[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zoek de naam van een film. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen: Film gaat over 2 volwassen personen en kids. Ouders worden gezogen in een tv schotel, waarbij ze film rollen krijgen in een tekenfilm, actie film etc. De kids komen pas later achter dat paps mams vast zitten in de TV!

Wie weet over welke film ik het heb?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Laatst bewerkt: 10 dec 2011
  2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hmm, dat komt me wel vaag ergens bekend voor, maar kan het niet plaatsen, sorry.

Suspiria (Dario Argento, 1977)

Suzy Bannion is een jonge Amerikaanse die bij een Europese balletschool wordt aangenomen. De avond waarop ze aankomt verloopt al vreemd omdat ze voor de deur van de school via een intercom wordt geweigerd, vlak nadat ze een meisje overduidelijk bang heeft zien vluchten uit hetzelfde gebouw. De volgende dag koppelt ze de paniekerige vrouw aan de moord die er de avond ervoor is gepleegd, en dit zal de rode draad vormen voor wat er zich afspeelt binnen de occulte sferen van de school.

Wat meteen opvalt is de leegte van de beelden. Er is weinig visuele context. De film wordt gedragen door een spookhuis achtige sfeer met overdreven gekunsteld licht en de decors ogen veelal kaal en weinig om het lijf hebbend. Dit maakte het voor mij een lastige instap. Het doet nogal tonelerig aan, en dat geldt ook voor de acteurs. Desondanks is het wel een spannende film, omdat het mysterie loert, maar heb nooit het gevoel gehad helemaal gegrepen te worden. Was me toch net even iets te kitscherig denk ik.

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Voor de mensen die meer Gosling willen, check Lars and the Real Girl. Verschrikkelijke film is dat. :+

4. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Of The Notebook haha :p

Gisteren John Q gezien. Wederom goede film mey Denzel Washington.

5. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Deze heb ik gezien toen ik nog jong was! Ga het onderzoeken ;).

EDIT: http://www.imdb.com/title/tt0105466/

Die dus ;).

Laatst bewerkt: 10 dec 2011
  6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

On the night of the discovery of a duplicate planet in the solar system, an ambitious young student and an accomplished composer cross paths in a tragic accident.

Vond hem erg boeiend, echt zo'n film waar ze heel weinig praten en dat is juist één van de sterke punten van zo'n film. Sterk acteerwerk ook, vooral door Brit Marling.

http://www.imdb.com/title/tt1549572/

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Die heb ik van de week ook gekeken, kwam gelijk binnen in mijn top 30. Het is ontzettend kitscherig, ja, maar wel op een fantastische manier. Ik vond het qua vorm echt ontzettend inspirerend, de locaties, de belichting, de muziek, etc.

8. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Cheers bedankt voor het zoeken. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mijn oordeel zwenkt nog wat. Nog niet helemaal uit wat ik er van vond. Beetje hetzelfde gevoel als ik had met The Red Shoes, van Powell & Pressburger. Ook enorm kitscherig op visueel vlak, maar het had wel wat. Alleen wat dat 'wat' is, is niet te plaatsen. Is een totáál andere film trouwens.

Ergens deed Suspiria me denken aan een vergeten Lynch uit de jaren 70 qua sfeer, maar ook qua waar Lynch zou hebben gestaan in z'n oeuvre op dat moment.

10. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Transformers: Dark of the moon gezien. Verhaal doet er niet toe, actie is weer genoeg in de film te vinden. Verbetering ten opzichte van deel 2.
    7,5/10

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    En dan het idee dat er nog tig van dit soort films kunnen komen van Bay. Die beesten transformers en weet ik wat nog meer. Ik zeg liever even niks, want de actie blijft imo wel hetzelfde. :x

12. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Er zouden inderdaad nog genoeg films over de Transformers kunnen uitkomen met transformers die nog niet zijn gebruikt (Dinobots oa.), maar welke kant ze met het 'verhaal' willen opgaan, misschien nog eens naar Cybertron.

Ik wacht op dit moment gewoon af op de nieuwe Transformers-game, Fall of cybertron:

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nice filmpje. Deze game lijkt dus niet op een van de films te slaan. Pluspuntje als je het mij vraagt.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
  15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ligt het aan mij of spoilert die poster nou enorm veel?

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dat kun je toch onmogelijk nu al weten

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik had volgens mij hier al een keer gelezen hoe
    dit Batman verhaal eindigd in de comic en als ik dan die spoiler zie ,schijnt het nog te kloppen ook

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Is meer thematisch. ;)

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Final Destination 5 aan het kijken.
    Tot op heden (37min) misschien wel de slechtste film ooit. Echt, met die gigantische budgetten verpesten ze de ene na de andere film met verschrikkelijk slechte sfx. Laatste Fast & Furious delen (4 en 5), laatste Final Destinations. FD5 is zo geforceerd, zo voorspelbaar, zo onorigineel en uitgemolken, slecht geacteerd en de meest slechte sfx ooit. Laatst al een uitgemolken film uitgezet (dacht Scream 4) en deze ga ik ook niet afkijken, dat gun ik zo een k*t film niet. Zijn genoeg films die ik niet super vind, maar toch af kijk, maar hier kan ik niet naar kijken.
    1/10

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wie de Batman series een beetje gevolgd heeft weet wel hoe dit afloopt. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina