1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Of een WiFi range extender.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je HDD, heb ik ook soms. Erg irritant. :9
     
  3. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik maak elke maand ongeveer een back-up met time machine. Maar waar maakt hij nou eigenlijk een back-up van? Zo stop ik elke dag wel weer wat foto's in mijn iPhoto, worden die ook meegenomen met de back-up?

    Nou wil ik vandaag graag even een fresh install doen van Lion, maar ik kan in feiten toch ook gewoon mijn mac terugzetten vanuit Time machine? Hoe doe ik dit precies?

    EDIT: als ik deze link volg: http://appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/

    Dan moet je dus de installer van Lion dus kopiëren, maar die heb ik dus niet op mijn mac staan en ook niet bij programma's. Is er nog een manier om Lion op een USB stick te krijgen of ??

    Ik kan in de app store Lion ook niet meer aanklikken er staat dat hij al geïnstalleerd is maar ik meende dat er een trucje voor is dat je hem wel op je USB stick kunt zetten ?!
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
  4. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik download vanaf megaupload.com dan sla hij hem automatisch op in de map downloads zou je downloads ook gelijk op externe hardschijf op kunnen slaan zodat je bijna niks opslaat op je macbook zelf?

    alvast bedankt
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    In je browser instellingen gaan naar download tab, kun je instellen of het automatisch opgeslagen moet worden en waar, of dat je eerst een locatie vraag krijgt. In Safari slaat ie hem zonder vraag op, maar kan je in general/algemeen tab aangeven waar het opgeslagen wordt.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
  6. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan ik me browser instellingen vinden??
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    cmnd + komma

    Of Safari > Preferences / Voorkeuren
     
  8. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe maak je mappen aan in je externe hardeschijf?
    en ik kan ook niks in mijn externe hardschijf bij schrijven of naar toe slepen.
    heeft iemand hier de oplossing misschien voor?

    thnx
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    NTFS driver installeren zoals Paragon NTFS for Mac of Tuxera NTFS.
    Nieuwe map maak je door CMD + SHIFT + N te doen of het tandwiel en dan New Folder.
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Of rechtse muisknop -> nieuwe map
     
  11. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien een domme vraag, maar welke is "beter": Paragon of Tuxera?
     
  12. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ok ik wil het nu een in 1x graag goed doen, wat is de beste manier om een externe HDD te formatteren? ik gebruik hem voor:

    - AC Ryan HD mini 2
    - HD films (20+gb)

    Ik download op mijn macbook en dan zet ik ze over op de externe HDD die dan via USB naar de media speler gaat. Nu heb je diverse varianten van Mac OS format files, nu is mijn vraag welke uit dat rijtje is de beste? Mac Journaled? of met hoofdletter gevoelig?:confused:

    Oh ja, een enkele keer hang ik de HDD aan windows 7 maar daar heb ik weer een programma voor om mac te kunnen lezen/schrijven...

    en HOE THE FUCK kan het dat ik soms gewoon mijn USB stick of HDD niet kan lezen onder LION? Hij verschijnt dat niet meer en als ik hem dan in de pc plug doet ie het wel?! Ik wil het stabiel werkend hebben en dat is nu nog niet zo.... :mad:
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2011
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Lees is 2 posts boven je, gewoon ntfs formatteren. wss doet je usb stick en hdd het dan ook weer.
     
  14. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee, is het mogelijk om een programma permanent te sluiten door in 1 keer op de rode x-knop te drukken links bovenin.
    Zonder telkens tab+q te klikken..
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nope. Behalve bij bepaalde programma's zoals iPhoto of iMovie.
    Apple vind het namelijk niet zo nodig dat je altijd een programma afsluit, en waarom zou je. Mac OS X kan het makkelijk aan om meerdere programma's tegelijkertijd open te laten staan.
     
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Het programma RedQuits is je uitkomst. :)
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gebruik spaces weinig, maar als ik het wil gebruiken werkt het niet goed.
    Komt me te vaak voor dat PhotoShop, toegekend aan bureaublad 2 in het begin netjes in bureaublad 2 opstart en werkt, maar na paar keer switchen of gebruik van Finder dat ie in bureaublad 1 blijft hangen. :mad:
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Spaces werkte goed in Snow Leopard. De implementatie in Mission Control in Lion wil niet altijd meewerken.
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hopelijk komen ze daar nog enigzins op terug. Zeker omdat spaces veel mooier werkte wegens het gebruik maken van vierkanten.. Dat was echt geniaal.. Nu is het best wel minder idd ^^

    (/edit: lol.. mn vorige post van half jaar geleden ging daar ook al over.. Hmm.. Dejavu momentje..)
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik krijg laatste tijd vaak het ballonetje bij iTunes. Blijft vaak hangen en probleemrapporten.

    Meer mensen hier last van of een idee waar het aan ligt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina