[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik de enige die het einde van Rundskop een beetje jammer vond, of snapte ik het niet helemaal? Sowieso enorm goede film hoor. Zag er ontzettend gelikt uit en 1 scene was echt verschrikkelijk (maar daar hou ik wel van). Ook de acteurs waren enorm goed! Dossier K vond ik trouwens ook prima!

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    De Helaasheid der Dingen is inderdaad ook een bijzondere film. Ex-drummer moet ik nog zien.

@Apoc: ik weet niet of je het niet snapte. Volgens mij was het vrij duidelijk. Vond het een sterke climax.

3. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Heb je De Zaak Alzheimer ook gezien? Dossier K word zowat gezien als een vervolg op die film. ook de moeite!

Loft is tot nu toe nog altijd de meest succesvolste Belgische film, maar is ook voor een breder publiek.

De amerikaanse versie is nu pas opgenomen met actuers als James Marsden en Wentworth Miller (aka Michael Scofield :p)

kwam hier ook geen NL versie van?

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Denk aan eventuele spoilers hè, ladyboys :+

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Nederlandse Loft was hier vorig jaar in de bios

6. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    en trok die op iets? :)
    alé was die beter of net zo goed als de originele? ;)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Neen.

Mission Impossible: Ghost Protocol (2011)

Mission Impossible 1 was een geweldige thriller die me constant op het puntje van mijn stoel hield. Deel 2 was redelijk matig en deel 3 ronduit kut. Hopelijk kon deel 4 mijn weer brengen naar die spannende sfeer die deel 1 heeft neergezet.
    Het plot is redelijk simpel. Alhoewel de gerenommeerde JJ Abrams heeft meegeschreven is het niet meer dan een simpel 'terrorist wil kernbom afschieten stop hem'. Weinig spectaculairs aangezien dit al sinds 1960 in James Bond films voorkomt. Gemist kans misschien? Ik zou me nog kunnen voorstellen dat de eenvoud van een plot een sterk punt zou kunnen zijn, maar men gaat hier helaas de mist in. Door maar zoveel mogelijk complicaties toe te voegen probeert men zich voor te doen als een ingewikkelde thriller, maar het voelde meer alsof ik als kijker onnodig in de war werd gebracht met een film die ik in de kern wel goed kon volgen maar als vorm een loze grijze wolk is.
    Mission Impossible heeft daarentegen wel een paar zeer toffe scenes op het gebied van actie en spektakel. De Dubai scene zorgde voor zweterige handjes en de beginscene in het cellenblok had wat leuke vechtscenes. Echter stoorde mij 1 ding in de actiescenes en dat was Tom Cruise zelf. Die man heeft zijn tijd gehad in mijn ogen. Zijn stijl die nog goed werkte in de 90's is nu iets wat meer geschikt is voor B-films met Claude van Damme of Steven Seagal, maar in een film als MI4 komt het totaal niet uit de verf. De rest van de cast is helaas niet veel beter. Pegg als komische nooit komt werkelijk waar geen enkele keer uit de verf, wat leidt tot irritaties, en Patton is ook een verschrikking. Ik zal je nog wat vertellen, van mij had Renner de hoofdrol mogen hebben, die scoort hier toch een dikke voldoende.
    Het 'oei-dat-ging-net-goed' gevoel komt tijdens deze film helaas ook net wat teveel naar boven borrelen, waar het op momenten soms onbedoeld komisch wordt. Het einde met de bom bijvoorbeeld. Als dat in 2012 was gebeurt hadden we het allemaal grappig gevonden, nu slikt iedereen het. Om maar te zwijgen van de onsterfbare Hendricks, de fantastische tekenskills van Hunt en dat gedoe met de laptop.
    Oftewel, na 2 uur kunnen we ook concluderen dat deel 4 niet het niveau van 1 haalt. Iets beter dan 2 en 3, maar verder verdient het de naam 'Mission Impossible' niet.

Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  8. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Ik ben MI4 ook gaan kijken in de bios een tijdje geleden en vond em ook beter als 2 en 3. MI1 blijft wel de beste.

moet wel zeggen dat ik verrast was dat hij toch nog best zo goed was. Heb me wel geamuseerd zal ik zeggen, zeker met de scenes in Dubai. Dat Tom Cruise al zijn stunts zelf doet maakt het ook wat leuker om te kijken vind ik.
    Renner was inderdaad wel de uitblinker in deze film.

@ Tyrant: geen slecht woord over JC VanDamme he :p
    nee het klopt dat hij alleen nog maar b-films maakt, maar omdat hij in mijn grote idool was in mijn kinderjaren blijf ik toch al zijn films kijken. Doet me soms wel pijn dat de films altijd maar zwakjes zijn, met enkele meevallers ertussen. Zoals JCVD bv, een oprechte film waar hij toch laat zien wel te kunnen acteren, dat kan ik apprecieren. :)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    JC is een held, maar ik bedoelde te zeggen dat jij het ook kut zou vinden als JC opeens JB gaat spelen :p.

10. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    hhaha ja da klopt wel.. allhoewel, he might pull it off :lol:

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet zeggen dat ik 1 ook een andere film vind dan de delen die erna zijn gekomen.
    Deel 1 was nog een goede thriller. 2 en 3 waren gewoon no brainer actie films. :)

12. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Apart, ben het er niet meer eens, natuurlijk was MI goed, maar naar mijn mening was deel 1 niet zoo goed in vergelijking met andere actiefilms van die tijd, deel 2 vond ik echt extreem bagger en super slecht, deel 3 weer een stuk beter en de goede weg in, en deze MI vond ik echt weer heel goed, naar mijn mening zelfs de beste MI die is uitgekomen. Ik vind het zelfs een van de betere actiefilms van de laatste tijd. Dat je deel 3 slechter kan vinden dan deel 2, smaken verschillen denk ik maar.

Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    deel 2 was nog leuk destijds omdat het john woo was maar de tijd is idd ook niet erg aardig geweest voor die film

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Deel 1 kon je in principe ook niet echt vergelijken met dikke actiefilms uit die tijd. Zelfs in de James Bond films uit die tijd zat (helaas) meer actie.
    Deel 4 is gewoon weer een actiefilmpje van dertien in een dozijn.

15. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Gisternacht filmmarathon gehouden:

Superbad
    Dacht dat ik 'm al een keer had gezien, maar hij was echt super (slecht) vet:)! Lekker flauwe humor en soms echt te droog voor woorden!

Pineapple Express
    Voor de 2e keer gezien. Jammer dat ik dat heb gedaan. Vond 'm minder leuk dan de eerste keer..

Don't be affraid of the Dark
    Meest lachwekkende film ooit. Paar van die hobbit Smigels die een klein meisje gaan lastig vallen:emo:.. Wordt eens tijd dat er weer goede horror wordt gemaakt van het caliber REC.

127 Hours
    Iets te serieus voor het tijdstip van de nacht.. Wel een mooie film hoe een bergbeklimmer met z'n hand tussen een rots komt te zitten. Af en toe iets over the top.

Drive
    Vond 'm echt zwaar tegenvallen. Hoofdrolspeler gedraagt zich zwaar autistisch en het verhaal was zo standaard als maar zijn kan.
    Vooral het moment dat hij een auto het ravijn in beukt met zijn eigen auto en dat je hem dan uit ziet stappen met geen enkele schram op de voorkant van z'n wagen en de koplampen die het beide nog gewoon doen :emo:..

16. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Kill List
    De film begint als een "normale" film. Irak veteraan gaat thuis aan de gang als hitman. Maar wat er op het einde van de film gebeurd was echt vaag. Snap nog steeds niet waarom dingen zo gebeuren. Het einde is zo vaag, je denk echt huh WTF. Als iemand het einde kan verklaren en wat het met de rest van de film te maken heeft ;)
    5,7/10

17. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
  18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Fucking Åmål (1998 )

Een jong lesbisch meisje dat niet lang in een nieuwe stad woont en weinig vrienden heeft is verliefd op het populaire meisje Elin. Uiteindelijk komen de twee in contact met elkaar, en dat leidt tot enkele uiteenlopende ontmoetingen.

Leuke film. Ondanks dat het verhaal eigenlijk vrij cliché is en weinig om het lijf heeft weten de karakters wel te boeien. Niet iedereen speelt even sterk, maar dat is niet vreemd op deze leeftijden. Fantastisch hoe die Zweden 'anal seks' zeggen trouwens :D

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Warrior

De film gaat over twee broers en hun vader, die elk hun eigen leven leiden. Ze hebben allemaal een rol gespeeld in de box- en vechtwereld. Wanneer een MMA-toernooi naar Pittsburgh komt, besluiten beide broers mee te doen. De ene traint met zijn vader waar het contact altijd moeizaam mee was, de ander negeert zijn vader volledig en traint bij een vriend.

Het verhaal is niet origineel. En de acteurs leveren ook niet échte topprestaties. Maar toch vind ik de film heel boeiend. Het verhaal bouwt goed op en de verhoudingen tussen de drie personages bouwen een spanning op. Daarnaast zijn deze verhoudingen niet cliché, wat al bijna uniek is in dit soort films.

Voor de mensen die de film gezien hebben:

De onvermijdelijke confrontatie tussen de twee broers vind ik echt fantastisch. Tot dat moment vond ik de film nog niet super, maar zo gauw het gevecht losbarst, dan wél! Ik heb een hele goede band met m'n oudere broer (die op zichzelf woont, zie hem niet vaak), maar heb toch het idee dat ik me kan identificeren met hen. Het lijkt me vreselijk om zo tegen elkaar te moeten vechten. Daardoor wist de film een gevoelige snaar bij me raken. En dat heb ik niet zo vaak.

Overall vind ik de film niet super, maar hoe hij naar de climax toewerkt en daar losbarst... dat is echt super. Daarom een mooie 8,0.'

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Drive
    Niet mijn cup of tea. Kan af en toe de wat langzamere films wel waarderen maar vond het gewoon niet speciaal. Hoofdpersonage een beetje een hate it or love it verhouding. De momenten waar hij omspringt van dood personage die lacht naar een sterke killer vond ik wel tof. Voor de rest deed het me eigenlijk helemaal niks. Af en toe mooie beelden (begin was tof, behalve dan dat de cops op een of andere manier weet in welke auto ze rijden zonder ze gezien te hebben 8)), en muziek was ook wel aardig. 5.5

Killer Elite
    Aardige wegkijker, niks meer en niks minder. Statham was vergeleken in Blitz weer een baas. Verhaal uiteindelijk niet bijzonder, maar actie was wel aardig. Plus Yvonne Strahovski <3. 6

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina