[TV-USA] Dexter

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door xerofox, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    gewoon de 10 seizoenen van Stargate SG1 downloaden :)

Person of interest en Burn notice zijn ook wel vet.

Laatst bewerkt: 19 dec 2011
  2. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1

In de vorige episode (episode 11 geloof ik?) toen Dexter bij de lift staat en het lijkt dat die intern nog een keer die game wil laten zien, zie je Dexter zo kijken van 'o heb je hem weer'. Maar dan zegt die intern iets van dat hij gaat stoppen met spelletjes maken en 'gaat leven'. Denk dat hij weet dat Dexter een serial killer is, vandaar ook die hand naar Dexter.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jup, maar op den duur loop je ook weer bij en moet je ook weer (lang) wachten op nieuw seizoen of ep. :p

Vond het einde wel nice.

Zo veel agenten ingezet op die paar gebouwen en maar 1 agent op een dak tegen zo een psycho. Hij kon ongezien naar boven etc. Dexter wist hem op klaarlichte dag weer beneden te krijgen en in zijn auto. Daar waren ze wat te makkelijk mee in deze episode.
    Einde was wel nice, dat Debra hem zag. Echter denk ik niet dat het veel consequenties gaat hebben voor volgend seizoen. Ze is verliefd op hem en ze zijn volgend seizoen samen, of niet, maar ze zal zijn geheim wel verborgen houden of samen met een smoes komen, zodat ie weer gerust verder kan. Het zou heftiger zijn geweest als iemand anders hem ontdekte in de kerk.

4. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    In de boeken is debra er al in het eerste seizoen van op de hoogte, maar het is idd wel een mooie plot twist die ze nu kunnen inzetten.

Of de Intern weet dat dexter een serie moordenaar is, denk het niet. Dexter heeft als bloedman een reputatie opgebouwd met de Icetruck killer en ik denk dat Intern weet dat het de broer is. Dat Intern eigenlijk een beginners seriemoorderdaar wordt (met veel geld) is denk ik het verhaal volgend seizoen samen met Debra's ontdekking en de fall out daarvan en de relatie met de oppas.

Wat is er eigenlijk met de andere twee kinderen gebeurt?

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    En waarom stuurde de intern die hand weer om met lijnen in de palm?

6. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik denk dat die intern allang doorheeft dat Dexter iets verbergt, wat dacht je van die ene keer dat die intern aan dexter verteld dat hij een speciale Search site weet... Hij weet allang alles van dexter maar we gaan het zien...

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Ah, nice. Seizoen voorbij.. Kan ik alles even in een keer downloaden en gaan kijken :+

En ik heb al zo weinig tijd :'-(

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Luther is inderdaad zéér goed, had er nog nooit van gehoord en dan blijkt die serie zo goed te zijn. 100% een aanrader.

Er zijn tegenwoordig zo idioot veel goeie series, heb er gewoon een lijstje van gemaakt op mijn laptop. Ik wil Person of Interest ook eens gaan bekijken, Homeland heb je dan ook. Maar ook plenty aan oudere series die ik nog nooit gezien heb, zoals Supernatural etc. Maar goed...das voor een ander topic.

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Laatste aflevering net gezien.... damn fucking 9 maanden wachten!! :'-(
    FUUUUUUU :+

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Wil ik Boardwalk Empire aan toe voegen (zeker evengoed als deadwood) en de resente serie Homeland.

11. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, wat een cliffhanger! Ik wist vanaf de allereerste aflevering van het eerste seizoen dat dit moment ooit zou komen...

12. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Net klaar met seizoen 3 en die vond ik toch wel aardig ruk, sowieso kon ik die Miguel echt niet uitstaan en het was veelal drama waar ik nooit het geduld voor heb.

Tot nu toe vond ik seizoen 2 het beste, daarna 1 en dan 3. Nu beginnen met 4, dus ben benieuwd :)

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Seizoen 4 vond ik persoonlijk de beste, dus dat moet het wel compenseren! :)

14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Echt? Met die Engelse bitch? Met Doakes vond ik het gaaf hoor maar seizoen 1 was toch wel beter dan 2?

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Seizoen 6 afgekeken, vond de cliffhanger juist totaal niet schockerend jammer genoeg.

Vond het seizoen best heel ok, duidelijk veel beter dan seizoen 5, maar toch zaten er wel wat domme dingen in. Gewoon rare scenes die heel on-Dexter zijn.

