[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

  1. KingstonWoody

    KingstonWoody Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat me trouwens wel opvalt dat echt iedereen die Pes speelt andere wensen heeft. Sommige vinden een net editor echt de grootste prioriteit.

    Ik stoor me alleen mateloos aan de marketing vaak van Konami vooraf. Dan komen ze met veel ophef over het feit dat je zogenaamd met je spelers kunt communiceren in ML. Nou als je dan uiteindelijk ziet wat dat inhoud ..:+

    Ik weet niet of mensen hier ook World of Sensible Soccer hebben gespeeld maar die opzet was echt fantastisch. Ze hadden zowat alle teams van de hele wereld en speelde een soort masterleague (maar dan dus met onwijs veel teams en spelers) en als coach (jij dus) kon je ook gekocht worden door andere clubs of zelfs bondscoach worden.. Dat spel was van 1996 en dit jaar was het een tegenvaller voor veel Pesspelers dat dit (veranderen van club) nu nog steeds niet mogelijk is in Pes2012 (16 jaar later!)
     
  2. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    PES moet technisch gewoon helemaal op de schop. Als je ziet wat mogelijk is qua animaties op een Xbox360/PS3 dan is dit gewoon erg mager. Ik hoop ook dat ze continious play gaan invoeren, dus als een bal uitgaat dat je dan niet even een zwart scherm ziet. En ik hoop dat ze verder gaan met de sfeer, dus meer leven in het stadion in de vorm van zingen en dergelijke en dat je wissels aan de kant ziet warmlopen. Als je in de trainingmode speelt zie je trouwens wel gewoon spelers aan de zijlijn warmlopen, vind het gek dat dit niet tijdens de wedstrijd is.

    Keepers mogen ook op de schop, maar als ze nieuwe animaties invoeren, zullen die ook vast wel goed worden.

    Trouwens Adam heeft op het WENB forum al gezegd dat PES 2013 helemaal anders gaat worden, ze willen qua animaties en dergelijke de kant op van Fifa. Hopelijk lult ie niet uit zijn nek.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    ...op een gegeven moment ga je zo iemand niet meer serieus nemen natuurlijk.

    Ieder jaar hetzelfde liedje: "Ja, de volgende wordt echt VEEL beter". Dat gelul horen we nu al vanaf PES6.

    Ik hoop dat Konami straks gewoon een HD-remake van PES5 met nieuwe rosters uitbrengt op XBLA/PSN voor een laag bedrag, en dan vind ik het prima. Desnoods dat ze dan ieder jaar gewoon voor 600/800MSP een roster-update kunnen verkopen, zodat je zo'n game kan blijven spelen, jaar in jaar uit, met een steeds groter wordende community.

    Hetzelfde zouden ze trouwens ook moeten doen met Sensible Soccer.
     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    In dit geval ben ik geneigd Adam te geloven. Reden? Konami heeft hem een plaats in het ontwikkelteam gegeven. Vooral technisch schijnt PES 2013 beter te worden. Dan moet je dus bijv. aan animaties denken.
     
  5. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    ik geloof die beste man ook niet meer, ik heb pes 2012 nauwelijks aangeraakt.. en dit werd alweer een TOP game
     
  6. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap alle ophef niet zo erg. PES 2012 is in mijn ogen echt wel een heel goede game. Natuurlijk kan het op veel punten beter en heb ik ook nog steeds het gevoel dat PES 5 de beste was. Sterker nog ik heb een ps3 gekocht waarop je de oude PS2 spellen kunt spelen voor pes 5, maar dat wil je echt niet meer hoor dat valt zo ontzettend tegen.

    Wat wel ik wel echt een punt vind is dat de vroegere spellen een groter gevoel van vrijheid hadden.
     
