[XOne] Final Fantasy XIII [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 18 mei 2010.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    60 uur over het verhaal? 8)
    Ben je tussendoor elke keer gaan eten terwijl je de game aan heb laten staan?

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat zal misschien ook wel een keer gebeurd zijn. Ik heb zo'n 63 uur op de teller staan, omdat ik na het uitspelen nog wat missies heb gedaan op Pulse. Maar ik heb ook wel veel tijd gestoken in het upgraden van mijn wapens en het lezen van de Datalog. Daarnaast ben ik vast een langzame gamer ;)

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Heb deze game aardig zitten bashen hier, maar ik ben gister weer opnieuw begonnen (had em al een keer uitgespeeld) en moet zeggen dat het net lijkt of ik me er meer mee vermaak dan de vorige keer. Heb totaal geen haast en zit nu m.b.v. de strategy guide lekker alles uit te kammen en probeer alles eruit te halen. Weet niet meer zo goed hoe het verderop in de game ook al weer was, maar het lijkt iig of ik er nu meer plezier aan heb dan met de 1e playtrough :+

Zit nu pas weer net in chapter 3 en kan gaan beginnen met paradigms en het crystarium, dus heb nog ff te gaan ^^

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Eerlijk gezegd vond ik der eerste paar chapters ook leuker. Vanaf ch11 was het ook wel weer leuk. Daar tussen in liep het allemaal wat trager en kon je ook niet meer alle chars spelen.

5. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    No way....als het je eerste playthrough is

Mijn tijd voor 100% lag op ongeveer 100-120 uur

Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Goed, heb nu de storyline weer uitgespeeld. Ben nu bezig met het bouwen van het ultimate weapon voor Fang om die daarna weer te dismantelen voor de spoils. Zit constant die Adamantoise (oid) in Eden te bashen voor de Platinum Ignot spoils, maar hij laat er verdomd weinig los. En dat met 3 collectors catalogs. 8)

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    The story of my FFXIII life. :'-(

Tot ik ze niet meer nodig had. Toen dropte hij ze opeens als een gek. 8)

8. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Haha, mja typisch. Maar voorlopig kan ik nog even, want moet toch nog die secondary roles volmaken. En met 80.000 cp per keer schiet dat ook aardig op ^^

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat vraagjes.

ik kan nu mijn team zelf samenstellen (chapter 9) en heb nu lightning, hope en fang

Ik begin altijd met com, synergist, saboteur en switch daarna naar rav, rav, com of com, rav, com. Voor medisch switch ik naar com, med, sentinel. Waarom zal ik ooit met mijn team switchen?

Verder vraag ik me af wat het nut is van andere wapens upgraden. Met accessoires zie ik het nut nog wel (golden bangle etc) maar met wapens ben ik door het upgraden al zoveel hoger dan met de basiswapens die ik later vind dat het nutteloos lijkt

Laatste vraag: wanneer is het nuttig om een wapen te dismantelen? Tot nu toe alleen maar rotzooi terug gekregen....

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    COM, SYN ,SAB beginnnen alleen als de tegenstanders nog aan de sterke kant zijn. Anders gewoon met RAV, RAV, COM of RAV, RAV, RAV beginnen. Is een stuk sneller. Straks red je het in bepaalde gevechten echt niet meer met 1 MED. Vaak zelfs niet eens met 2 ;) Dus j zult je team nog vaak gaa verandersen :)

Bij sterkere wapens heeft het nog wel zin om ze te dismantellen.

3 catalogs heeft toch totaal geen zin?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    heb nu idd ook een team met twee meds. Ik vind het trouwens ongelooflijk gaar om zelf MED te zijn. Want je kan bijv cure maar op 1 member doen toch? Vaal dan dus de atb bij de helft onderbreken omdat er anders veel te veel naar 1 member gaat. Helemaal bij twee meds is het bagger om zelf med te zijn omdat je dan maar al te vaak dezelfde member healt.

Maar hoe heb je dat met je team gedaan dan? 3 leden allemaal met alle rollen of dat ook echt verdeelt.

ben nu 28 uur onderweg en nog niet bij GP. Zit nu in chapter 10,volgens mij ben ik een beetje sloom :+

Haal overigens 8 van de 10 keer wel alle punten in een gevecht

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt maar op 1 member doen dacht ik ja. Dan moet je bv maar 2 cures gebruikenen dan gaat je ATB balk weer beginnen.

Straks als je alle marks wilt gaan doen heb je vaak 3 dezelfde rollen in je team. Puur omdat dit de snelste manier is om te healen/buffen/debuffen etc. Soms krijg je ook zo veel damage dat je gewoon MED x3 nodig hebt. In andere gevallen krijg je te weinig tijd om maar met 2 personen te buffen/debuffen en heb je er dus 3 nodig.

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Wist ik niet. Ik wilde de normal drop hebben, dus ik had elke char met 1 catalog rondlopen.

@ Kevf, op een gegeven moment kom je vijanden tegen waarbij je moet switchen tussen:

SAB, SAB, SAB/
    SEN, SEN, SEN/
    MED, MED, MED/
    RAV, RAV, RAV/
    RAV, COM, RAV

8)

//edit;

Hier een voorbeeld van het switchen in gevecht met Mission Mark 64:

[yt]aKy5ok5r1aA[/yt]

Later heb je spells die healen 3 chars tegelijk. Met name Hope icm ultimate magic is daar goed voor.

Heb nu alle mission marks op 5 sterren 8) Godver, wat een rit was dat. Moet alleen nog 2nd form van
    Orphan
    op 5 sterren (is geen mark, maar gewoon een achievement) en de 'alle wapens, accesoires en alle items' achievement, dan zit ik op 1000G. Denk alleen niet dat ik alle items en voor 6 man ultimate weapons ga maken. Duurt weer een jaar voordat ik voldoende Gil heb..

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Had eerst de grootste moeite met die baas. Vooral omdat 'death' steeds raak was. Toen ik hem versloeg had ik net geen 5 sterren :mad:

15. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Je moet alleen voor dat stuk ff je low level wapens gebruiken, Cherub's Crowns op Lightning zetten (tegen death), je gold watch gebruiken, haste casten, RAV,RAV,RAV en bij de stagger COM,COM,RAV.

Ik had ook de 1e paar keren net geen 5 sterren, maar zoals hierboven lukte het wel. Alleen nog de treasure hunter, maar weet niet of ik er veel zin in heb. Gil is imo te moeilijk te krijgen in deze FF.

Laatst bewerkt: 29 dec 2011
  16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Had het ook zo gedaan. Alleen death was constant first cast kill :mad:

Laatste achievement had ik ook geen zin in. Mede omdat je na het verhaal moet gaan grinden omdat te gaan halen. Dan zit er totaal niks leuks meer in de game. Normaal kun je in een jRPG tussen door ook lekker grinden voor achievements.

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Bestaat er geen accesoire die CP kan omzetten in Gil ofzo? Ik heb alle chars op max en zit nu met 999.999 CP dat ik niet nodig heb en met 0 Gil ofzo. Dus als dat zou kunnen wil ik die treasure hunter ook nog wel ff meepakken :cool:

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee het is gewoon geluk hebben met de items.

19. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    woops verkeerde topic

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eindelijk in het vrij rondlopen stuk van Grand Pulse. Zijn die Cie'th stone missies noodzakelijk of gewoon leuk voor er bij?

Deel Deze Pagina