[XOne] King Of Fighters XIII

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 28 sep 2011.

1. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelijk even downloaden. Doen ze goed aan, miss koop ik de game wel. Zag er niet verkeerd uit

2. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze springen er gelukkig sneller op dan toendertijd met KoF XII, goed nieuws :b:

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Leuke demo. Het spel valt opzicht wel te spelen met de controller, maar toch heb ik last van foute input. Ook wilt de Neo move van die ''ijsvrouw'' niet lukken :'-(.

4. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook niet zo weg van die halve cirkels die Kula ook gebruikt.

Laatst bewerkt: 9 dec 2011
  5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Is dat de ijsvrouw :eek:? Zij is wel dope, alleen blijft die Neo move een bitch. Vinden jullie dat KoF XIII toegankelijk is voor casual players, die af en toe gewoon willen spelen met een controller?

6. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf vind ik dat KoF XIII vrij streng is en vergelijkbaar met oude SNK fighters en dat betreft vind ik dat de standaard 360 controller zwaar tekort komt ( zoals met meeste fighters ).
    Ik weet niet waarop jij de game speelt maar ik denk dat het beter te doen is op de PS3 controller dan op de standaard 360 controller.

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Momenteel speel ik op de X360, maar binnenkort wordt het waarschijnlijk ook een PS3. Enig idee hoe duur een redelijke/goede stick is? Van wat ik heb gezien qua characters etc. trekt dit spel me wel aan.

8. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou voor een ( SF IV ) fightpad kunnen nemen, ik heb er zelf geen ervaring mee hoe ze spelen en hoe de kwaliteit is ervan maar ik denk dat Gijs ( powerslave666 ) je daar wel iets over kan vertellen.

Voor een arcade stick kun je misschien het beste zijn bij Play-Asia ofzo, hier bij de Nedgame zijn ze nog vrij prijzig.
    Je moet altijd goed kijken welke stick je neemt, je wilt niet zon prulding hebben waar na een paar maanden de knoppen blijven steken natuurlijk.

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er dan bepaalde kenmerken waar ik naar moet kijken bij het kopen van een stick?

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Sanwa stick + knoppen. Dat is vaak al een goed teken. Meestal zit je dan meteen wel in de wat duurdere sticks dan. Zelf heb ik b.v. o.a. de SF IV tournament stick. Een mogelijkheid als je de kosten wat lager wil houden is b.v. de Hori Fighting Stick EX 2. Goede stick uit zichzelf al, maar op de waarderen met Sanwa spul. Als je handig bent is het ook altijd een optie om gewoon zelf een stick te maken. Er zijn hele uitgebreide en goede tutorials te vinden die dat uitleggen.

edit.
    Met een 'goedkope' stick kun je ook al veel plezier hebben. Het is uiteindelijk de vraag of je graag fighters speelt. Is dat het geval dan is het het overwegen waard om te investeren in een duurdere stick.

Hori maakt over het algemeen goede stick in verschillende prijsklassen

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind fighting games leuk om te spelen. Echter, ik ben geen hardcore fan. Ik zou me meer plaatsen onder het label 'casual' (of iets meer dan). Alleen is het vervelend als je met controller veel combos mist, vanwege de controls.

Dus met de Hori Fighting Stick EX2 zou ik goed vooruit kunnen? Dat is nice. Ik heb er één gevonden bij een Nederlandse webshop en het is niet bepaald duur. Ik kan dan later nog altijd besluiten om up te graden.

12. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je casual speelt ben je misschien beter af met zon gamepad.
    Het is natuurlijk ook de vraag of een arcade stick je goed ligt, ik zou zelf niet zonder willen maar vrienden van mij kunnen er echt niet mee overweg.
    Mocht je toch een arcade stick overwegen dan zou ik gewoon goedkoop beginnen uiteraard en als je kunt upgraden naar betere knoppen dan ben je eigenlijks al klaar.

Zelf begon ik met een standard SF IV stick waarmee ik goed rond kwam en zo leerde om met een arcade stick te spelen maar de knoppen en de pook waren al na een stel maanden intensief spelen al aardig versleten.
    Nu ben ik zelf niet zon techneut en ben ik op zoek gegaan naar de TE versie 2de hands waarmee ik vandaag de dag nog speel.