  7. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15

    ben ik met je eens...

    voornamelijk het schieten op goal voel je je in beperkt :mad:

    Maar het is gewoon een ok game hoor. En onderling is het erg leuk spelen online.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind dat dus niet. De redenen heb ik al vaak genoemd, dus daar zal ik jullie niet mee lastigvallen. Maar een game dat zo weinig te bieden heeft is voor mij geen ok game. Online weinig keuze, tegen de CPU spelen is echt heel erg niet leuk vanwege de AI, die voor elk team en elke situatie in een wedstrijd hetzelfde is: voor de goal hangen, zodat de keeper niet teveel onder druk komt te staan en wij als gamers niet zien hoe slecht de keeper is.
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Hoewel PES 2012 al lang uit is, weet ik nog steeds niet of je nu met je Legends 4 tegen 4 online kunt spelen.
    Dan heb ik het dus over 4 menselijke Legend-spelers in de ene community tegen 4 uit een andere community.

    Ik weet wel dat in PES 2011 al de mogellijkheid was om een Legend-game tegen anderen te spelen, maar dan speelde je alleen met je eigen Legend en koos drie andere spelers uit je team die je dan ook bedienen kon. De rest deed de CPU.

    Wat ik me dus afvraag is of je die drie andere spelers nu kunt vervangen door drie andere online Legends, die uit je eigen community komen.
    Als dit inderdaad zo gaat, dan heb je een soort mini-club-mode. Zoals bekend is 'clubs' een populaire FIFA-mode waar je met elkaar een club online spelers vormt, waarmee je tegen andere clubs speelt.

    Nu vraag ik me af of die nieuwe Legends-online mode inderdaad werkt zoals ik hierboven schreef.
    Verder vraag ik me af of er dan animo is om zoiets eens uit te proberen.
    EDIT: Dan kan je denken aan een wedstrijd tussen de XBW-community en die van Digitaalgras

    Graag jullie reactie op Digitaalgras waar ik alle reacties en eventuele deelnames verzamel :)
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik doe mee. Wel met Xboxworld hoor.
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Jij? Dat verrast me, gezien jou laatste uitlatingen over PES :)
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ach, voor een toernooitje ben ik altijd wel te porren hoor. Ik speel PES 2012 nog wel hoor, maar alleen tegen anderen offline. Niet online en al zeker niet tegen de CPU.
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Maar het gaat hier om legends ( zie tekst van mij eerder ) en dan speel je met één spelertje dat je al eerder in de legends-mode moet hebben gemaakt. Het is ook geen toernooi maar een 4 tegen 4 wedstrijd tussen de twee communities.
    Ik zeg het er maar even voor iedereen bij ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik doe dan ook mee namens XBW.
     
  15. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal mee ons. Schieten is een beetje minder geworden dit jaar maar het is echt een vette game offline en online.

    Ik respecteer ieders mening, maar wat wil iedereen nou nog meer van een online modus??? Je speelt lagfree met of tegen elkaar. Tuurlijk heeft fifa meer modes, maar uiteindelijk wil ik alleen maar potjes spelen zonder lag. En dat is dit jaar gewoon dik voor mekaar!! Verder heb je voor de liefhebber ook nog de MLO.. dus wat willen ze nou precies voor een extra's?
     
  16. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Tegen de computer spelen dat is toch wel redelijk outdated? of ben ik de enige die nog geen enkele keer tegen de CPU heb gespeeld? :)
    Als je ziet wat er voor enthousiasme naar voren kwam gisteren in de Peholland Cup, dat was echt bizar! Ikzelf ben gestrand in de halve finales. Kijk hier een overzicht van de winnaars:
    http://www.pesholland.nl/xbox-360/xbox-360-hall-of-fame/

    ik zou puur pleiten voor een goede gameplay inzake vrijheid van spelen en schieten op goal. Maar het is ook jammer dat de functies in de communities zo beperkt zijn. Ik mis het volgende in communities:
    - toernooien
    - handiger systeem met elkaar vinden om te spelen
    - mensen kunnen uitnodigen voor een communitygame en dan via xboxlive met 1 druk op de knop naar de wedstrijd te gaan
    Maar goed, zo zijn er nog wel meer dingen in de community play van PES 2012 die niet echt logisch zijn of de boel stagneren.