De meest belachelijke is denk ik nog wel in de laatste aflevering. Hij arriveert later dan de rest op de crime-scene, en ze hebben allemaal rustig op hem gewacht. 100% bullshit, in geen enkele aflevering gebeurd dit, maar nu moest het wel, anders hadden ze zijn gezicht gezien in het schilderij, come on now.

Ook vind ik het 'gevecht' tussen Dexter en Travis op het dak zéér zwak, het was gewoon eigenlijk helemaal niet zo boeiend, of het begin van de episode dat hij die man doodsteekt op die boot. Het kan allemaal wel, maar het voelde bij mij erg geforceerd aan.

En dan het eind....kom op zeg, hij laat de fucking kerk gewoon open? Hij had kunnen weten dat Deb nog naar hem toe kon komen, wat dus ook gebeurde. Ik had mij dit moment veel schokkender voorgesteld eigenlijk.

Het zou een groot en spannend moment moeten zijn, en waar ik niet op kan wachten om te zien wat er gaat gebeuren,maar helaas...bij mij niet het geval. Kan mij niet voorstellen dat Deb nu gelijk Dexter gaat linken aan al die moorden, hij zal wel een of andere uitleg geven. Geen idee wat, maar er zullen nog twee seizoenen komen dus er gaat nog van alles gebeuren.

Verder een heel nice seizoen, alleen de laatste episode wat tegenvallend qua spanning vond ik.

16. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Tsja, zo waren in vorige seizoenen tal van dit soort momenten. Ik snap dat dit de geloofwaardigheid een beetje wegneemt, maar het blijft een serie. ;)

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Klopt er zijn altijd wel dingetjes die gewoon vaag zijn, maar die crimescene scene....ging me even iets te ver. Ze hadden daar absoluut iets op kunnen bedenken.

Miami Metro ziet Dex' gezicht, en dit zorgt gelijk voor heel wat speculatie en vragen. Het had een veel interessantere aflevering kunnen zijn daardoor.

Maar ik moet toegeven, ik ben toch stiekem wel een heel klein beetje benieuwd hoe dit nou verder gaat. Debra ziet haar broer toch echt een moord plegen, en niet eentje uit zelfverdediging. Eentje waar echt is over nagedacht, met al die plastic folie en crap. Dat moét haar gewoon opvallen en echt een zwaaaaaaar 'wtf!!!' gevoel geven.

In haar ogen gewoon haar broer, bloed-spetter analist, maar iemand die tot dit toe in staat is? No way. Is volgens mij wel gelijk de eerste keer dat het eindigde met een cliffhanger, toch? Ik bedoel..S4's eind was niet echt een cliffhanger te noemen.

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    En dan nog die hand die de intern naar Dexter opstuurde met lijnen op de palm...

Als je er op gaat letten, zitten er tal van slordigheden in, dingen die eigenlijk niet kunnen of horen. Maar af en toe moet je gewoon een knop omdraaien en niet nadenken en dat soort dingen voor lief nemen.

Al ben ik met je eens dat het wel erg merkwaardig was, dat niemand het schilderij al had gezien. Volop politie bij de gebouwen, maar slechts 1 agent op het dak. Dexter die rustig met het lijk van Travis naar beneden / zijn auto kan...etc

Maar goed, is nu weer (lang) wachten tot volgend seizoen.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Zat op Youtube net wat scenes te bekijken tussen Dex en Doakes, en dat waren toch echt ijzersterke scenes hoor. Sowieso, de eerste 4 seizoenen waren gewoon geweldig, maar helaas ging het daarna toch wel langzamerhand bergafwaarts. Vooral met S5 dan, S6 is al een stuk beter maar het haalt nooit meer het niveau van S1 tot S4.

En eigenlijk is het belachelijk dat Debra ineens verliefd op Dexter is geworden. Hier legt Scott Buck uit dat dit een opbouwend verhaal was, nou sorry vriend...maar geen ENKELE keer in al die seizoenen kreeg ik ook maar een beetje het idee dat Deb meer voor Dex voelde dat puur zus/broer gevoelens.

[yt]VLps4cPFCW4[/yt]

Laatst bewerkt: 27 dec 2011
  20. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het nu een beter geheel bij Dexter. Alle characters hebben nu veel meer hun eigen verhaal. Het enige wat ik minder vond aan dit seizoen was hoe het geschreven was. Normaal is dat altijd veel beter in Dexter.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina