[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kijk, zo denk ik er dus ook over. :)

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe bedoel je met beledigd?
    Ik vond het gewoon een toffe film voor een avond. Concept was leuk bedacht al misschien niet super uitgewerkt. Maar de actie en soundtrack waren tof gedaan. Dan weet ik niet echt hoe je je dan beledigd kan voelen. Dan moet je wel hele andere ervaring gehad hebben of verwacht hebben.

Laatst bewerkt: 1 jan 2012
  3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    De misogynie droop er vanaf, niet opgevallen? 300 kon eigenlijk al niet echt (al vond ik hem toentertijd tof, als ik er nu naar kijk erger me ik kapot aan de xenofobie en homofobie erin). Zack Snyder bewijst met Sucker Punch een ontzettend seksueel gefrustreerd mannetje te zijn, die wat mij betreft echt geen films meer hoeft te maken. Vond het de slechtste film van het jaar, en zeker ook een van de slechtste die ik ooit gezien hebt.

Ik snap best wel dat mensen vinden dat het er vet uitziet (dat vind ik overigens ook niet, te kitscherig), maar ik denk wel van, denk eens na over wat een regisseur nu echt laat zien.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dan ik kijk films dus op een andere manier. En zeker dit soort films. :)
    Wilden gewoon weten wat je er slecht aan vond. Maar dat heb je nu duidelijk gemaakt.:)
    Ben het met je eens dat die geen films moet schrijven. Ideeën hebben voor een films en regisseren vind ik prima.

Ben het alleen niet eens met de misogynie in zijn films. In 300 worden Spartaanse vrouwen als sterke vrouwen neergezet en in Watchmen heb ik hem er ook niet op kunnen betrappen eigenlijk. Bij Sucker Punch een beetje misschien maar op het misogynie te noemen vind ik net te ver gaan imo. :)

Laatst bewerkt: 1 jan 2012
  5. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Henri gaat echt voor die diepgang hoor. Cool als je zo films kan kijken, maar ik ben blij met mijn oppervlakkige hoofd.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Denk niet dat Henrive het om de diepgang te doen is, maar meer om de manier waarop de kijker wordt benaderd door de maker. Als je makkelijk door een film heenprikt heb je dat nog weleens. Voor mij erg herkenbaar in ieder geval. Beetje hetzelfde heb ik vaak met gemaakt sentiment, zoals in CRASH. Dan voel je je als kijker echt anaal verkracht, zo stuitend slecht en simpel is het wat je voorgeschoteld krijgt. Heb Sucker Punch overigens niet gezien.

Afijn, een film die volgens mij de diepgangers en oppervlakteblijvers prima kan bekoren. Gezien nadat ShinDavid er een stukje over schreef:

The Lincoln Lawyer

Een uitstekende film waar ik eigenlijk nog maar heel weinig van gehoord had. Een schimmige advocaat wordt door een cliënt voor het blok gezet en moet z'n eigen integriteit gaan bevechten, in de weg gezeten door de regels van z'n werk.

Op wat kleine dingetjes na, echt twee uur prima vermaakt. Hoofdrolspeler doet z'n werk boven verwachting moet ik zeggen.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh dat heb ik ook wel bij sommige films. Dus begrijp wel wat jij en Henrive nu bedoelen
    Maar bij SP had ik dat niet eigenlijk, meestal blocked visueel spektakel ook veel of maakt veel goed. Maar bijvoorbeeld bij Avatar met dat Eywa gedoe. Daar kon de grafische pracht de film ook niet redden voor mij. Krijg er nu nog koude rillingen van. Misschien is Avatar mijn Sucker Punch. ;)

8. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het gewoon een vervelende film. Alle toffe momenten had je al in de trailer kunnen aanschouwen en het doet zich voor als een enorm intelligente film. Terwijl alles zo ontiegelijk geforceerd overkomt (misschien bedoelt hij op die manier beledigt). Dan heb je nog die vrouwelijke hoofdpersoon naast die Baby Doll. Die gewoon in mijn ogen echt niet kan acteren (Baby Doll wel, maar die andere bedoel ik dus :p). Vond het ook echt een ramp. 1 van de weinige films waar ik mijn geld voor wou terug vragen.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gisteren How To Train Your Dragon gezien en wow ,wat is dat een leuke animatiefilm zeg. Leuke personages , draken zijn mooi vormgegeven en toothless is de schattigheid zelfe. Las dat deel 2 in 2014 komt, zin in

Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Dit is toch een van de comic verfilmingen waarvan ik nog niet wist dat hij dit jaar uitkomt:

[yt]DiLL6ZW26wQ#![/yt]

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zojuist Drive gezien.

Dat is dus écht een gave film! Vanaf de eerste minuut is de film spannend. Door de vele stiltes tijdens dialogen tussen de hoofdpersonages, de retro muziek en het constant spannende verhaal, heerst er een zowat eng sfeertje. Dat vind ik super.

[yt]IKZyzmN6_Ak[/yt]

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat het ook wel een rol speelt dat ik zelf ook dingen maak, die verhalend zijn. Ben me misschien meer bewust van een 'maker' met een bepaalde sociale positie en moraal enz. Zie in Sucker Punch teveel dingen terug waar ik me in het dagelijks leven boos over maak. Denk niet dat Zack Snyder en ik goed zouden kunnen opschieten, laten we het daar maar ophouden. :)

Net Rundskop gekeken, een van de films die in 2011 zijn uitgekomen die ik nog wilde zien. Bloedstollende thriller, gelaagd verhaal, interessante personages met een degelijke achtergrond. Zag er ook mooi uit. Enige kritiekpunt wat ik kan bedenken, als ik echt moet zoeken is dat de film wel erg veel vrijgeeft over de beweegredenen van de personages, er blijft weinig te raden over. Maar misschien zeur ik. Een van de betere films van 2011, en dat voor een film uit de lage landen. [8,7]

Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    *past lijstje aan*

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gisteren Skyline gezien, dat is zonder twijfel de slechtste film van 2011. Daar kan Battle Los Angeles nog een puntje aan zuigen , de tering wat een crap.

Het einde was dan ook mooi in de verwachting der schijt.

15. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Mooi dat je Rundskop gekeken hebt.. was de beste belgische film van het afgelopen jaar en veel prijzen gewonnen.
    Zeker een aanrader!

Heeft er iemand Hugo al gezien?

16. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Niet alleen beste Belgische film, maar zowieso 1 van de beste films in het algemeen van 2011. Kunnen Nederlandse film makers nog wat van leren. Kan zo geen 1 Nederlandse film bedenken die ook maar in de buurt komt van hoe goed Rundskop is.

17. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Alé nu, die horror versie van Sinterklaas kwam toch in de buurt :b:

18. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    :+ Ja, die was idd ook echt geweldig *kuch*

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Hij was in ieder geval wel gesponsord door het Nederlands Film Instituut. :+

Maar je hebt wel absoluut gelijk, zeker in dit genre. 't Probleem met Nederlandse films is dat het vaak toch te geforceerd grappig moet zijn en dat we Hollywood proberen na te doen.

Rundskop is een film die eigenlijk volledig pretentieloos is en uitgaat van eigen kracht. Van de taal, het landschap, en vooral het verhaal. Vond ik mooi om te zien.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    De Belgische filmindustrie is volgens mij ook veel interessanter dan de Nederlandse. Van de boekverfilmingen Ex-drummer en De Helaasheid der Dingen heb ik enorm genoten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina