New Xbox Experience (Dashboard Updates) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vegetom, 1 nov 2011.

1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Heb net een hele waslijst neergezet.

Met alle updates was ik tevreden, vooral met de vorige die overzichtelijk was en helder. Deze update is het tegenovergestelde ervan. En het feit dat je went aan iets wil niet zeggen dat iets goed is. Deze update lijkt als doelgroep te hebben Jan en Pietje van 6 jaar oud die 6 games hebben.

Wou net even een arcade game spelen (Heb er ongeveer 70). Er is geen lijst meer van je games zodat je de juiste game snel kan vinden. Maar krijg nu 70 afbeeldingen van arcade games te zien. Moet eerst door pagina's afbeeldingen scrollen om het juiste plaatje te vinden. Ipv in 2 seconden de juiste titel te hebben in een lijst.

Val van de ene verbazing in de andere.

De regel dat belangrijke zaken een belangrijkere rol in het menu horen te hebben dan minder belangrijke zaken is totaal vergeten.

Leuk als je meer dan 80 completed games hebt ;) Hiervoor zag je gewoon in een menu alle completed games als een verzameling. Ik ga echt niet 40x scrollen om mn completed games allemaal te zien.

En dit is maar een klein dingetje, maar voor elke menu scherm geldt dit. Er is niet nagedacht over hoe iets gebruikt wordt. Het ziet er leuk uit, maar totaal niet functioneel.

Laatst bewerkt: 7 dec 2011
  2. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe vind ik het wel meevallen. Toegegeven het browst (nog?) niet zo lekker als met de vorige NXE, maar uiteindelijk gaat het er mij gewoon om dat ik mijn games kan spelen en content kan kopen.

Ik hoop alleen niet dat ze met deze stap minder geld vrij maken voor goede servers, alle nieuwe toevoegingen zijn voor mij vrijwel zinloos, zelfs al zouden wij alles krijgen uit die lijst die andere landen wel hebben. YouTube en Cloud saving zullen vast leuk zijn, maar voor mij is het eigenlijk toch wel gewoon een overbodige luxe.

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Er heeft een tijdje een Asus/Intel ad gestaan.

4. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zou je dan als services op je Xbox willen? En dan bedoel ik niet games

5. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik ook een groot probleem. Ben benieuwd hoe Microsoft het met de nextgen console gaat aanpakken. =(

Games! :+ Eerlijk, al die services boeien mij niet, als Microsoft gewoon zorgt dat ik games kan spelen, en zorgt voor goede online servers zodat ik optimaal van multiplayer kan genieten, dan ben ik tevreden.

6. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Servers zijn 99.999999% altijd up en er zijn goede games, of wil je soms dat Microsoft bij een groot gamebedrijf gaat aankloppen met een grote zak geld om iets exclusiefs te maken voor de xbox 360?

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    1. Gaat er niet om of het veel is, we betalen er voor.
    2. Je snapt niet helemaal wat ik bedoel volgens mij. Als je aan het eind van het scherm komt en je gaat nog 1 tik naar rechts dan verplaatst zich alles weer over de hele lengte van het scherm naar links, incl de cursor. Net zo een ouderwetse typemachine. Lijkt soms net een tenniswedstrijd wat ik ben het bekijken. Ik vind dat serieus vervelend en vooral in het begin kreeg ik last van mijn ogen. edit: Dit dus.
    3. Oneens.
    4. Ik weet waar alles staat, maar wederom door de plaatsing van alles en de vele ads vind ik het er vreselijk onoverzichtelijk en druk uitzien
    5. Moet je beter opletten. :+
    6. Jaaahhh.. Maar je snapt weer niet wat ik bedoel. Ik heb het erover als je het via Social doet! Klik dan eens een game aan om alle achievements te zien. Doe maar. ;) Kijk eens wat er gebeurt. In deze post legde ik het ook al uit.
    7. Ik snap niet wat je bedoelt? Ga naar Social en je achievements. 2 games per pagina.
    8. Het is niet het einde van de wereld, maar wederom iets wat onnodig, niet gebruiksvriendelijk en onhandig is.
    9. Dat wil ik niet. En gaat hier om mijn mening, niet die van Microsoft. :p

8. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ik zeker niet verkeerd vinden, ik wil wel weer iets gelijkwaardig aan Mass Effect en/of Gears Of War, enige exclusives voor de core markt die op de agenda staan zijn alleen Halo 4, 5 en 6? Niet zozeer dat ik zo'n fan ben van exclusives voor consoles, maar in ieder geval resulteert dit wel vaak in geweldige nieuwe games.

Nieuwe franchises mogen wel een entree gaan maken nu er zoveel topseries ten einde lopen (Mass Effect, Gears Of War, Assassin's Creed)

9. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Epic games gaat zaterdag een nieuwe game aankondigen. Je vergeet Alan Wake :mad:

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ok dit is ook leuk, net de update gehad en nu probeer in te loggen maar dat gebeurd dus gewoon niet. Hij blijft maar 'signing in' zeggen. Schiet lekker op. Ik kan ook niks doen, B indrukken maakt niks uit , guide knop doet niks...echt cool.

11. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Jup maar we hebben geen idee wat het zal zijn. Sowieso zal het hoogstwaarschijnlijk geen Xbox-exclusive zijn, op zich geen probleem. Wel een probleem als het bijv. iets wordt als Infinity Blade, games op telefoons boeien mij niet.

En Alan Wake krijgt inderdaad wel een vervolg/spin-off geloof ik? Ik heb de game wel gekocht maar nog niet uitgespeeld, dus heb een beetje de nieuwsberichten erover gemeden. Hoe dan ook, een nieuwe SP game (vervolg) + 3 nieuwe Halo's vind ik nog steeds erg weinig. Alleen dwalen we nu wel af van het topic denk ik. :9

12. pi3t

pi3t Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    48
    ik zal het wel verkeerd hebben, maar het lijkt er op dat de update behoorlijk wat ruimte op de HDD opslokt. Een paar gig?

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Updaten ging wat moeizaam, maar uiteindelijk lukte het wel, evenals inloggen.
    Even heel snel bekeken. Zit weinig op het dashboard, dus al die updates boeien me vrij weinig. Hoop nog steeds een keer op een mogelijkheid om de tabs te customizen. Hoop poespas hoef ik er niet in en wil de volgorde aanpassen, zodat ik niet flink hoef te scrollen / klikken voor ik in mn friends of games tab kom, wat me toch het belangrijkste lijkt (en voor mij is).

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Veel reclame? Wees blij dat die nutteloze 'Inside Xbox' en 'My Community' zijn verdwenen. Om maar nog niet te beginnen hoe weinig reclame wij hier in NL hebben gehad (en nog steeds hebben) vergeleken met de USA. Daar zit het echt helemaal vol met tyfus zooi.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij hebben wij even veel reclame als hun? Dashboard ziet er tussen alle landen precies hetzelfde uit en op dezelfde plekken zitten ads. Zij hebben misschien andere en minder game gerelateerde ads, maar wij hebben het net zo goed.

En fucking Zune doet het niet eens. En er is deze keer geen andere manier om gedownloade trailers te bekijken. :emo:

Streamen van de PC lijkt wel wat beter te werken. Net een paar minuten van een HD filmpje zonder haperingen weten te streamen, normaal kapt ie al na 10 seconden. Yay voor de update. :+

Nog een plus van de update: De achtergrond plaatjes bij Bing. :9

16. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij vind Nexus en Sentuamessage nutteloos? :+

Inside xbox zit volgens mij bij video nu en my community is opgesplitst. Sommige reclames zijn wel leuk van films of games :thumbs:

17. Jel0

Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Hoor ik die update nou ook te krijgen als beta-man? :emo: Ik wil YouTube :p

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nog niet, wij moeten blijkbaar nog wat meer crap gaan beta testen. oa Youtube
    Wat ik jammer vind van IX hier in NL is dat we geen fatsoenlijke archives hebben. In de US kun je helemaal terug gaan naar het begin. Incl de IGN filmpjes met Jessica Chobot <3 (hebben ze die nog? is alweer een tijd geleden dat ik heb gekeken)

Nexus nooit gezien. Is het wat?

19. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nexus is een zeer grappige show met dezelfde gasten van sendyouamessage :thumbs:

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zijn dat die twee dudes die je wel eens op je dashboard zag staan tussen die ads? Ooit een keer aangedaan, maar zag er fucking gaar uit. Beeld was ook echt YT kwaliteit. Daarna nooit meer, ga een beetje kijken naar twee gasten die lullen over games. Lekker boeiend. 8)

Deel Deze Pagina