    Voor iedereen zijn de prioriteiten anders, dat merk je wel. Zoals Kingston Woody al zei, sommigen maken zich druk om de netten in de goals... waarom in godsnaam. En toch zijn er veel die dat primair vinden voor een goede PES editie...
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    1. Speelsnelheid. Ik speel graag op een realistische snelheid. Het verschil met online is (te) groot. Daar zou ik graag een keuze in willen hebben. Nu ben ik verplicht om een voetbalgame in de 8ste versnelling te spelen, en dat vind ik dus geen ruk aan.
    2. Pass assistance. Ik speel zonder, maar het is niet te doen online, zeker niet omdat iedereen online speelt met Barca.
    3. Ik wil kunnen stoppen als de keuze van het team waar ik tegen moet spelen mij niet bevalt zonder dat het mij punten kost. Nu gaan mensen vaak op een zwakker team staan, ik kies dan een soortgelijk team en dan gaan ze snel naar Barca.
    4. PES slaat door m.b.t. teams als Barca en Real Madrid. Die zijn VEEL te goed gemaakt in deze game. Dat heeft duidelijk consequenties voor het online plezier voor veel spelers.

    Zolang dat niet is geregeld, speel ik liever geen PES online.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Real IS gewoon beter, dus dat maakt me niet uit.
    Ze moeten gewoon salary cap invoeren bij MLO en het aantrekkelijker maken als je met Napoli Barcelona verslaat (i.e. je krijgt veel meer punten als je wint, krijg meer punten dan de tegenstander bij gelijkspel en als je verliest raak je minder punten kwijt).
    Gewoon echt 5 puntjes krijgen als je met Barca wint en 20 als je met Napoli wint.
    Dan leren ze het wel af.
     
  19. KingstonWoody

    KingstonWoody Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Diepgang, puntjes op de i en blijven nadenken hoe je een spel jaar in jaar uit kunt verbeteren. Niet veranderen waardoor goede dingen (deels) weer vervangen worden door vele mindere opties enz..

    MLO is dit jaar heel slecht. Vorig jaar was het beter. Dus dat is geen verbetering maar een verandering.

    Dat die Adam een plaats heeft gekregen in het ontwikkelteam vind ik een hele slechte zaak. Die gast is zo pro PES , vraag me af of die kritisch kan zijn.

    Ben het bv eens met Mano eens dat die passingslobbies verspilde energie zijn. Waarom hebben ze er überhaupt de "automatische" mogelijkheden in gedaan dit jaar dat je deze instellingen kunt kiezen? Ieder weldenkend mens snapt dan toch dat iedereen voor de meest makkelijke weg kiest. Ze spelen toch ook niet voor niets allemaal met Barcelona
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
  20. christakoff

    christakoff Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    zoooo dat is ff lang geleden dat ik hier ben geweest.
    pes 2011 heb ik helemaal kapot gespeeld. Pes 2012 ben ik nog maar weinig aan toegekomen.
    Maar.. Eergisteren even een nieuw kruisbandje laten plaatsen in mijn knie dus ik heb de komende tijd wel weer wat tijd om eindelijk deze game eens wat beter te exploren. Heb net al even wat rond zitten neuzen op dit topic en al wat gelezen over wel of niet een patch en ook al wat over verschillende OF's.

    Zou er misschien iemand zo vriendelijk kunnen zijn om me een korte update te geven van wat ik nu het beste kan doen? Welke OF moet ik installeren, welke patches wel of niet? En welke modus kan ik het beste doen?

    Worden er ook nog toernooitjes gespeeld? Is alweer even geleden dat ik het redelijk heb gedaan met Colombia..
     

Deel Deze Pagina