[XOne] Final Fantasy XIII [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 18 mei 2010.

  1. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat was juist het punt dat ik niet verder ben gegaan. Heb 7 van die missies ofzo maar geen zin om te grinden..
    Volgens mij kan je wel gewoon verder maar ook daar nu ff geen zin in, helaas.
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Leuk voor erbij. Zitten eindelijk uitdagingen bij. De rest van het spel was bij geheel met auto-attack te doen.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb de game onlangs nog een kans gegeven, vorige keer te snel opgegeven. En ik begin de game te waarderen nu, zit in het Gaprawood gebied met Lightning en Hope. Normaal ben ik helemaal geen fan van dit soort battle systemen, maar ook dit begin ik wel te waarderen nu, al zal ik altijd realtime combat prefereren.

    Altijd goed om weer eens een JRPG te doen, voelen ook zo anders aan dan die Western RPGs, en soms is dat echt even nodig :)
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik prefereer turn-based. Maar dat vind ik dit ook niet echt.
     
  5. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.491
    Leuk Bevonden:
    918
    Eens. Ik prefereer ook zeker turn-based (a la FF8 ), en dat is dit zeker niet. Het is het voor mij net niet...te weinig vrijheid voor realtime (a la ToV) en te weinig zicht op een echte tijdlijn om te kunnen spreken van turn-based.
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben het inmiddels wel een goede mix gaan vinden. Het zit er tussenin, maar is zeker niet vervelend imo.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar het is meer turn-based dan dat het real-time is :). Hebben jullie Dissidia gespeeld op de PSP? Die gevechten zijn echt ziek in die game, het zou mij geweldig lijken in een rpg om zo'n combat systeem te zien.

    Maar een real-time combat FF komt er aan...wanneer dat dan ook is, en dat is FF Versus XIII. Man wat ziet die er vet uit zeg. Maar goed, FFXIII's combat system, het is niet 100% turn-based, maar wel menu-based of hoe je dat ook moet noemen. De FF games die ik gespeeld heb zijn FF7 en FFX , en daar ben ik opzich nog behoorlijk ver in gekomen. De enige reden dat ik na een tijdje stopte was omdat de random encounters mij gigantisch begonnen te irriteren. En ook omdat ik de turn-based battles gewoon echt niet boeiend genoeg vond. Ik vind het al erg cool dat je de vijanden nu ziet rondlopen, Chrono Cross op PS1 had dat ook al.

    Ik denk dat ik FFXIII's combat systeem nog kan waarderen omdat alles een stuk spectaculairder gebracht wordt, en het is gewoon een stuk boeiender dan het echte turn-based gebeuren. Maar de enige echte verschillen tussen turn-based en het systeem in FFXIII is toch dat metertje dat moet vol lopen, en dat je dan pas kan aanvallen, en dat vijanden je ook gewoon kunnen aanvallen wanneer ze willen? Verder is alles nog allemaal menu-based.

    Hoe dan ook, ik heb bij release toen FFXIII voor mijn PS3 gehaald, want de 360 versie was gewoon duidelijk minder. Althans, van wat ik ervan zag in vergelijkingsvideos en artikels. Echter dit keer met XIII-2 gaan de twee versies behoorlijk gelijk op, behalve natuurlijk de ongetwijfeld meerdere discs voor 360 en 1 blu raytje. Als ik de game haal...dan ga ik denk ik wel voor de PS3.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vind de open wereld behoorlijk tegenvallen. Tegenstanders zijn vaak veel te sterk, ik vind de map een complete mess omdat ik er niet achter kom waar mijn mark te vinden is na het activeren van een stone, dat fast-travelen is maar vaag etc. Ik loop er echt als een kip zonder kop rond en ga nu maar gewoon richting het volgende punt om het verhaal verder te laten gaan :+
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.606
    Leuk Bevonden:
    8.734
    XIII-2 komt maar op 1 disc. ;)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.489
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Er zijn meer voordelen: ook de filmpjes en de geluidskwaliteit (overall bitrate) zal van hogere kwaliteit zijn op de blu-ray.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat was mijn punt ook. Het lijkt open, maar de tegenstand is al snel te groot waardoor je toch van punt naar punt zult moeten werken en eigenlijk nog steeds zeer weinig keuze hebt.

    Fasttravellen gaat alleen tussen bepaalde stenen. Deze hebben ook een andere kleur op de map. Weet zo even niet welke kleur ze hebben.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.606
    Leuk Bevonden:
    8.734
    Er zitten geen CGI filmpjes meer in XIII-2, dus dat verschil is ook al verdwenen.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.489
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Bron? Dat is denk ik grootste reden waarom het voorgaande deel zo groot was (op de disc). Voor mij blijft het geluid echter ook belangrijk. FF is niet de enige cross platform game, waarbij de PS3 versie een iets betere geluidskwaliteit geniet, puur door de betere geluidsbestanden op de blu-ray. Het is overigens geen verschil van dag en nacht, dus geen reden om exclusief voor de PS3 versie te kiezen. Voor mij is het zeker geen optie als de framerate slechter is in de PS3 versie, zoals o.a. bij Skyrim.
     
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Marks zijn te vinden als je kijkt op je map. Vaak is het niet in 1 keer te zien, maar dan moet je de kaart even uitzoomen en kijken welke richting je op moet voor die rode ster (de mark).

    Fast travel gaat niet met alle stones, maar met een beperkt aantal. Je speelt er echter wel steeds meer vrij als je marks hebt gesloopt. Als je voor alle marks gaat zijn ze onmisbaar, anders blijf je gigantische stukken heen- en weer rennen.

    Er zit vlak voor het einde (in chapter 13 ) een super grind spot die je het beste eerst kunt spelen, voordat je alle marks gaat doen. Vlak voor
    Orphan
    loop je in een rode area waar je een trap op moet en vervolgens kunt vechten tegen een Templar + Wladislaus, Jabberwocky + Bandersnatch en nog een Wladislaus. Als je terug gaat naar de savespot beneden na deze run, respawnt de hele meuk weer. Het levert elke run een kleine 100.000 CP op. Hier kun je je hele Crystarium vol krijgen voordat je Marks gaat killen.

    Als je hiervoor kiest speel je dus eerst de verhaallijn uit en daarna ga je pas de marks doen. Vergeet dus niet te saven na de aftiteling :cool:
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Is dat 100k CP met egg?
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    iaw marks doe je pas NA het verhaal en ga ik daarom dus ws nooit doen :+

    Ik vind het na 30+ uur meestal wel mooi geweest met een spel. Wil hem nu gewoon uitspelen
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee, zonder zelfs.. :)
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Stuk of 10-15 kun je tijdens het verhaal doen. Marks vond nog het leukste van de game.
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Me too. Eindelijk een sidequest! _O_
    Ook meteen de enige, helaas....|:-
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik wil graag dat mijn sq's ook iets aan verhaal hebben, dit is niks meer dan random grinden/gevechten doen
     

Deel Deze Pagina