Xbox LIVE Vragen [Deel 6] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Melbuuln, 20 apr 2010.

  1. arnold76

    arnold76 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een vraag maar kom er niet uit,

    Ik heb iets heel raars ik kan met 1 vriend van mij niet samen spelen (of we moeten heeeel toevallig in dezelfde server komen). Als ik hem een invite stuur of als hij mij invite ( dit geldt zowel voor een party invite als een game invite), krijg ik het volgende bericht:

    Wanneer ik een party uitnodiging stuur:
    Can't connect to XBOX Live, there may be network problems
    Dit bericht verschijnt dan in dat blauwe Xbox kadertje (dus niet in-game).

    Wanneer ik een game invite stuur:
    This game session is no longer available
    Zowel bij een private als public match, terwijl de sessie nog gewoon in stand is.

    wie kan mij helpen ??Weet het echt niet meer.
     
  2. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox live ligt eruit???!
     
  3. Lchero

    Lchero Lchero

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij doet ie het inmiddels weer!
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mensen,

    Sinds deze avond kan ik plots niet meer online op Live komen. Vanmiddag nog Gears zitten spelen en nu kom ik niet meer online. Ik heb de test gedaan, alles zou het moeten doen. Daarna nogmaals en nu gaf hij aan dat ik een probleem met mijn NAT zou hebben. Prima, ik heb dus de poorten opengegooid, alles gereset, modem, router enz.enz.

    Helaas lukt het nu nog steeds niet, verder werkt de router wel, ik kan met mijn laptop en gewone computer gewoon op internet komen.

    Ik heb een Linksys BEFSR41. De volgende poorten heb ik opengegooid:

    53
    80
    88
    1683
    3074

    Helaas blijft het probleem zich voordoen. Iemand een idee hoe dit plots kan? Vanmiddag nog zitten gamen en nu kan ik niet meer op Live komen. Nu moet ik zeggen dat mijn kabel niet erg goed is bij het stekkertje, het zit wat los (ik heb wired internet), maar die gaf nooit problemen. Bij het testen op de 360 zelf kwam ik de eerste 2 tests wel door,maar XboxLive niet.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Na het porten forwarden is je NAT nog steeds strict?

    Heb je wel een statisch IP adres ingesteld in je 360?

    Hoe dan ook , die Linksys heeft ook een DMZ optie, probeer dat eens.

    - Haal alle portforwarding weg
    - reset router
    - geef 360 een statisch IP adres
    - vul statisch IP adres in bij DMZ in router
    - reset router
    - Doe Xbox live netwerk test
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben een beetje een leek hoor, dus ik snap je niet helemaal.

    Als je zegt dat ik een statisch IP adres moet geven, moet ik dan handmatig een IP adres ingeven? Mijn PC heeft 192.168.1.101 als IP adres, kan ik dan gewoon 192.168.1.102 handmatig in mijn xbox zetten en dit nummer in de DMZ zetten? En de overige adressen die je moet invullen als je handmatig een IP adres in je 360 zet?

    Ik kom overigens helemaal niet op Live, ik zie dus ook geen vrienden online staan of wat dan ook. Als ik inlog, dan ben ik 2 seconden online en dan gaat hij op offline.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Kijk dan eens even naar welk IP adres die porten in de router nu geforward zijn.

    En kijk dan in de netwerkinstellingen van je xbox even of de xbox dat ip nog wel heeft.

    Want dat klinkt alsof de poorten naar het verkeerde IP adres worden geforward.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mijn xbox staat nu automatisch op 192.168.1.100 en het forwarden staat op 192.168.1.101. Maar ik heb eerst de porten geforward en daarna de xbox opgestart. Hij had eerst een heel ander IP adres (voor de problemen).

    Is dat het probleem dan en moet ik gewoon mijn xbox handmatig het IP adres 192.168.101 geven?

    -/- Edit:

    Als ik nu via mijn laptop in mijn router ga, dan kom ik er wel in, maar als ik een tabblad aanklik, dan zegt hij dat de pagina niet is gevonden??
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Voordat je dat doet moet je even kijken in je router welke range van adressen hij uit mag delen.

    Dat kun je zien bij de DHCP settings.

    Je router heeft nu namelijk 101 aan je PC uitgedeeld en datzelfde adres kunnen we dus niet ook aan je xbox geven.

