[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Gister begonnen aan deze:

How the universe works
    Mooie docu met nog mooiere animaties. Duurt 360 min en heb nu de helft gezien: Supernova's, zwarte gaten en de Big Bang. Interessante zaken worden uitgelegd aan de hand van interviews en animaties met de kennis die we tot nu toe hebben over ons zichtbare helal.

Aanrader.

2. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Afgelopen 2 uur besteed aan Freedom Downtime. Interessant om deze film te zien met de ontwikkelingen in de laatste 7 maanden(Wikileaks-Anonymous-LulzSec). Het camerawerk(en beeldkwaliteit) daarentegen is vreselijk, zelfs voor 2001, en de opbouw liet wat te wensen over. Kijk deze alleen als het onderwerp je echt ligt.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Jammer genoeg geen HD trailer, maar toch:

[yt]hObov-E540o[/yt]

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe diep gaat dit, of beter gezegd: hoe oppervlakkig blijft dit? Het probleem waar ik vaak tegenaan loop is dat ik het meeste al weet. Dat zeg ik niet om op te scheppen, maar omdat ik gewoon al veel gezien heb. Vind dit soort docu's dan ook te vaak een herhaling van zetten :)

Ik heb trouwens de BBC Horizon serie ontdekt. Weleens wat van gezien, maar wist niet dat het zoveel boeiende onderwerpen herbergde. Aanrader!

Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    [yt]-aUVzd3EAA0[/yt]

Heerlijke natuur docu van BBC kwaliteit.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    The King of Kong

Oh mijn god, wat een heerlijke documentaire!
    De strijd om het wereldrecord Donkey Kong tussen de bad guy: Billy mitchel en de good guy: Steve Webie.

Binnenkort ook maar eens aan Chasing Ghosts beginnen, ook een docu over arcade-gaming.

7. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Heerlijke docu inderdaad. Moet je Ecstasy of Order: The Tetris Masters ook eens kijken. Ook een fantastisch docu :thumbs: Lijkt ook erg op The King of Kong.

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Erg boeiende documentaire. Het is allemaal niet zo spectaculair als de Social Network, maar heb er veel meer van genoten.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Was niet echt makkelijk om mijn aandacht erbij te houden. Beetje langdradig allemaal.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Kan ik me wel voorstellen omdat het losse fragmenten zijn. Het is wel een mooi voorbeeld van de internetbubble (bizarre investeringen terwijl er nauwelijks winst was). En twee vrienden waarvan de ene founder de andere moet ontslaan.

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    [yt]EqCD2RCgq28[/yt]

BBC moet echt eens rustiger aan doen met series. Zo kan ik het toch nooit allemaal volgen? 8)

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Knuckle

Dit is Snatch in het echt! We krijgen een mooie kijk in het leven van kampers, die hun vetes letterlijk en figuurlijk uitvechten op een pleintje in de achterbuurten of tussen de trailers. Dit uiteraard gecombineerd met de nodige weddenschappen welk familielid er gaat winnen, wat op kan lopen tot flink wat Britse ponden.
    Het is erg rauw en onwijs masochistisch, maar zoals gezegd let men wel altijd of het eerlijk verloopt. Nouja eerlijk, het gevecht stopt pas als je opgeeft (not done) of neergaat... Wat mij het meest verbaasde was dat men op een gegeven moment alleen nog maar aan het vechten was om het vechten. De makers hebben maar liefst 12 jaar de 3 families gevolgd, wat dus een uitstekende blik geeft in hoe het allemaal ontstaan is (sinds 1997). Nu weet eigenlijk niemand meer waarom men precies vecht, behalve dat men wraak wil nemen op eerdere gevechten. En dus weet ook niemand waar dit eindigt.
    De film biedt een geweldige blik in de samenhorigheid van de diverse families en daarnaast het haantjesgedrag van de families naar elkaar toe.

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Inside Job

Een documentaire over hoe de financiele crisis is ontstaan. Heb hem eigenlijk gekeken in verband met het vak Algemene Economie dat ik heb gevolgd. Als je de macro-economie een beetje volgt, is het zeer interessant om deze docu te zien. Opvallend is dat al die directors van Lehman & Sachs, Merril Lynch en al die andere grote investeringsbanken nu allemaal weg zijn bij die bedrijven die dus eigenlijk de crisis hebben veroorzaakt, en nu gewoon in het Witte Huis in DC zitten..

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Het blijft toch een eindbaas:
    [yt]hcKuq9W7IPg[/yt]

Eerste episode gezien en wow! Ziet er echt enorm mooi uit in 3D! :eek:

16. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Jeroen Jeroen

Gave docu over de 15 jarige Jeroen. Jeroen heeft een verstandelijke beperking en ook nog eens een vorm van autisme. Je volgt hem in de documentaire 24 uur lang, overdag gaat hij naar een kinderdagcentrum waar hij wordt begeleid door Kevin. Echt een ontzettend gave gozer met engelengeduld.
    Soms is Jeroen totaal onhandelbaar en het volgende moment is hij weer ontroerend lief. Echt heel interessant om te zien! Hij is zo te vinden onder uitzending gemist :)

Laat een beetje de andere kant zien van die jongen Brandon die vorig jaar zo in het nieuws was.

Ik herken zelf in ieder geval heel veel vanuit de praktijk en mijn manier van begeleiden! Leuk om te zien.. heb inmiddels ook al 3 jaar ervaring met kinderen met autisme.

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654

Indie Game: The Movie

Net gezien, episch! :)

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ziet er cool uit, ga ik zeker even kijken.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze zijn nog zieker. =(
    Louis Theroux gaat na 4 jaar terug naar The Most Hated Family in America.

Deel Deze Pagina