[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Die chapter is gewoon een grote hub waarin je rond kunt rennen. Zoals GForce al aangaf voelt het daarom enigszins als een open wereld aan, maar dat is alleen omdat de rest van de game corridor-to-corridor lineair is. XIII-2 doet het hopelijk een stuk beter op dat vlak. Geef ons in ieder geval een worldmap om op te reizen.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat ik het dan lekker over sla, en gewoon met andere RPGs/games verder ga. Het verhaal check ik op Youtube wel dan.

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vind je hem niet meer leuk? Zo geweldig lang is het spel niet meer na die hub.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    En shops graag voor wapens en armor

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hij zit in chapter 5.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Juist na het midden wordt het spel beter, met toffere locaties en (iets) betere gameplay.

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ach, hij is daar pas de eerste keer. :D

8. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Moet je XIII echt gespeeld hebben wil je deze goed kunnen spelen? Want op de een of andere manier lijkt deze me best aardig waar ik de eerste echt al na een aantal chapters niet meer kon aanzien, wat een k*tgame :)

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Grappig dat, nu de hype rond FFXIII is gedaald, er steeds meer gamers hun ontevredenheid m.b.t. FFXIII uiten.

Dat is een goede vraag, Davey666. Ik heb zelf ook geen idee. Is FFXIII-2 een letterlijk vervolg op het voorgaande deel, ook verhaaltechnisch gezien? Is het los te spelen, zonder dat je allerlei verwijzingen mist naar het vorige deel?

10. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ondanks het vast wel stand-alone te spelen is raad ik wel aan om op zijn minst in het verhaal te verdiepen van XIII want er komen wel stukken verhaal ervan terug in XIII-2 het heet ook niet voor niets XIII-2. Anders hebben ze het net zo goed deel 14 kunnen heten.

11. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga deze week wel even verder met 13-2, ik ben er een paar weken geleden mee begonnen, paar dagen later weer verder gespeeld. Elke keer, indien mogelijk een paar uurtjes spelen.Tuurlijk als je 13 gespeeld hebt dan weet je net weer iets meer van de characters/monsters/storyline etc maar het is niet noodzakelijk.

Ik denk dat ik wel een idee heb welk level de demo is....... :)

12. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Het is een direct vervolg op FFXIII en zal dus wel regelmatig verwijzen naar het eerste deel. Ik denk echter wel dat de game goed te volgen is zonder het eerste deel gespeeld te hebben, je zal dan wel bepaalde verwijzingen niet snappen maar hiervoor kan je uiteraard altijd ff het internet raadplegen of een samenvatting doorlezen.

Iets wat mij nog steeds verbaast, dat zoveel mensen de game bashen dan. Ik persoonlijk vond FFXIII gewoon een goede game waar ik veel plezier aan beleefd heb. Hoor ook vaak: "Ze hadden de game niet FF moeten noemen dan had ik hem beter gevonden" , was ook al een veel gehoorde klacht toen de game uitkwam. Snap wel dat de naam FF verwachtingen schept maar de naam van een game bepaalt imo niet of een game goed is of niet. Het is gewoon een andere FF zoals ze vroeger maakte, aan de andere kant heeft hij ook veel weg van FFX ( meer linear en geen open wereld, wat ook mijn voorkeur geniet maar zonder open wereld vind ik het niet meteen een slechte game ). IK kijk er iig weer na uit en het lijkt erop dat dit deeltje weer wat opener wordt. Net alvast gepre-ordered en mijn steelcase met codes ligt al weken klaar :)

Laatst bewerkt: 9 jan 2012
  13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Tja ik weet niet hoe het bij andere mensen zit, maar ik mis de stadjes echt heel erg. In FFXIII loop je alleen maar rond in die (erg mooie maar lege ) gebieden, je vijanden rondlopen, je loopt erheen..battle begint. Na een battle loop je een stukje verder>cutscene>lopen>battle> etc!

Uiteindelijk gaat het zo in elke RPG maar in elke andere RPG moet je nog naar winkeltjes toe om spullen te halen, je praat met mensen, je krijgt quests van ze, je doet gewoon de hele sfeer op. Dit mistte heel erg in FFXIII.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ook , het was gewoon TE lineair.