    Dus als je weet in welke range je router adressen uitdeelt dan kies je een adres buiten die range. (stel dat hij 100 tot en met 150 uit mag delen dan pakken we dus bijvoorbeeld 151 voor je Xbox)

    Vervolgens gaan we dat IP adres als statisch IP adres in je xbox ingeven

    En dan passen we vervolgens daar de port forwarding op aan (OF we zetten dat IP adres in het DMZ wat ik zelf de makkelijkste en betrouwbaarste optie vind)

    Belangrijkste is dus

    - Uitvinden welke IP adressen je router uit mag delen (zodat je er 1 kan kiezen die altijd vrij is)
    - Dat adres als statisch adres instellen in je xbox
    - Porten naar dat adres forwarden of dat adres in DMZ zetten



    Of wat je ook kan doen is de portforwarding nu aanpassen zodat ze naar .100 wijzen, dan werkt het ook weer.

    MAar dan zit je de volgende keer dat je DHCP lease verloopt (en je xbox dus eventueel weer een ander IP adres kan krijgen) weer met hetzelfde probleem)

    Edit://

    Of wat je ook kan doen is

    - port forwarding weghalen
    - router resetten
    - DMZ optie aanzetten in router
    - 192.168.1.100 in DMZ zetten


    Dan hoef je de volgende keer alleen maar even te kijken welk IP adres je xbox gekregen heeft en dat in het DMZ te zetten
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  10. nexzo

    nexzo Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi.

    Ik had dit probleem ook een jaar geleden. De oplossing was vrij simpel ik had uPnP disabled, na dat ik het enbaled deed xbox live het weer gewoon.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Ik heb je laatste oplossing gedaan. Ik heb portforwarding weggehaalt, de router gereset, DMZ eerst op .100 gezet, toen gekeken welk ip adres mijn xbox kreeg en dat adres ingevoerd in de DMZ. Hij gaf adres 192.168.1.101 en dat heb ik in de DMZ gezet.

    Helaas, ik kom gewoon niet online. De test gedaan en nu geeft hij constant aan dat ALLES goed is en ik zou op LIve moeten kunnen komen. Helaas lukt dat niet.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Waar zit die optie dan? Of moet ik dan alles op enable zetten als ik op het tabblad uPnP klik? Er staat namelijk niet gewoon een optie om uPnP op enable te zetten. Ik kan wel alles wat daar staat op enable zetten.
     
  13. nexzo

    nexzo Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Poeh daar vraag je me wat. Ik heb even een screenshot gemaakt van mijn router settings (Ik heb een Cisco router van Ziggo)

    [​IMG]
     
  14. nexzo

    nexzo Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ook geprobeerd. Helaas,het werkt niet.

    Ik krijg GEEN foutmelding meer bij het testen van de connectie, toch zegt hij steeds als ik wil inloggen dat mijn verbinding met Live is verloren.
     
  16. nexzo

    nexzo Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Even in het engels op google verder zoeken ik zal morgen ook nog even kijken
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Bij die linksys moet je DMZ wel eerst op Enable zetten, had je dat ook gedaan?
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mannen,

    Bedankt voor jullie hulp. Gisteravond om 23.00 besloot ik eens iets anders te proberen. Alle testen waren positief, maar ik kwam er niet op. Ik drukte op een gegeven moment op de guide knop en zag daar opeens "download profiel staan". Had ik al eerder gezien, maar mijn profiel stond gewoon op mijn xbox360. Ik het toch maar even proberen en voila, ik was plots online. Snap er geen ene zak van. Mijn NAT staat nu wel op open, dus jullie hulp was niet voor niets. Hij stond altijd op moderate, maar dat was nimmer een probleem.

    Vanochtend deed hij het ook nog prima, dus so far so good. Maar wat het was, ik heb geen idee.

    @Delph,

    Ik heb dus je laatste oplossing gedaan, vanzelfsprekend heb ik DMZ op enable gezet, anders kan ik het ip adres niet eens invullen ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  19. nexzo

    nexzo Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    haha gelukkig, fijn dat je weer op xbox live kunt :)
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wel vreemd. Gebruik jij dat nieuwe Cloud save gebeuren?

    Misschien was er iets niet goed gesynced
     

Deel Deze Pagina