Paypal problemen: Gehackt?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door bozz, 30 dec 2011.

1. bozz

bozz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom thuis check de mail.. ik heb viermaal een afschrijving van paypal staan van 24euro (4x) 2000 microsoft points... (xbox live is gekoppeld aan paypal).

Echter heb ik zelf niks besteld of uitgehaald, ook niet iemand anders.

nou wordt het niet direct afgeschreven (duurt meestal paar dagen), ik neem aan dat ik gehackt ben? (gelijk wachtwoorden veranderd en paypal niet meer gekoppeld aan xbox live, alle transacties op paypal als niet geautoriseerd geclaimd).

Zou ik hier nog wat aan kunnen doen? (alles is ten name van: Microsoft Luxembourg S.a.r.l)

Heel bizar dit...

Laatst bewerkt: 30 dec 2011
  2. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zijn de points wel op je xbox account bijgeschreven?

3. bozz

bozz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee dat ook niet.. ik ga morgen ochtend maar microsoft ff bellen

4. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Microsoft bellen heeft helaas geen nut, je kunt het proberen maar ben bang dat het niet helpt.

Veel succes in elk geval, het is inderdaad een vreemd verhaal.

5. bozz

bozz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft gebeld, schijnt vaker te gebeuren en dan vooral bij fifa spelers (i.c.m. ea servers die heel gevoelig zijn voor inbreuken). Ze gaan er een zaak van maken en kijken of het geld teruggestort kan worden (kan een maand lang niet inloggen op me windows live id).

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Via paypal kun je ook altijd de aankoop terug laten draaien.

Hoe goed mijn beveiliging ook was toch is paypal ook een keer gehacked...wel alles meteen terug gekregen omdat paypal zelf ook al had gezien dat het om een inbraak ging.

ALS ik nu nog iets met paypal moet kopen haal ik direct erna de CC weer van de account af. Paypal is sowieso zo lek als een zeef. Als je betaling anders kan zou ik dat zeker doen.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dit schijnt vaker te gebeuren? 8)

echt nog nooit last gehad met Paypal. Ik doe 90% van mijn internetbetalingen met Paypal maar heb hem dan weer niet gekoppeld aan mijn 360

Ik zou even contact zoeken met Paypal. 1x een geschil gehad op Ebay en dat heeft Paypal toen voor mij opgelost

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    De vraag is dus: speel je FIFA?
    Dan is de kans namelijk groot dat je gehackt wordt tegenwoordig..

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoor idd vaker dat Paypal gehacked is. Vandaar dat ik ook direct mijn CC weer ontkoppel na betaling :)

10. bozz

bozz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De reden dat de medewerker zei: "De ea servers zijn zeer gevoelig etc"

maargoed, ik heb via paypal op elke transactie niet-geautoriseerde betaling aangegeven, dit is nu in afwachting.

Verder heb ik mijn paypal gekoppeld aan me bankaccount (geen CC), dat het direct van me bank wordt afgeschreven zodra ik geld heb. Zal ik dit ook verwijderen?

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je de bank verwijderd duurt het dacht ik weer een paar dagen om hem aan te sluiten. Dan moet je iedere keer een paar cent overmaken.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    even de titel een beetje aangepast :)

13. bozz

bozz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, best veel ook.

@mod. tnx voor aanpassen

14. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Paypal zelf is behoorlijk goed beveiligd, maar als je niet goed oplet ben je zo het slachtoffer van phishing.

Ik krijg zelf ook vaak mailtjes die van paypal lijken te komen, maar als je dan goed kijkt zie je dat ze alleen maar achter je inloggegevens proberen te komen.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Toen ik zelf gehacked was had het zeker niks met phishing te maken. Ook hoor ik van anderen dat ze nooit mailtjes open gemaakt hebben.

Phishing zal nu wel meer de oorzaak kunnen zijn. Maar geen enkele site is veilig en een site waar veel geld in omloop is, is natuurlijk veel sneller het doelwit.

16. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    1 keer ging er 50 euro of zo af naar zo'n gamegate nog iets (F2P zooi) in Duitsland.
    3 minuten later was me account al geblokkeerd omdat het een verdachte transactie was.

17. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Geen CC/PayPal linken aan je account, en niet in gaan op phishing mailtjes lijkt me het verstandigst :)

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik niet maar ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, mijn Live account was gehackt en daarmee waren er allemaal Fifa aankopen gedaan.

19. bozz

bozz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Paypal stort het geld terug, microsoft zou ook kijken of ze het terug konden storten, misschien heb ik straks 2 x het bedrag :p? Zal wel niet...

20. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Haha, dat zou wel mooi zijn.

Ik lees hier iets over FIFA, en dat klopt inderdaad. Het is bekend dat FIFA dit jaar wederom (net als vorig jaar) voor veel 'gehack' zorgt. Als je ziet dat er met jouw MSP 'FIFA Paketten' (oid.) zijn gekocht, moet je dat even aangeven. Dan weten ze in ieder geval dat het daarom gaat. ;)

Maar volgens mij krijgt iedereen altijd hun geld terug in dit soort gevallen, dus bij jou zal het ook zeker geen probleem zijn. Hoop voor je dat Microsoft het ook nog 's terug stort, haha :+.

Deel Deze Pagina