Zo ik heb nu toch weer een lekker team gebouwd! Eindelijk 1 waar de formatie heerlijk speelt en ook alles lekker loopt! Me pace team begon snel te vervelen en ik vind 3 verdedigers toch een beetje irritant, dus ik zoeken naar de perfectie formatie. Ik speelde vaak 4-3-2-1 en 4-3-1-2 enzo, omdat ik per se 2 spitsen wou hebben, maar ik heb vet vaak dat je dan wordt dood gecounterd omdat je middenvelders dan niet goed meelopen, 4-1-2-1-2 is het ook niet voor mij omdat ik weiger 10k meer te betalen voor een speler voor deze formatie.
Dus ik denk laat ik is 4-2-3-1 proberen, 1 spits maar toch een CF erachter en het speelt werkelijk goddelijk. Ik dat de combinatie ST-CF beter is als ST-ST, omdat de CF nu betere loopacties kan maken en genoeg ruimte heeft om de 1-2 aan te gaan, ook wisselen ze elkaar goed af, soms zie ik Aguero in diepte lopen en dan heeft Drogba gewoon netjes zijn positie overgenomen!
Ik heb 3x nu dat classico toernooi gewonnen! Ik vond Drogba nooit zo lekker spelen met een 2 spitsen systeem, maar in deze formatie is hij echt uitstekend! Zelfde voor Aguero, ik had hem nog nooit gekocht omdat ik 90k een beetje veel vond voor een 86 speler, maar hij speelt echt fenomenaal loopt goed en schiet heel goed. Je moet wel een beetje pace hebben op de CAM posities dus ik koos voor Sturridge en Walcott. Sturridge speelt gewoon goed zoals verwacht, maar Walcott had maar 5 chemistry, maar toch de gok gewaagd en hij speelt gewoon uitstekend alsof ie 9 chemistry heeft. Wat ik ook lekker vind aan deze formatie is dat de CDM's uitstekend in positie blijven lopen niet te vaak mee naar voren, dus je wordt zelden gecountered!
http://www.ea.com/nl/voetbal/fifa-ultimate-team/show-off#gFozX8EHbccHH
Laatst bewerkt: 12 dec 2011