De XBW Game of the Year Awards 2011!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 dec 2011.

1. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even wat commentaar voor de Modder-Eter ;)

Top 5 Xbox 360 Games

1. Bastion

Nieuwe topper voor de Arcade library, sfeervol avontuur waar de hand geverfde wereld om je heen wordt opgebouwd terwijl je verder reist in een wereld die compleet vernietigd is.
    Deze sfeer word nog eens versterkt door de geweldige stem van de commentator die altijd wel iets te zeggen heeft over je acties en de wereld om je heen.

De actie in de game is tof gedaan en je wordt constant beloond met nieuwe wapens en upgrades voor deze.
    De mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad aan te passen door middel van de tonics die je voordelen en nadelen ( risk/reward systeem ) geven is geweldig idee om het toegankelijk te maken voor iedere speler.

Al met al, een topper die niemand mag missen ( maar ik zie hem amper voorbij komen :'-( ).

2. El Shaddai

Action/adventure met een flinke scheut platforming die er waanzinnig mooi en uniek uitziet en lekkere actie heeft die toegankelijk en ondertussen ook nog vrij diep is.

De game heeft ook een apart verhaal te vertellen dat gebaseerd is op het boek van Henoch uit het oude testament wat het allemaal een spiritueel tintje geeft en de wereld en elementen van de game geloofwaardig maken.

De game is een unieke ervaring die jammer genoeg word gemist door velen.

3. The King of Fighters XIII

Mijn favoriete fighting game franchise is terug na het gefaalde deeltje 12 en dit is zonder twijfel 1 van de beste in de serie.
    Prachtige sprite graphics worden gecombineerd met een solide 2D vechtsysteem.

In je uppie is het aardig goed te doen met een story mode en de mission mode waar je verschillende uitdagingen kunt proberen en combo's kunt leren die ook nog eens handig zijn in de praktijk.
    Ook kun je elk personage naar eigen smaak kleuren zodat je je eigen unieke personages creëert.

Online is in dit deeltje goed te doen maar vereist nog wel een patch, niet heel vreemd in de fighting game wereld jammer genoeg maar het leukste is natuurlijk gewoon lokaal te spelen met een vriend ( maar wie speelt er nou KOF? :+ ).

Ik ben blij dat mijn favoriete fighter ook eindelijk de stap naar deze generatie games heeft gemaakt en ik hoop dat SNK door blijft gaan met de serie.

4. Dark Souls

Pittige game zoals iedereen wel weet die sfeervol is en bijna alles verbetert van zijn voorganger is.
    Dood gaan is een gedeelte van de game en dit gaat hand in hand met veel frustratie uiteindelijk maar je wilt toch doorzetten en uiteindelijk is de smaak van overwinning zoet.
    De online elementen van het vorige deel zijn dit keer weer aanwezig en werken en zijn nog steeds even geweldig en het vloeren van een boss met een andere speler is leuk en maakt dingen dragelijker :p

Ik heb de game nog niet uit omdat dit echt een game is waarvoor je moet gaan zitten om voortgang te maken en dit botst soms een beetje met mijn tijdsbesteding ( ik pak liever iets op waar je makkelijk in kan komen de laatste tijd ) maar ik ben er volgens mij bijna doorheen.

RPG die ik kan aanraden aan iedereen die van wat uitdaging houd.

5. Radiant Silvergun

Ik wil nog weleens een Shmup oppakken, zelfs al ben ik er vreselijk slecht in en ze eigenlijks nooit uitspeel op de manier waarop het moet, maar deze verraste me wel erg.
    Dit is 1 van de pareltjes van de Saturn die ik niet gespeeld heb en was wel benieuwd toen de game op XBLA uitkwam.

Game speelt lekker weg zoals het moet in het genre, precisie is alles uiteindelijk, en de mogelijkheid om alle kanten uit te schieten is iets wat ik soms mis in andere shmups :p

Story mode draait een leuk verhaal erom heen en geeft je de mogelijkheid om je wapens te levelen zodat je volgende run beter te doen dan de huidige.

Ik speel nog dagelijks en zit op het moment in level 3, op een dag speel ik de game uit *)

Flop 2

1. Call of Duty: Modern Warfare 3

De achtbaan-achtige singleplayer zoals we die gewend zijn van de serie was goed te doen maar viel uiteindelijk beetje tegen qua verhaal, helemaal als afsluiter van de MW serie.

Mijn grootste probleem met de game is de multiplayer, de multiplayer is slomer dan voorheen wat campers alleen maar in de hand speelt en vele fouten uit de voorgaande delen keren dit keer weer terug ( Overpowerde wapens en Deathstreaks zijn hier een goed voorbeeld van ).
    Ik heb het gevoel dat totaal niet naar Black Ops is gekeken en dat IW en consorten lekker hun eigen gangetje zijn gegaan terwijl Treyarch zoveel verbeteringen had doorgevoerd.

Vanaf dag 1 heb ik me eigen al gefrustreerd over de multiplayer.

2. Bionic Commando: Rearmed 2

Tegenvallende sequel op een geweldig eerste deeltje, levels waren veelste groot en saai en het toevoegen van het springen voegt niets toe aan deze platformer ( :emo: ).

Top 5 Non-Xbox Games

1. Tactics Ogre ( PSP )

Beste remake van een game die ik ooit heb gespeeld, verbeterd op wat er te verbeteren valt en laat in waarde wat het in waarden moet laten.
    Geweldig aan de game is dat je nu goed kunt zien hoe de game destijds ver voor zijn tijd was met een volwassen en duister verhaallijn met meerdere paden en eindes en mogelijkheid om je party te customizen zoals je zelf wilt.
    De muziek is ook grandioos en ik speelde dit spel ook constant met een koptelefoon op voor de beste ervaring.
    Deze game was aan één stuk door genieten en ik roep deze game ook uit tot persoonlijke GOTY _O_

2. Xenoblade Chronicles ( Wii )

Geweldige Japanse RPG die het genre een duw in de juiste richting geeft.
    De maker heeft goed gekeken naar wat moderne westerse games succesvol maakt en heeft dit perfect verwerkt in de game zonder ook maar enige charme te verliezen van een Japanse RPG.
    Sfeervolle wereld, geweldig verhaal, de soundtrack en goed doordacht gevechtsysteem maakt dit 1 van de beste J-RPG's in jaren.

3. Radiant Historia ( DS )

Zeer aparte J-RPG die me een beetje Chrono Trigger gevoel gaf met het tijdreizen ( tof onderwerp wat ik wel vaker wil zien ).
    Verhaal was geniaal en het hoofdpersonage is één van de betere in tijden.
    Gevecht systeem was toegankelijk maar tegelijkertijd ook heel strategisch en diep.
    Soundtrack is ook geweldig en vooral de Battle themes springen eruit.
    Een waardige afsluiter voor de DS.

4. Deus Ex: Human Revolution ( PC )

Ik ben zelf nooit weg geweest van de serie maar dit deeltje sprak me erg aan door zijn vrijheid om dingen aan te pakken zoals je zelf wou en dat er dus niet maar 1 antwoord was op een situatie.
    Verhaal gaf een geloofwaardig toekomst beeld van de mens en ik vind Adam Jensen ook een cool en interessant personage ondanks zijn beetje saaie stem die weinig emotie toonde.
    De stealth gameplay was zeer sterk ( en de manier om de game het beste te spelen persoonlijk ) en daardoor mag Adam Jensen naast de grote stealth helden der aarden staan, Solid Snake en Sam Fisher.

( Die boss battles waren wel slecht :mad: )

5. The Legend of Heroes: Trails in the Sky ( PSP )

Japanse RPG die zwaar leunt op verhaal en de personages in de game.
    Je word opgezogen door de sfeervolle wereld en de charismatische personages die allemaal hun eigen verhaal hebben.
    Vooral de relatie tussen de 2 hoofdpersonages is zeer interessant en 1 van de hoogtepunten van het spel.
    Dit wordt allemaal ondersteund door een mooie soundtrack en een leuk gevechtsysteem.

Ik hoop dat ze niet te lang doen over de vertaling van deeltje 2 :)

Laatst bewerkt: 6 dec 2011
  2. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Fifa 12
    2. MW3
    3. L.A Noire
    4. BF3
    5. Dirt 3
    Gekochte Games

1. Crysis 2
    2. Dirt 3
    3. L.A Noire
    4. Gears of War 3
    5. F1 2011
    6. Fifa 12
    7. Rage
    8. Forza 4
    9. Battlefield 3
    10. Modern Warfare 3

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Skyrim
    2. Gears of War 3
    3. Deus Ex: Human Revelution
    4. Dead Island
    Top 5 Non-Xbox Games

1. ICO & Shadow of the Colossus HD [PS3]
    2. Killzone 3 [PS3]
    3. Infamous 2 [PS3]
    4. Limbo [PS3]

4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik bepaal wat mijn GOTY wordt aan de hand van mijn speelervaringen.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Doe niet zo zielig. Mijn mijn mijn...
    Is gewoon een discussie.

6. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Doe ik zielig dan ?

Denk dat het aan je eigen interpretatie ligt.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Niet zo persoonlijk opvatten. 8) Ik geef mijn mening waarom ik vind dat het geen GOTY zou moeten krijgen. Zoiets noem je zoals Hybrid al zegt een discussie.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nope.

9. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Ik vat het niet persoonlijk op, ik leg je uit waarom ik ervoor kies om Skyrim op 1 te zetten... :+

Simpel zat.

10. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Jammer dat ik verder geen enkele 3DS titel zie staan. De 3DS heeft met Super Mario 3D Land een van de beste platformgames op een handheld ever gemaakt.

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, is goed hoor. :+ Is natuurlijk ook een logische reden, maar ik vind gewoon dat Bethesda het niet heeft verdient met zo een buggy product. :p Al zou de onderliggende game de beste ooit zijn.

12. ndw

ndw Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Game of the Year Gears of War 3
    Flop of the Year Batman Arkham City

13. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Deus Ex Human Revolution
    2. Sonic Generations
    3. Elder Scrolls V: Skyrim
    4. Gears of War 3
    5. Dead Island
    Top 2! Xbox Live Arcade Games

1. Resident Evil 4 HD
    2. Beyond Good & Evil HD

Top 5 Non-Xbox Games

1. The Legend of Zelda - Skyward Sword
    2. The Legend of Zelda - Ocarina of Time 3D
    3. Uncharted 3 - Drake's Deception
    4. Xenoblade Chronicles
    5. inFamous 2

Ik moest nogal nadenken aan de nummer ''5'' voor de Xbox 360 games maar ik heb toch uiteindelijk voor Dead Island gekozen. :+

14. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Nog geen een bug tegengekomen op Skyrim (60 uur), eentje tegengekomen op Oblivion (140 uur), verder ook weer 0 in Fallout 3 (140 uur). Ik heb veel meer last van bugs bij vrijwel elk ander spel. Qua bugs heb ik bij Bethesda over het algemeen het minste last.

Laatst bewerkt: 6 dec 2011
  15. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Gekochte Games

1. Battlefield 3
    2. Saints Row 3
    3. Alice : The Madness
    4. F.3.A.R.
    5. LA Noire
    6. Mortal Kombat
    7. Dirt 3
    8. Shift 2

Flop maar ook gekocht (helaas!)

1. Duke Nukem : Forever

Daarnaast heb ik mij ook erg vermaakt met Burnout Crash.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Werk jij bij Bethesda Q&A? :+ Dat zou een hoop verklaren.

Ik heb in ale bethesda spellen wel wat glitches of bugs gezien maar nog nooit echt een gamebreaker tegen gekomen. Zelfs in New Vegas niet wat ook echt dramatisch scheen te zijn.

17. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Shiit was het zo duidelijk? 8)

Haha nee maar ik zweer dat ik bij Bethesda in totaal nog maar 1 keer een nare bug ben tegengekomen, waardoor ik de Thieves Guild niet kon completen op Oblivion. Verder was er een rivier in Fallout 3 DLC witachtig en niet vloeibaar. Maar dat was verholpen door te fast-travelen/waiten.

Bij vrijwel elk ander spel heb ik meer last van bugs, serieus.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Same here. In Oblivion en Fallout3 nooit een noemenswaardige bug gehad.

Deze thread helpt me er wel aan herinneren dat ik Tactics Ogre eens moet aanschaffen voor mijn stofhappende psp :+

19. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *)

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat is dan nog het nu van awards? Democratischer dan dit kan het niet worden, maar blijkbaar mogen mensen de game niet op 1 zetten want er zitten bugs in 8).

Tja dan kan dit topic beter dicht natuurlijk.

Deel Deze Pagina