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Als meer casual speler is zo'n SF fighting pad waar Dee0342 misschien ook een optie. Daar heb ik zelf echter geen ervaring mee.
    Het mooiste zou zijn als je de kans heeft om een pad of stick uit te proberen.
    De Hori Fighting Stick EX2 is voor het geld een erg leuke stick. Niet flashy of mooi, maar onderhuids gewoon goed.
    Voordat je een stick of pad koopt is het zeker de tijd even waard om wat reviews te lezen/bekijken. Je koopt tenslotte een zeer (speltype) specifiek stukje hardware.

14. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Waarom ben je een casual speler als je met zn sf 4 fightpad speelt????
    Ik speel superveel fighting games maar ik kan echt niet met zn fightstick overweg..
    Die sf 4 fightpad is voor mij echt een uitkomst.

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Deze stick heb ik ook, gebruik hem dagelijks en hij gaat erg goed mee. Eén van de betere investeringen die ik heb gedaan kwa gaming "accesoiress". Was voorheen ook nooit echt in fighting games, maar daar kwam toen ik de stick had gekocht snel verandering in.

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik bedoel niet dat je een casual speler bent als je met een SF fightpad speelt, ik bedoel dat het eventueel een goede optie is voor een casual speler, inplaats van b.v. een dure stick. Dit ivm de vraag van PowerLines.

Het is zeker een goede stick, helemaal voor de prijs. Robuust, standaard al goede knoppen en een nette stick. En indien je zou willen ook altijd op te waarderen. Het enige 'nadeel' wat men zou kunnen zien in die stick is dat het design minder is. Maar ja, koop je een stick omdat ie er mooi uitziet of omdat je een goed werkende stick wil. Dat laatste lijkt mij toch de beste reden.

17. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De reden dat ik voornamelijk een stick gebruik was destijds vanwege SF IV, ik vind dat spel echt onspeelbaar met een controller.
    Meeste games van SNK kan ik wel spelen met een controller als de input maar niet te strikt is.

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    SF IV kon ik aardig met een controller spelen. Wel in ieder geval met D-DF-F moves e.d. Ik kreeg alleen geen B-F of D-U moves goed met de controller. Niet goed genoeg in ieder geval dat ik er op kon rekenen. Maar uiteindelijk speelt het altijd beter met een stick. Of met de SF pad, maar dat kan ik niet uit ervaring zeggen.
    SNK spellen, net als Arc System spellen vind ik toch meer strikt als het gaat om goede input dan Capcom fighters. Tenminste dat is mijn ervaring.

19. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: ik ben ook op zoek naar die stick, waar had je hem vandaan?? Die is niet al te duur ofwel, iets van 70 euro ofzo?

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Destijds had ik het gekocht voor 100 euro in verband met een korting of iets dergelijks. Het model wat ik heb is normaal gesproken 120-140 euro in Europe, de TE waren al helemaal nergens verkrijgbaar of ik moest dikke importkosten betalen. En als ze ergens te koop waren was het 150+euro.

Je moet wel beseffen dat deze sticks erg lang meegaan, en als er iets kapot gaat je hoogswaarschijnlijk het kan verwisselen...(lizard lick verkoopt knoppen en PCB's en meer)

Ik heb een Hori Real Arcade Pro VX SA gevonden voor een imo erg goede prijs, omgerekend is het zo'n 118 euro. Imo zal je ze niet veel goekoper vinden waar je ook niet een maand moet wachten om bericht te krijgen dat ze niet leverbaar zijn(mij meerdere keren overkomen) en de stick zelf ruk is. Klik

Anders even misschien rondkijken op Ebay, Amazon.de schroeft de prijzen op met zo'n 50%... Amazon.com moet je importkosten betalen en dus uiteindelijk ook héél duur uit. Europa is gewoon de pineut zover het kopen van Arcade Sticks gaat.

Anders even op SRK een post plaatsen of iemand een paar goede sites weet voor sticks in Europa, want ik weet ze niet.

*Edit, shit zie nu dat het free delivery is voor UK, weet overigens niet hoeveel de shipping costs hier zijn.
    Misschien wil iemand op XBW wel een stick verkopen.

De Hori fighting stick VX is goedkoop, weet alleen niet of het ook goed is.
    Als het blijkt dat de verzendkosten hoog zijn misschien gewoon proberen bij Bol...Klik Wederom een beetje prijzig.

Deel Deze Pagina