Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ram betreft zeker >6gb doen.
    Stock fan is prima zat wil meniet gaan overclocken. Alleen kan ie wel veel lawaai gaan maken als ie zwaarder moet gaan werken.
    En wat gpu betreft, als je BF echt op ultra wilt spelen zul je €100 meer uit moeten geven en richting de HD6970 of GTX570.
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoi PC kenners, ik zit al tijden niet meer in de PC scene dus ik vraag om jullie expertise.

    Mijn PC wou de ene op de andere dag niet meer aan wat denk ik komt door een kapot moederbord en/of videokaart. PC start wel op maar ik krijg geen beeld, ik hoor dat de PC niet in windows komt aangezien ik het opstart geluid niet hoor. Ik krijg geen beeld en de monitor geeft aan dat de PC niet aangesloten is.

    Aangezien ik er vanuit ga dat mijn hardeschijven het nog wel doen en mijn DDR3 geheugen ook,(die laatste mag eventueel voor nieuw vervangen worden) wil ik graag een upgrade setje. Ik wil Diablo 3 en Skyrim kunnen spelen, dit hoeft niet in de hoogste resolutie maar heb wel graag de texture resolutie en details op high staan. Mijn budget is ongeveer 500euro(ex RAM) en voorkeur gaat uit naar een i5 2500k processor.

    Welk moederbord en videokaart kan ik het beste nemen en hoeveel RAM? En welke site/winkel is het goedkoopste.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moederbord kan je veel kanten op, je hebt ze voor 50 en voor 250 euro. Maar als je een beetje van gemakken voorzien wilt zijn (USB3, SATA600) is zo'n 100-150 euro genoeg. Bijv de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 = ~125 euro
    CPU i5 2500k = ~200 euro
    Videokaart bijv. een HD6950 = ~225 euro

    Prijzen expres naar boven afgerond en zo kom je op max 550 euro als je het bij de goedkoopste koopt. Wil je minder uitgeven moet je snijden in je moederbord (niet letterlijk:+).
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Thanks! zal het bestellen :)

    EDIT: ben voor de saphire 2gig gegaan ipv 1gig, was 20eu meer.

    EDIT2:

    Ok voordat ik het bestel, dit een goede setup voor de komende jaren?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
  5. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo ga je niet voor een i7?
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben ik al snel 80 euro meer kwijt ben en omdat weinig games profiteren van HyperThreading vind ik het die 80 euro meer niet waard.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Doe dan deze.
    Zelfde kaart, miss andere koeler en je hebt er Dirt3 bij.
     
  8. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had weer een nieuwe videokaart nodig (na een paar jaar :+ , 1ste keer dat ik vervang!) ik heb nu een Geforce 210,
    beetje verouderd. Mijn moederbord = Asus M2V-MX SE , als ik een videokaart koop van GDDR3 kan die dan wel op mijn moederbord? Of kan ik gewoon alle videokaarten in me pc stoppen?
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    welke? :F:

    En race games speel ik toch niet op de PC, zal alleen Skyrim, Diablo3 en Starcraft2 worden.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ik denk de 6950 Dirt3 edition.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ow linkte ik de 1GB versie? Whoeps :+
    Trouwens kan je voeding het nog wel hebben?
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Tegenwoordig zijn alle kaarten PCI-E (aansluiting) dus als je moederbord een PCI-E slot heeft kun je elke moderne kaart erin zetten, het maakt dus niet uit welk type geheugen de kaart gebruikt.
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand die toevallig nog een geluidskaart heeft liggen stofhappen en 'm kwijt wilt?;p
    Of anders een suggestie voor een goedkope geluidskaart.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    nope moet maar een 500watt voeding bij dus.
     
  15. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Over hoeveel watt beschikt je voeding en van welk merk is het?

    Je kan wel een nieuwe GPU gaan kopen, maar als je voeding het niet trekt heb je er niks aan.

    Dus even je kast open maken en het aantal wattage + merk opzoeken
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Na overleiden van m'n vorige voeding, kennelijk vond die de GTX570 toch niet zo heel leuk vandaag maar nieuwe voeding besteld
    http://tweakers.net/pricewatch/240927/corsair-hx850w.html
    En er ook maar meteen een Mugen 3 bij gedaan.

    Nu nog even opzoek naar een nieuwe case.
    Iemand suggesties voor een goede degelijke case die nog wel beetje betaalbaar is. Liefst <€100.
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Mugen 3 geannuleerd en deze besteld.
    http://tweakers.net/pricewatch/247755/gelid-solutions-tranquillo-rev2.html

    Is ietsje minder als de mugen maar wel een stuk kleiner en op hardware.info spreken ze er vol lof over.
    Heb de mugen gezien in de winkel vandaag en vind het echt een lom groot ding dat waarschijnlijk niet op mijn mobo past icm m'n geheugen

    Ook meteen maar de Coolmaster Storm Enforcer besteld
    [​IMG]
     
  18. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vette kast Flix, echt vet!
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De 7970 ziet er een vette kaart uit :cool:. Alhoewel de algemene prestatie een beetje tegenvalt is hij toch beter dan de GTX 580. Maar vooral zwaar verbeterde prestaties in tessalation en computing. Gemakkelijk 50% t.o.v. de 6970. Natuurlijk maakt Nvidia volgende kaart dan weeral gehakt van de 7970 maar dan zijn we ook weeral een half jaar verder.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja prijs zag ik al rond de 550 dollar liggen dus geen spijt dat ik 'net' een GTX570 heb gehaald.

    Kut volk op Tweakers:+
    Laten eerst week op zich wachten met antwoorden, zelf maar conclusie getrokken en voor de 850w voeding gegaan, komen ze nu aan met ja 750w voeding die 50 euro goedkoper is voldoet ook.

    Fuuuu
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina