[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Er is in de derde patch een filter-setting bijgekomen voor de mate van passing, weet je dat?
    Wel heb ik helaas al weer berichten gelezen waar mensen onder die pass-assistence uitkomen, maar dat is meer van horen-zeggen.

Laatst bewerkt: 20 dec 2011
  2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik kom zelden iemand tegen die leuk wil voetballen. Ik speel passinggame, leuke actie hier en daar en proberen een mooie wedstrijd te spelen. Ik scoor graag mooi, en kan balen van een lelijke goal. Maar online speel ik nooit met maten, want die hebben geen PS3 en ik speel PES op de PS3.

3. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik wist het. Merkte er weinig van in die 4 wedstrijdjes. Maar goed, dat was 3 x tegen dezelfde speler en die zat in D1 en had al 1.000 wedstrijden gespeeld online. Dat waren uitslagen van 6-5 enzo. Ik won overigens 2x, maar het kon me niet boeien. Want offline zou ik die gast afdrogen met mijn eigen spelletje, nu moest ik verplicht veel dribbelen om kans te maken.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb ik ook hoor, ik schiet dan ook best vaak van afstand terwijl ik het soms beter kan uitspelen. Puur omdat ik gewoon die ene heerlijke goal wil scoren. Lol > resultaat.

5. dach

dach Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jupiler League OF PES 2012 available now!!! Based on Daymos OF

waar kan ik deze OF downloaden, heeft iemand een download link voor me

alvast bedankt

6. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    Ik moet zeggen dat ik die pass assistance lobby crap niet kan waarderen. Ik zet het op 1 en ik speel er beter door. Daar is het toch ook voor in het leven geroepen? Om geleidelijk aan het spelen te verbeteren en zelf meer controle te krijgen over hoe een speler aan te spelen?

Maar goed, zoiets merk je alleen als je voortdurend tegen goede spelers speelt. En vooral dezelfde, ik heb gemerkt dat je online niet door hebt of je spel beter wordt. Dat is nou juist de basis van pes, de diepgang erin die je uitdaagt om erin beter te worden. Ik heb die gevonden, de toekomst voor pes ligt dan ook naar mijn mening bij community gaming :)

Klein voorbeeld:
    We hebben nu een top 10 van goals gisteren opgestart, komt er een kerel met een goal, niet normaal. Check dit hier:
    http://forum.pesholland.nl/showthread.php?t=192
    Hij doet de bergkamp flick en haalt daarna verwoestend uit. Nu krijg ik al van meerdere leden van pesholland berichten over hoe dat nou te doen. Iedereen die committed is aan pes is nu op zoek naar verdieping, en zijn vervolgens verslaafd.

Dus als je pes af en toe een potje speelt en dan weer een tijd weg legt, is het ook minder. Dit spel is gemaakt voor de kenner en speler die zich wilt verdiepen in een spel. Misschien is het daarom niet leuk voor sommigen hier?

Laatst bewerkt: 22 dec 2011
  7. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Holy shit, die goal zag er echt vet uit! Als alle animaties kloppen ziet PES er gewoon goed uit, bij die goal klopt alles gewoon. PES heeft ook altijd van die dingen waarvan je niet weet hoe ze moeten maar ze wel gebeuren, ben benieuwd hoe die gast dit heeft gedaan.

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Wat bedoel je precies met lobby crap?
    Dat de manier waarop wij praten over die lobby crap is, of vind je de manier waarop Konami het geprogrammeerd heeft crap?
    In het laatste geval ben ik het met je eens. Het leek mij aanvankelijk een goede toevoeging dat je met filters kan kiezen met welke passing je wilt spelen.
    Dat werkt echter niet omdat tegenstanders ingame kunnen pauzeren en de passing doodleuk weer op 4 kunnen zetten. Het is dus feitelijk waardeloos.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Sorry, maar ik vind de game niet leuk omdat ik er te weinig tijd in steek? Dat is onzin, want ik WIL er niet eens tijd meer insteken. Natuurlijk heb ik dat wel gedaan, en ik beschouw mijzelf als een kenner van de PES reeks. Ik ben er zo eentje die dagen, weken en maanden gaat oefenen om alle mogelijkheden uit mijn hoofd te leren en toe te kunnen passen. Ik vind het gewoon geen goede game, de balans slaat weer door naar het aanvallende aspect en dat vind ik niet heel erg tof.

Online wordt je overigens niet echt een betere speler. Op offline toernooien kom je geen topspelers tegen die echt veel online spelen.

Online is het niveau gewoon heel brak en moet je lang zoeken naar iemand van niveau, het meeste is middelmaat. In de oude PES delen speelde ik heel vaak online, daar had ik een winstreak van 300 wedstrijden voordat ik eens iemand tegenkwam die in de buurt kwam. Daarom ben ik offline toernooien gaan spelen. Dan kun je echt groeien en beter worden. Ik heb ook weleens een toernooi hier en daar gewonnen en hoorde bij de topspelers. PES 2012 is in essentie echt niet 1000x anders dan PES 2011. Het kan ook gewoon aan het spel liggen dat iemand de game niet tof vindt.

10. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, offline vind ik het niet meer leuk door het gevoel van machteloosheid dat je soms hebt, ik vind verliezen niet erg als je maar weet hoe het komt.

Online speel ik alleen nog maar tegen mensen die ik ken, zodat je weet dat je een normale pot kan spelen, dan zie je ook de potentie van het spel.

Overigens is het duidelijk dat deze engine echt niet meer kan, tenminste de animaties zijn maar marginaal verbeterd de afgelopen jaren. Ik hoop echt dat PES 2013 gewoon qua spelbeleving teruggaat naar PES 5. Toendertijd had ik echt het gevoel dat je zelf die wedstrijd speelde, als je met 4-0 werd afgeslacht was de tegenstander ook echt gewoon beter.

11. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    beiden...

ik ben per definitie beter in m'n spel dan als ik die pass assistance op 4 heb staan.

Het gaat er bij mij om de leercurve en vooral de mastering of it all...

pass ass lobbies ben ik totaal niet in geinteresseerd :) let's agree to disagree

12. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15

haha ik had het niet specifiek over jou, maar in het algemeen... maar als jij net zo oud als ik bent, dan is het logisch dat je je minder verdiept in games als vroeger. Dus dan is de vergelijking met oudere delen niet echt eerlijk denk ik...

Ik heb bij toeval door Pesholland een nieuwe opleving gehad om beter te worden dan de anderen. daardoor me weer te verdiepen in de nieuwe gameplay, want nieuw is deze zeker!

Ik vergelijk het graag met techno muziek... in het begin denk je dat het eentonige herrie is. Maar als je je verdiept en het echt een kans geeft, raak je verslaafd en VOEL je de diepgang.

EDIT: Online is het zeker weten wel een goede game... maar alleen in communities. Cyrax, bij deze nodig ik je uit voor 1 seizoen Pesholland mee te draaien. Ik denk dat wij oude knarren nog best eens een mooie tijd online zouden kunnen beleven

Laatst bewerkt: 22 dec 2011
  13. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    Ja we zijn met 8 man sterk aan het zoeken hoe dit lukt... op een engels forum wordt hier ook over gepraat en 1 iemand kan het en weet hoe het moet. hij stuurt me binnenkort hier een tutorial voor.

ik plaatst het hier ook wel als ik het heb ok?

14. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Zou nice zijn. Speel PES 2012 minder, maar kan dit soort hoogstandjes zeer waarderen.

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik begrijp op zich ook wel wat je bedoelt, maar het geldt nu eenmaal niet voor iedereen. Als je je niet verdiept in een game, dan zie je de schoonheid ook niet. Maar een game moet wel zorgen dat men dat wil natuurlijk.

Dat ligt echt niet alleen aan mij als speler, de game is het voor mij gewoon niet. Maar dat zegt niet dat dat komt omdat ik me niet genoeg verdiep in de game.

Online speel ik niet meer maar toch bedankt voor de uitnodiging :thumbs:. Ik ben allergisch voor de speelsnelheid online 8)

16. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    ja echt... laat staan als het je zelf eens kan lukken in een belangrijk potje :)

17. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    dat kan idd... :)

welke speelsnelheid heb jij liever dan? want het is weer iets langzamer sinds de laatste patch.

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel op -1 offline, soms -2. Ik vond het idd iets langzamer, maar het blijft me te snel. Ook omdat ik alleen Barca tegenkom.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zielepoot.

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Jij schrijft het tenminste goed, dat kan ik niet van iedereen op het forum zeggen :D

Deel Deze Pagina