New Xbox Experience (Dashboard Updates) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vegetom, 1 nov 2011.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Hoef je je toch niet voor te verontschuldigen? :)

Ik vind het dashboard eigenlijk best prima, vond het echt spuuglelijk in de video previews maar het bevalt mij nu wel. :)

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja ik vind hem ook wel tof! Alleen jammer dat je bijvoorbeeld het "Apps" tabblad niet kan customizen. Had graag gezien dat muziek speler in de hoofdtab stond :)

Verder ziet het er prima uit!

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^ Het ziet er leuk uit. Form over Function. Zolang het er maar "leuk" uitziet is alles wel goed. Hoe omslachtig alles te bereiken is, of beter gezegd niet te bereiken.

Alle punten die ik al aangegeven had wat mis is met de functionaliteit van dit Dashboard. Functionaliteit, datgene wat bovenaan hoort te staan bij het maken van een interface.

Lees ook even wat bv een Eurogamer, Joystiq etc ervan vinden, met hun uitgebreide analyse. Eurogamer die het spot on uitlegd wat het probleem van dit Dashboard is.

Laatst bewerkt: 9 dec 2011
  4. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Begreep die logica ook al niet...
    Nu is er zowat altijd wel verbinding met internet, maar ik wil er inderdaad niet van afhankelijk zijn. Internet storing kan nog wel eens gebeuren (tijdje terug zelfs bijna een week zonder internet gezeten).
    Dan zou ik dus een week niet bij mijn saves kunnen komen, terwijl ze gewoon op de HDD staan :confused:

Hoe kun je het instellen als backup dan, terwijl je dan nog wel offline toegang hebt tot je saves?

Backup optie naar USB stick zou ook wel handig zijn, dat met 1 druk op de knop al je saves + profile worden gebackupt.

:) Zeker het geval met de nieuwe interface.
    Ah, grafisch ontwerper vandaar ;)

5. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Grafisch ziet het nieuwe dashboard er top uit, maar kwa functionaliteit is het echt een disaster. Ik zie nu al voor me hoe dit Dashboard tot stand gekomen is. De mensen met verstand van het maken van een interface die de opdracht gekregen hebben om het Metro ontwerp door te trekken naar het Dashboard, keuzes hebben gemaakt en die vervolgens aangepast zijn door de directie die de final say heeft, terwijl ze de ballen verstand hebben van wat een functionele interface maakt. Met als resultaat een leuk uitziende interface waarbij de functionaliteit het raam uitgegooid is.

Een paar alinea's en de conclusie van Eurogamer die het perfect weet uit te leggen. Er zijn ook een hoop goede dingen, het grafisch ontwerp is best leuk, alleen weer jammer van de uitwerking en de functionaliteit ervan.

6. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Mee eens, maar je zal er maar mee moeten leven. Dit blijft, ook al erger je kapot eraan!
    Denk niet dat Microsoft hier naar gaat luisteren of wel? Misschien heb ik het wel verkeerd. :+

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Tuurlijk luiteren ze daar niet naar, elke keer met de dashboards wisseling is er geklaag. En ja ik zelf ben ook niet tevreden met het dashboard ik kom er dan ook zo min mogelijk. 8)

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Inderdaad, hele in-depth analyses over een scherm waar je toch nooit komt :p.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huh grapje toch? Word je hier wel voor gewaarschuwd? Want dat vind ik echt een enorme misser. Als ik op een zondag eens een keer geen verbinding heb en al mijn saves via de cloud heb opgeslagen kan ik dus gewoon niet verder? :x

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Waar jij niet komt. Maar de meeste mensen wel.

Is nu al veel protest van xbla developers over deze dashboard omdat hun games helemaal weg gestopt zijn. De Indie developers nog erger. En verwachten daardoor nog lagere sales omdat mensen het niet kunnen vinden of niet meer op de marketplace kijken. Time will tell. Enige reden voor MS om iets te veranderen als blijkt dat ze er geld door verliezen.

11. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nope, geen waarschuwing. Je krijgt doodleuk een melding "You need to be connected to use cloud saves" als je geen verbinding hebt en cloud saving selecteert bij storage devices. Save games van cloud saving staan er dan ook niet tussen.

12. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf niet zo ontevreden over het nieuwe dashboard, even wennen maar dat is een kwestie van tijd.

Voice-control werkt best goed, gewoon locatie op Engeland zetten en je kunt het hele db met je stem bedienen. Weliswaar in het Engels maar dat zal voor de meesten geen probleem zijn. Valt me alleen op dat wanneer je bent ingesignd je opeens het dashboard niet meer met VC kan bedienen.. Kan iemand dat bevestigen?

Andere vraag: als je Gold verloopt, kun je dan nog wel bij je savegames?

13. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    =( Nope, Cloud is enkel voor Gold only. Als je Gold verloopt kan je dus niet meer bij je save games, ook als je geen internet hebt! =)

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb Cloud wel aangezet, maar save nog gewoon alles op de HDD 250gig is meer dan genoeg.

Heeft niet veel met het nieuwe dashboard te maken maar dit is toch wel heel goed nieuws voor MS en Xbox.

"Microsoft shifts a massive 1.7 million Xbox consoles in November"
    Bron: Winrumors.com

15. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik was 1 van de weinige die het dashboard meteen overzichtelijk vond en sneller bladeren, maar heb toch wat kritiekpuntjes gevonden nu.

Mijn grootste: waar kun je zien hoeveel MS points je nog hebt??!?:confused:

En nog 1tje (al was dat in de vorige ook al zo als ik me niet vergis); als ik op Al Mijn Games ga kijken zie ik er daar maar iets meer dan 10 staan....waaronder hele oude (arcade) die ik al jaaaren niet gespeelt heb!
    Waar is de rest??????:confused:

16. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257

Voor de games: Wanneer je Xbox Home ziet(de Xbox Dashboard) heb je 7 tabs, bing, home, social, video, games apps en settings, ga naar games wanneer je daar op staat heb je ''my games'' daar kan je al je games dus zien.

En als je de microsoft points wilt zien dit kan je via de settings, daar heb je ''Account'' en dan ga je naar Add Microsoft Points, en daar moet jij je totale microsoft points kunnen zien.

17. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: Never mind. Reply van OniRyo is beter. :)

Laatst bewerkt: 11 dec 2011
  18. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Is het iemand al gelukt youtube aan de praat te krijgen? Ik kan de 'app' wel downloaden, 70 mb, maar daarna gebeurd er niets, en als ik bij apps op youtube druk gaat ie hem weer downloaden.... :confused:

De video speler is wel relaxed van xbox, waar je vroeger gedoe had met films sharen via je homegroup hoef je nu alleen maar op hetzelfde netwerk te zitten en een film naar je videos dir te slepen waarbij ie meteen de film ziet.

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Probeer de app eens te verwijderen en dan opnieuw te downloaden. Werkte ook voor de Zune app. (wist niet eens dat YT er al was. :eek:)

20. matthijsvz

matthijsvz Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen youtube app hoor, staat ie gewoon in de app market?

Deel Deze Pagina