. :D Maar zodra het game breaking bugs zijn mogen ze die game op een heel donkere plek stoppen.

En met hun patches ook nog eens meer slopen dan ze fixen. 8)

Geen enkele game is bugvrij, en vooral die van Bethesda niet, maar hier gaan ze imo te ver. Skyrim had in deze staat niet mogen uitkomen.

Laatst bewerkt: 6 dec 2011
  9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Als een andere game zulke bugs zou hebben zou het een schande zijn en zou elke reviewer het standaard 1 of 2 punten lager geven. Zie bijvoorbeeld Dead Island.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Klopt , maar het is geen andere game. Het is Elder scrolls en zolang er niemand anders een concurrerende RPG maakt met dezelfde scope krijgen ze van mij een pass wat betreft bugs.

Dat wil niet zeggen dat ik niet hoop dat de volgende ES op IDtech5 draait en net zo geweldig afgewerkt is als RAGE. Maar ik zie mezelf nu eenmaal niet meer speelplezier hebben van 1 van de andere spellen die ik dit jaar gekocht heb.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Als iedereen ze een pass blijft geven met gamebreaking bugs worden ze niet echt gemotiveerd om er iets aan te doen. 8) Why fix it, it will sell bazillions anyway. People don't care.

En ik blijf ook zeggen; hier en daar een bugje is niet erg. Maar dit soort dingen wat in Skyrim zit is wél erg. Als ik dat had geweten had ik de game simpelweg (nog) niet gekocht.

Voor een groot aantal spelers op de PS3 is de game letterlijk onspeelbaar, hoe kun je zoiets nou belonen met een GOTY award? :p

Ik heb tenminste mijn principes. :cool:

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Neem een voorbeeld aan Zelda (ja, daar is hij weer). 0.0 bugs in de hele 33 uur die ik heb gespeeld. Zo hoort afwerking in een game te zijn. Nu begrijp ik dat de wereld van Skyrim enorm is en bugs kunnen optreden, maar zoals Dulle zegt: Zulke game breaking bugs mogen gewoon niet door de controle komen.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ook, als het spel op de PS3 niet lekker werkt koop ik in principe de 360 versie :+

Ik snap je punt wel maar als ik puur kijk naar speelplezier dan wint Skyrim gevolgd door die andere games. En dat ik een keer 4 uur overnieuw moest doen omdat mn companions quest gebugged was was wel kut maar toch vind ik het leuk genoeg om door te gaan.

Het is precies het soort single player game wat ik leuk vind. Tot alle details aan toe. Dat het niet perfect is is jammer maar er komt niets anders zo goed in de buurt van mijn persoonlijke smaak.

En modder, zelda qua scope vergelijken met ES slaat nergens op. Niks ten nadele van Zelda want ik geloof gerust dat ze weer een prachtig spel afgeleverd hebben wat weer geweldig afgewerkt is maar qua complexiteit zijn ze volgens mij bijna niet te vergelijken.

Two Worlds II en dat soort spellen zijn een eerlijker vergelijking en ik kan me er daar geen 1 van bedenken die niet vergeven is van de bugs.

Maar het blijft voor mij een kwestie van smaak. Het is zo exact wat ik wil in een SP game dat ik meer door de vingers zie dan bij andere games. Als ik dat soort bugs in een shooter tegen kom flikker ik hem meteen in de kast (of koop ik hem niet eens)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee lekker idee is dat.

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Daarom snap ik ook niet zo goed waarom mensen keuzes van anderen niet willen begrijpen. Ik heb Skyrim expres niet aangeschaft, wilde even wachten tot na de release m.b.t. bugs. Nu koop ik hem dus helemaal niet meer.

Over die controle: Het is onmogelijk om in een game zo groot als Skyrim alle mogelijke acties van spelers te kunnen testen. Het kan niet, en het zal nooit gebeuren. Maar dat de afwerking van deze game onvoldoende is, lijkt me duidelijk. Brengt me op het punt van de reviewers, de bladen enz.enz.. Waarom lees ik bijna nergens iets over de vele bugs en glitches? Waarom zie ik overal dikke 9-ens en 10-en voorbij schieten, terwijl zoveel mensen met een PS3 het spel niet eens fatsoenlijk kunnen spelen? Uberhaupt lijkt het wel alsof de kritische blik m.b.t. games (zeker games met een grote naam) lijkt te zijn weggevallen.

Als je kijkt naar al die belachelijke scores van BF3, MW3, Skyrim enz.enz. dan zou je echt denken bijna perfecte en innovatieve games te gaan spelen na aanschaf. Het is tijd voor innovatie, want het begint allemaal een beetje boring te worden. Daarom staat UC 3 bij mij ook niet op de 1ste plaats bij mijn overall lijstje. Been there, done that.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik ben Bethesda dankbaar dat ze de game hebben gereleased.
    FYI nog geen 1 bug gehad (1 kleintje) en onwijs veel plezier gehad aan de game.
    Als alle andere Skyrim stemmers onwijs dikke bugs hadden, hadden ze de game echt niet op 1 gezet hoor.
    Dus je kan er van uitgaan dat de mensen die Skyrim op 1 hebben geen bugs hebben, of de bugs niet overheersend zijn boven het speelplezier.

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Reviews zijn dan tegenwoordig ook enorm crap, niks kan je meer serieus nemen om dat elke game toch een 10 of 9.5 krijgt. Zelf hebben reviews me nooit geboeid en was ook geen onderdeel voor mij om een game te kopen. Maar de laatste jaren is het echt treurig met reviews, en als er dan een keer iemand is die wel zijn mening durft te geven is het meteen oorlog (Weet niet meer welke grote site het was die Batman Arkham City een acht gaf ofzo en er meteen gezeik kwam :emo:)

Ik heb overigens wel veel last van major bugs in Skyrim die veel quests onspeelbaar maken. Thieves Guild is bijvoorbeeld niet te spelen bij mij. Maar ondanks die grote bugs blijft Skyrim mijn GOTY en heb ik er enorm veel plezier in. Die paar bugs zullen vast gepatcht worden en ben op dit moment toch nog enorm zoet met andere dingen. Ik blijf enorme plezier hebben in de game, en nog steeds na een maand enorm verslavend. Geen andere game doet dat met mij dit jaar, en dat is waar een GOTY omdraait. Zelfs met bugs, soms slechte textures en matige animaties is het veel beter dan de rest dat uit is gekomen dit jaar.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat snap ik ook wel, en dan mag het op zich ook op de 1e plaats. Ik kan en zal niemand iets verplichten te doen wat ze niet willen. :p
    Maar ik heb ook gewoon het gevoel dat als Skyrim overladen gaat worden met GOTY awards (zeer waarschijnlijk) alle problemen weer naar de achtergrond gedrukt gaan worden en het met Fallout 4 of TES VI of wat dan ook weer hetzelfde liedje gaat worden.
    Dat je eigenlijk Skyrim op een lagere plaats moeten zetten om een statement te maken.

Heb ik al die gamebreaking bugs? Nee. Maar ik vind het niet kunnen dat zoveel andere mensen dat wel hebben. (als ik de bugs niet was vergeten tijdens het maken van mijn lijstje dan had Skyrim op 1 gestaan bij mijn Flop 5. Dragon Age II was teleurstellend maar het had tenminste geen bugs)
    Merkt Bethesda ervan als ene Dulle op XBW Skirym in de Flop 5 zet? Nee natuurlijk niet, maar; verbeter de wereld, begin bij jezelf. :cool: :+

Nu snap ik dat er mensen zijn die zó veel plezier van de game hebben die bijna een hartaanval krijgen bij de gedachte het niet op 1 te zetten, maar ach dit is gewoon hoe ik het zie. Devs niet belonen voor buggy games. Het is toch te gek voor woorden dat je moet zeggen dat je plezier hebt in een game 'ondanks' de bugs?...

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Fallout 3 had ik geen enkel last van bugs hoor :eek:

Van Skyrim heb ik een paar bugs waardoor ik enkele quests niet meer kan doen, irritant maar weerhoud mij er niet van om hem de GOTY te vinden :). De top 3 is echter heel dichtbij elkaar qua speelplezier, Zelda is onverwachts heel erg vermakelijk, BF3 heb ik ook veel plezier mee (vooral met vrienden, erg leuk) en dus Skyrim :+

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Na 90uur in het spel kon ik een deur niet door bij de mainquest en zat ik vast... lekker was dat

Deel Deze Pagina