[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb ik gezien, was ook niet veel soeps inderdaad.

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Contagion

Net klaar met kijken. Goede film over de uitbraak van een pandemie. Mijns inziens erg goed neergezet, ook de gevolgen van zo'n uitbraak en hoe de mens zich hierin neerzet.

8

3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft er La Meglio Gioventù (2003 ) ( http://www.imdb.com/title/tt0346336/ ) gezien?

weet niet echt wat ik ervan moet vinden, hij duurde 6 freaking uur en sommige stukken waren wel erg mooi, maar andere stukken ook heel erg saai. Al heb ik er denk ook 2-3 maanden over gedaan om hem af te kijken :9

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik.

Vond het een mooi collage van de opeenvolging van generaties en tijdsbeelden. Door de lange speelduur ook veel diepgang. Kon hem bijzonder waarderen.

Maarja, het is dan ook meer een mini-serie dan een film.

Laatst bewerkt: 24 dec 2011
  5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik had ergens gelezen dat het een mini-serie van 6x 1 uur was, daarom staat ie denk ook niet in de imdb top250
    opzich is hij het wel waard voor een herziening, alleen die 6 uur is een beetje een groot struikelblok :+

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Slumdog Millionaire

Best leuk. Leuk concept ook. Alleen een beetje gehyped denk ik zoals altijd bij de Oscars. :)

7.5/10

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja. Beste film van dat jaar? Ik kan het mij niet voorstellen, maar ik vond het ergens wel aangrijpend. Dit zou een goeie film zijn voor op tv zo rond de kerstdagen. Kwam dat even mooi uit.

8. JeePee

JeePee Guest

Epic Beard man anyone? :cool:

[yt]bCyXPWaPSUw[/yt]

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Grave of the Fireflies
    Ingetogen, integer en bijzonder aangrijpend. Een prachtige blik op de Japanse trots, maar ook een zware film om zo even te kijken met kerst. 8) Volgens mij is dit toch wel de meest dramatische Ghibli die er is.

8,2

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Fight Club

Geweldige film die, gelet op de filmbeschrijving, veel dieper gaat dan je in eerste instantie zou denken. Onder de bovenlaag zitten veel diepere kwesties en zie je kritiek op de materialistische, commerciële maatschappij, die ondanks de gedateerdheid van de film nog steeds van toepassing is. Over twee verschillende extremen (anarchie, totale vrijheid, terug naar nul vs. het huidige materialisme) die met elkaar verenigd getracht worden via de vriendschap van twee personages. Over die twee personages: de film is tevens een geniaal portret van het leven van de psychotische 'Jack' (Edward Norton) en Tyler Durden (Brad Pitt), die samen bovengenoemde aspecten in de realiteit brengen. Ook moet Marla Singer (Helena Bonham-Carter) niet onvermeld blijven: zij is ook essentieel in de film, voor beide Jack en Tyler. Alledrie de acteerprestaties zijn top.

Eigenlijk best verrast door deze film, vind hem echt verschillen van het andere werk dat ik van Fincher heb gezien.

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nu pas voor het eerst gezien? Werd wel tijd :+

12. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nu ook op tv, een echte kerstfilm

13. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoezo?

14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Pirates On Stranger Tides

Gewoon weer een leuke avonturenfilm! Voorspelbaar, maar leuk om te kijken.

7/10

Trouwens: Ariël is niet meer mijn favoriete zeemeermin ;)

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    True. :+

Hmm, dacht eerst dat hij uit '94 kwam ofzo, maar ik zie nu '99. Dat valt nog wel mee, maar is toch alweer 12 jaar.

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Die moet ik ook absoluut zien nog, ik heb onlangs Castle in the sky gezien, gewoon prachtig. Die Ghibli films hebben iets, wat andere films gewoon niet hebben, ze hebben echt een 'hart'.

Gisteravond 'The Game' gezien met Michael Douglas en Sean Penn, echt nice ook.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Moneyball (2011)

Ah, een film over de mooie sport baseball. How can you not be romantic about baseball?
    De film laat allereerst weer eens mooi zien hoe anders Amerikanen tegen sport aankijken als Europeanen. In USA hebben bekende namen een bijna mythische lading, focust zich men op de positieve aspecten en gaat men naar de stadions om mooie dingen te zien... Hier kraakt men het liefst alles en iedereen af in praatprogramma's, zijn de stadions verpest door snuivende pubers en is men onwijs centered op de eigen club (die vaak geen eens uit de regio komt).
    Helaas laat Moneyball ook een keerzijde zien van de schitterende sport, en misschien wel het begrip sport in het algemeen. De laatste decennia zijn de belangen enorm gegroeid en is geld de motor die de boel draaiend houdt. Deze trend heeft zich vooral ingezet na 2000 heb ik het idee, waar alles voorspelbaar wordt en ronduit saai. Wedstrijden worden gekocht zonder dat er omkoping in het spel is, maar niemand heeft het door.
    En dan komt daar Billy Beane. In een iets aangedikt script zien we mooi hoe ook deze ex-baseballer tegen het probleem aanloopt en dan maar het systeem probeert te omzeilen door middel van statistieken. Het klinkt een beetje saai maar het is echt fantastisch in beeld gebracht, met authentieke beelden en locaties in de bestaande stadions.
    Het frappante is dat het einde een erg hoog 'Sjakie en de Wondersloffen' gehalte heeft waar werkelijk alles lukt, maar je weet echter dat de streak een waargebeurd feit is. In mijn ogen doet dat de film veel goeds, waardoor je echt met verbazing zit te kijken.
    Dit maakt Moneyball een uitstekende film die dus ook door niet-MLB fans uitstekend is te volgen. Overbodig om te zeggen dat het voor MLB fans een mustsee is.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gisteren met 2e kerstdag de Film Master and Commander gezien met Russell Crowe o.a.

Erg goede film, maar totaal ondergesneeuwd door Return of the King.

Het slechtste van deze film, MaC, vond ik die grap van Crowe tegenover de dokter op het schip. Werd die nou gespeeld door Paul Bettany?

Anyway, toch zeker wel een 8+ waard. :thumbs:

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Oja ik heb Ironclad gezien btw :+

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ook, mehh..

Topicstatus: