bft 3 error bij invite

Discussie in 'Algemeen' gestart door daniellekm, 6 jan 2012.

1. daniellekm

daniellekm Member

Leuk Bevonden:
    0
    btf 3 error bij invite

Hoi

Ik ben hier voor het eerst en heb een vraagje namens mijn zoontje(die op dit moment helemaal gek wordt van zijn btf 3.....en eerlijk gezegd ik onderhand ook wel:confused:)
    Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet zodat het weekend toch nog gezellig wordt.
    Het volgende is het probleem...
    Als hij online speelt en een vriend stuurt hem een invite dan krijgt hij een error(check your network connection ofzo iets).
    Ik heb hem ondertussen netjes aangemeld op de site van ea maar ook daar lag het dus niet aan.
    Volgens een jongen bij game mania moest ik poorten opengooien...hmmm jaja welke dan?en beter hoe dan?
    En waarom heeft hij dit probleem dan alleen bij btf 3 en niet bij mw3?
    Weet iemand hier wat er misgaat?

Groetjes een hopeloze moeder =(

Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  2. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Je NAT (Network Adress Translation) staat waarschijnlijk op Moderate of Strict. Het beste is om dit op Open te zetten d.m.v. die poorten aan te passen. Zelf heb ik er weinig verstand van, maar wat ik wel weet is dat dit meestal heel frustrerend is. Als je via Google zoekt op 'how to open NAT xbox 360', zijn er genoeg websites (en video's op YouTube) waarin het goed wordt uitgelegd.

Zelf kan ik je helaas niet helpen, maar ik weet zeker dat er hier mensen op het forum zijn die er veel verstand van hebben! ;)

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Op de xbox kan je bij settings naar de internet connection gaan. Daar kan je een testje doen om te kijken wat er aan de hand is. Als er dan inderdaad uitkomt dat de NAT op strict staat, moet je naar deze site gaan en de stappen volgen:

Eerst een statisch IP adres aanmaken: http://portforward.com/networking/staticip-xbox360.htm
    Dan de poorten opengooien: http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/XboxLive360/XboxLive360index.htm

Het feit dat het alleen bij Battlefield 3 is (neem ik aan dat je bedoelt?) kan ook te maken hebben met EA.
    Andere reden zou kunnen zijn: bij modern warfare 3 'host' iemand een game, dus moet je verbinding maken met een andere speler. Bij battlefield 3 is die 'host' van de maker zelf die heten servers. Waar een andere persoon zijn internet connectie de verbinding van je zoon wel door kan laten gaan, hoeft dat niet zo te zijn voor die zogeheten servers.

Ik hoop je zo genoeg geholpen te hebben :) succes ermee

Edit: en geloof me, die port forwarding kan best irritant zijn als je het niet begrijpt. Zoals boven beschreven is het misschien een idee om via youtube een filmpje erbij te pakken.

4. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Welkom op het XBW forum

Via je ip adres kun je de poorten openen, meestal http://192.168.1.1/
    Username en password is meestal standaard --> user
    Dan naar Advanced Setup --> NAT --> port triggering
    En dan de poorten toevoegen. Zo moest het bij mij in ieder geval.

Ik zoek nog even die poorten voor u op

Edit: nvm, Maddmonkey heeft de meeste aanvullende info al gegeven

Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  5. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nja de ip adres was ik er vergeten bij te doen :)

dit zijn btw de poorten:

Voor Xbox LIVE wordt vereist dat de volgende poorten geopend zijn:
    Poort 88 (UDP)
    Poort 3074 (UDP en TCP)
    Poort 53 (UDP en TCP)
    Poort 80 (TCP)

Bij de site die ik heb aangegeven, wordt er precies uitgelegd hoe je dit alles moet doen. (een beetje engels is hier wel voor nodig ;))

6. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
  7. daniellekm

daniellekm Member

Leuk Bevonden:
    0
    WOW wat een snelle reacties,dat geeft een hopeloze moeder een beetje hoop*).
    Hartstikke bedankt:thumbs:
    Ben alleen bang als ik jullie reacties zo lees dat mijn weekend er voorlopig nog niet veel beter uit gaat zien.
    Pffff dat wordt nog wat.
    Ik ga na het eten een paar dingen uitproberen,en daarna laat ik jullie ff weten of het gewerkt heeft.
    Maar nogmaals alvast hartstikke bedankt,ook namens Quinten (mijn zoontje)
    En tot gauw met hopelijk goed nieuws.