Je kon van elk personage ook nog eens alles maken dus het voelde als 1 lange (wel mooie) grind.

Ik had het nog kunnen pruimen als de personages niet zo tergend waren geweest maar al met al vond ik het een dikke tegenvaller.

Het enige wat er beter aan was dan bijv FF4 of Chrono Trigger zijn de graphics en het geluid.

Gewoon slecht design tot en met

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is ook zo. Het uitgangspunt is inderdaad heel belangrijk. Wat verwacht je van Square Enix en wat verwacht je van een Final Fantasy? Daarnaast kan en mag een serie zich altijd ontwikkelen... vraag is alleen of iedereen daar blij mee is en in die ontwikkeling mee wil gaan. Ik kijk stiekum ook uit naar FFXIII-2, mede ook omdat het deze keer meer als een klassieke FF aanvoelt, alhoewel ik niet verwacht dat SE helemaal terug gaat naar zijn roots. Final Fantasy is definitief veranderd, zoveel is wel duidelijk.

EDIT: Wat Delphiki zegt... wanneer je al die mooie lagen graphics, sights & sounds verwijderd in FFXIII blijft er helaas een heel oppervlakkige JRPG over qua mechanics. Het battle systeem sprak me wel aan en dat gold ook voor het (eenvoudige) crafting systeem.

Laatst bewerkt: 9 jan 2012
  16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Tergend? Hmm...ik vind de characters eigenlijk best cool hoor. Lightning een stoere jongevrouw, die behoorlijk serieus overkomt. Vanille die soms nogal irritant kan zijn (voornamelijk door de stem actrice) Zaz vind ik wel relaxt. En de rest vind ik eigenlijk ook wel tof. Ook het verhaal vond ikniet gek.

17. Grand

Grand <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik was ook behoorlijk teleurgesteld in FFXIII. Het is een goed spel, met vele goede onderdelen, het ziet er prachtig uit, er is een uitgebreid systeem voor wapens en equipment levelen e.d. en er is een goed uitgewerkt battle systeem. Het battle systeem begon op een gegeven moment wel een beetje te vervelen en het spel is wel heel erg lineair.

Ja, elke (J)RPG is lineair in zekere zin, maar dit was gewoon te erg, lopen van A naar B cutscene, lather rinse repeat. De zogenaamde open chapter 11 is uiteindelijk ook maar een bijeengeraapt groepje quests die bestaan uit een paar beesten killen. Ik mis eveneens dorpjes, mensen die problemen hebben die je kan helpen e.d. sidequests en uberhaupt een echt meeslepend verhaal. Dit verhaal heeft me toch niet echt kunnen pakken.

Verder vond ik de wereld ook niet zo fantastisch en weet dus ook niet hoe spannend ik XIII-2 ga vinden, maar wil het toch even checken.

Helaas zie ik mijn geliefde Final Fantasy langzaamaan vervallen tot een middelmatige reeks met degelijke spellen, maar niet meer de fantastische, meeslepende en geweldige spellen waar ik vroeger compleet door weggeblazen werd.

Ik hoop dat XIII-2 in ieder geval weer enkele klassieke (en in mijn ogen noodzakelijke) elementen gaat hebben die RPG's zo leuk en interessant maken en dat zijn dan voornamelijk dorpjes/steden met leuke en spannende mogelijkheden en evt side quests.

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Wees blij dat je Star Ocean 4 niet hebt gespeeld. Die characters waren pas tergend. 8)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap dan niet zo goed waar mensen vroeger door weggeblazen werden. FFX is voor mij qua karakters bijvoorbeeld een stuk erger dan XIII. Ik kon de hoofdpersoon uit X echt niet uitstaan. Verder speelde ik FF's altijd al voor een deel voor de cutscenes :+

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Star Ocean heb ik wel overwogen tot ik de Gametrailers review zag. Toen ben ik precies om die reden afgehaakt :+

Ik denk dat mijn smaak ook gewoon veranderd is in de loop der jaren. Want als ik nu even zonder nostalgie naar FF 7,8,9 kijk zaten daar ook wel wat mindere characters tussen :+

Laatst bewerkt: 10 jan 2012

Deel Deze Pagina