Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is deze actie niet alleen nog maar bevestigd voor Japan?

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Liep te hard van stapel inderdaad, maar lijkt me raar als dit niet het geval is voor het westen.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat is dat nou voor oplichterij? Even een paar main characters "er uit halen". Haal dan van die side characters eruit zoals Leon of Zack.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nee nee, het is volgens mij alleen voor de demo?

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Oooh, my bad. Had de link niet gelezen :F:. Ik dacht dat de link weeral naar een filmpje ging en dat dat van die characters niet gerelateerd was aan die link :+.

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Och ja, DoA is altijd leuk om te spelen, naast Soul Calibur. Wat mij betreft hadden ze DoA inderdaad ook nog uit mogen stellen naar de volgende generatie... aan de andere kant blijft het er puik uit zien. Vlotte animaties en interacties multi-tiered arena's, ik hou er wel van.

Laatst bewerkt: 15 dec 2011
  7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Jep, mij ook. DoA nog met veel plezier op de oude Xbox gespeeld, erg leuk. Deze titel komt er dan misschien dit keer wel weer in.

8. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mag dit wel veranderen in een fun fighter in plaats van een competitie fighters zoals meeste van laatste jaren.
    Beschouw mezelf niet zo goed in het genre maar ik speel op zijn tijd weleens wat, met uitzondering van KOF, maar na een tijdje heb ik moeite om mee te komen omdat ik niet dagelijks speel omdat ik me ook bezig hou met andere games en daardoor de game weleens weg leg en dan is de pret er voor mij al snel af.
    Ik vind ook wel dat er tegenwoordig veel nadruk gelegd word om een fighter uit te brengen die het vooral op toernooien goed doet waarin al enige kennis vereist is.

Dead or Alive heb ik altijd beschouwd als een fun fighter die ik altijd heb kunnen spelen met mijn vrienden en ik kijk erg uit naar deze en ben ook erg benieuwd hoe dit deel gaat uitpakken.
    Ze moeten online trouwens dit keer wel goed krijgen als ze ook casual spelers willen aanspreken, dat was niet te doen in deel 4.

Laatst bewerkt: 16 dec 2011
  9. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Niks tegen Zack he. Het was heerlijk om als je je tegenstander op de grond had gemept om er dan op te springen en zon raar dansbewegingetje te doen :+
    Of zijn lampje aanzetten bij zijn debiele pakje uit DOA4.

Ben hier heel benieuwd naar. Heb zelf veel DOA3, Ultimate en 4 gespeeld. Altijd leuk voor wanneer er volk over de vloer is (en als je vriendin ineens uit het niets een perfect getimede counter uitvoerd wtf... 8))

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    In DOA5 schijnt het zo te zijn wanneer een bepaalde "event" word geactiveerd, dus bijvoorbeeld de kraan zoals we in het filmpje zagen met de stalen balken rond ging zwaaien, er ook random brokstukken(pionnen) rondvliegen die de speler kort kunnen stunnen. Dat is onzin dat een competieve speler noch een casual speler in een vechtgame wil. Game hoeft niet naar een toernooi gesleept te worden, hoewel dit wel helpt om een een game langer populair te houden maar het moet wel eerlijk blijven.

Wil je niet dat het zo is dat de betere speler ook daadwerkelijk moet winnen, ik wel namelijk. Anyway zolang een vechtgame goed is, is het bij definitie al bijna altijd competief.

Het eerste wat me aantrok tot DOA was dat het vloeiend was, mooie en gevarieerde stages, toffe characters en unieke moves. Het hold/counter whatever systeem was ook iets vernieuwends. Er was ook geen andere vechtgame voor de xbox, dus keuze was snel gemaakt.

11. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    De stages waren inderdaad wel gevarieerd ja. Helaas ging dat met name op voor de 1 vs 1 stages. Wanneer je 2 vs 2 deed was het aanbod ineens een stuk kleiner en was er zo goed als geen interactie meer met de omgeving (uitgezonderd van vloeren/wanden met stroom e.d. dan).

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Bovenstaande situatie wordt gemakkelijk ontweken door twee ervaren spelers. Ik denk dat de luck factor in DoA best meevalt, zolang je het spel maar genoeg hebt gespeeld. Veel spelers geven het voor die tijd al op.

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Kon je in doa4 dieren ontwijken die flipping snel over het scherm vliegen, hetzelfde voor auto's en kokosnoten die uit een boom vallen? Serieuze vraag want ik weet het echt niet.

Die brokstukken lijkt me niet iets wat je echt kan ontwijken hoor, zijn meerdere van en ze zijn klein en dit alles terwijl het scherm schud. Heb het niet gezien in de trailer, dus misschien kan het wel, maar vind het eigenlijk onnodig, je wilt je toch gewoon op het gevecht en de tegenstander alleen concentreren? Zoiets is toch niet leuk.

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij kan dat wel, ik dacht ook door middel van het countersysteem. Het is een tijd geleden dat ik me echt serieus met dit spel heb bezig gehouden, maar er staat me wel bij dat het kon.

15. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat ze een aantal nieuwe personages erin doen, met een paar toffe nieuwe vechtstylen

16. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    DOA serie veel gespeeld. Ik hoop ook inderdaad op wat nieuwe personages. Met Kokoro en Tina was ik op 1 of andere manier goed. Bijna iedereen had Hayabusa of Ein/Hayate online en deden vaak dezelfde moves.....Ik speelde het wel met random mensen online.

17. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind met dead or alive de balans van de characters erg sterk, snap niet waarom iedereen met die 2 mannelijke ninjas maar als je timing en je counters goed waren kon je met iedereen winnen.

18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Men zegt dat ninja's cool zijn.

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Die screens zijn van de alpha demo die je krijgt bij NG3. Enig idee hoe Europeanen deze demo krijgen, want zover ik weet als je NG3 haalt bij Amazon, Gamestop en nog een andere gameshop je 3 verschillende versies van de demo krijgt.
    Versies:
    -Hitomi en Ryu
    -Ayane en Hayate
    -Collector's edition met alle 4 de characters.

Geen zin om zo'n 100 euro neer te leggen voor NG3 als ik met alle 4 characters wil spelen, moet dan ergens pre-orderen in Europa ofzo... Hoop dat er wat verduidelijking over komt.

Deel Deze Pagina