8. daniellekm

daniellekm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben alweer de hele avond bezig:mad:De juiste poorten staan open en er was idd nog een update die hij nog niet had gedaan....maar....(jaja jullie snappen hem waarschijnlijk al he?)hij kan nog steeds geen friends joinen.
    WHAAA gek wordt ik ervan:confused:
    We hebben net een uur gewacht tot de update klaar was,vol goede moed.
    Maar helaas.
    Als hij het probeerd krijgt hij dit in beeld.... Failed to join the game. Please check your network connection and try again.
    Hij kan wel met andere spelers online alleen niet met zijn vrienden.
    Bij alle andere spellen gaat het wel goed.
    Wat doe ik toch verkeerd?=(

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.091
    Misschien UPnP aanzetten?

Kijk dit topic anders even door, ik denk dat je daar de meeste info vind :)

10. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Welk merk is jullie router? En is jullie NAT Strict, Moderate of Open? (Staat meestal in het menu als je online gaat.)

11. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ze vertelt toch dat de juiste poorten openstaan ;)

Manier om het te omzeilen is: 1 iemand zoekt een potje en vervolgens joint de ander.

12. daniellekm

daniellekm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goede Morgen

De 2de dag van mijn vrije weekend die alweer om de xbox draait;)
    Ik heb gisteren geprobeerd via de xbox zelf om het ip adres te veranderen (meer cijfers achteraan).
    Na een uur klungelen dacht ik dat ik het voor mekaar had (kleine blij\o/)maar toen hij wou opstarten kreeg hij helemaal geen verbinding meer(dus kleine boos :mad:en nogal teleurgesteld in zijn moeders vaardigheden)
    Jaja mijn status van mamma kan alles is hier dusdanig gedaald:9.met dank aan de xbox.
    Dus al kost het me de rest van het weekend ik ben vastberaden dit probleem op te lossen.
    Nu heb ik jullie gisteren tussen het huishouden,eten koken, wassen,en ip adressen veranderen door nog niet alles uitgelegd.
    Ik heb nmlk nog een oudste zoon (17)die met zijn playstation boven op onze zolder vertoefd.
    Meneer is een echte computer wiz(ik hoor jullie denken wat doe je dan hier:confused:)
    Nou volgens hem weet hij echt niet wat het probleem is...hmmm.
    Nu heb ik daar al die tijd al mijn bedenkingen over gehad.
    Zou hij soms ergens negatief beinvloed kunnen worden als er wat moet veranderen aan zijn broertjes instellingen?
    Hij riep gisteren vol overtuiging dat alles met nat goed zat anders kon zijn broertje ook niet in andere games wel joinen.
    Hij vertikt het ook om het wachtwoord van de router te geven(hij weet het nmlk niet meer).
    Maar zou het er aan kunnen liggen dat er twee consoles tegelijk gebruik maken van het net?
    En is er dan een verschil tussen playstation en xbox?
    Ik ga vandaag maar eens beginnen met het linkje in het laatste berichtje(die is nederlands dat is met al die voor mij vreemde termen wat beter te begrijpen)
    Als ik het tenminste voor elkaar krijg mijn blunder van gisteren te herstellen.
    Jullie horen nog van ons..._0/

Groetjes Danielle en Quinten

13. daniellekm

daniellekm Member

Leuk Bevonden:
    0
    YEAHHH

Hij doet het!!
    Het antwoord lag al die tijd op de grond onder zijn bed opgerold.
    na het lezen van het stukje uit de laatste link.......Als je de xbox 360 rechtstreeks in je modem hebt ingeplugd zou je normaal gezien geen NAT problemen mogen ondervinden. Indien dit toch het geval is kan je best even je ISP contacteren.
    Je xbox even rechtstreeks in je modem pluggen is dan ook steeds een goede manier om er zeker van te zijn dat de problemen effectief bij je router(instellingen) liggen.....dacht ik laat ik dat eens proberen en ja hoor nu is de kleine (he de smileys zijn verdwenen?)maar blij dus..

Hij wou jullie nog even zelf bedanken hier komt ie....

sorry voor geen smileys maar anders hat ik aanbidden ge kiest groetjes Quinten (bedankt)

Laatst bewerkt: 7 jan 2012
  14. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Fijn dat het opgelost is :D

Deel Deze Pagina