[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik ben wel vrij benieuwd naar Final Fantasy XIII-2 ik heb veel genoten van XIII, ik hoop niet dat het zoiets word zoals Final Fantasy X-2(het was niet een slechte game maar het was wel minder dan mijn verwachtingen).

Ik heb de Crystal Edition al een tijdje op pre-order, hopelijk is het de geld waard. :>

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717

Final Fantasy XIII-2 Demo
    Bestandsgrootte: 1.29 GB

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Gisternacht nog heel kort even de demo op PS3 gespeeld , hij stond op de US PSN. Wat me gelijk opviel is dat je meer vrijheid hebt, je kunt gewoon echt overal rondlopen in dat stadje, kwam geen onzichtbare muren tegen. Verder kun je praten met NPC's nu en ze hebben ook allemaal stemmen, dus niet alleen dialoog. Een goed begin qua verbeteringen. Straks eens de demo goed uittesten en dan ook op 360.

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Geinige demo. Even een half uurtje gespeeld en het speelt weer lekker. FFXIII met wat kleine vernieuwingen. Er zijn nu wat keuzes toegevoegd, wat wel tof is en je krijgt veel sidequests van characters die rondlopen. Er is dus wel meer vrijheid, maar geen extreem verschil met FFXIII. Maar misschien zal het in de full game duidelijker naar voren komen.

Gelukkig kan je nu vanaf het begin meteen paradigm shifts gebruiken en ze zelf instellen. Dat is wel een pluspunt. Het nieuwe enemy encounter systeem vind ik echter een achteruitgang t.o.v. FFXIII.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    in welk opzicht vind je het minder?

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Waar je in XIII de enemies al van ver door de omgeving zag lopen op plekken zijn het hier een soort 'random encounters'. Het lijkt alsof de enemies random verschijnen terwijl je rondloopt, waardoor ze dus wel door de omgeving lopen en je ze kan aanvallen of ontwijken. Toch voelt dat minder levend aan dan het systeem in XIII.

Maar uit de demo krijg ik de impressie dat het nog steeds gewoon een rits aan lineaire levels is, alleen met wat meer keuze/vrijheid binnen die levels.

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hoop wel dat je meer vrijheid hebt in de combat.

X2 was wel ok. Goed battlesysteem. Alleen de setting met die meidengroep.

En specs van een console zegt niet altijd wat. De ps3 is krachtiger dan 360 maar niet altijd mooier. Ps was korreliger omdat ze meer detail probeerden. De 64 gebruikte grotere vlakken en minder verschillende kleuren.

Laatst bewerkt: 11 jan 2012
  8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vond de demo zéér vermakelijk, het leeft allemaal wat meer. Grafisch heeft ie wel een downgrade ontvangen, dat viel me op bepaalde stukken echt op. Ook op verschillende fora lees ik erover..maar ja...het is niet anders.

+ Monsters die je kunt gebruiken in je battles, en je kunt ze ook upgraden.
    + Meer vrijheid, dus geen onzichtbare muren onzin meer.
    + NPC's praten nu tegen je, en niet alleen dialoog..gewoon met stem,cool!
    + Het is geen 'huge' toevoeging, maar ik vind de QTE's cool.

- De grafische downgrade dus, het oogt allemaal wat minder scherp dan XIII.
    - De muziek tijdens battles, waarom?!!! De mooie typische japanse FF deuntjes zijn weg, en ineens krijgen we echt muziek die er NIET bij past. WTF gewoon!

- Het is geen groot minpunt, maar ik vind het jammer dat we vijanden niet meer zien rondlopen, gelukkig kun je nog wel wegrennen voor deze random encounters.

Ik kreeg de eindbaas ook niet dood, maar dit bleek allemaal te liggen aan de paradigms. Toen ik de juiste combinatie had, had ik hem zo dood...gaf echt een gevoel van voldoening :D

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Systeem van 12 vond ik geweldig.

10. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game ga ik zeker toch wel halen.
    Echter zou ik nog 2 chapters van de vorige game moeten uitspelen.
    Is er ergens een website waar ik het verhaal kan verder lezen ?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die twee chapters, waarom niet nog even uitspelen?

12. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Zojuist de demo van FFXIII-2 geprobeerd, maar man o man wat is dat even wennen zeg. Helemaal als je nooit eerder een FF game heb gespeeld.

Ik snapte vrij weinig van de battle-system (fragments) en ik zat 2 minuten lang op knoppen te drukken terwijl beide characters al dingen aan doen waren, kwam toch een stukje verder en kreeg een metgezel en toen heb ik hem maar afgezet.

Ten eerste, volgens mij is er in japan maar 1 type font aanwezig voor alle computergames interfaces en menu's, werkelijk verschrikkelijk en ik zag vrij veel opties in de eerste menu dat ik meteen dacht: Stop, geen game voor mij.

Ben er dus vrij snel mee gestopt, niks voor mij. Jammer, want ik was wel toe aan een story driven game.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    FFXIII neemt de speler echt aan het handje mee, dus wellicht nu juist wel een spel om kennis te maken met FF of soortgelijke games :)

tenminste als -2 dat ook doet

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    De demo van 2 neemt je totaal niet aan het handje mee. Je krijgt wel een soort van korte tutorial, maar het lijkt erop dat vanaf het begin af aan alle opties al te gebruiken zijn. Dit in tegenstelling tot inderdaad XIII waar je pas een stuk verder in de game bijvoorbeeld Paradigm Shifts geleerd krijgt.

15. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geraak maar niet verder bij een boss fight :p

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Was er niet kapot van. Je kon elk poppetje maken zoals je wilde. Poppetje was totaal niet uniek, zelfs niet met een limit break ofzo.

17. DennisM

DennisM Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb Final Fantasy XIII-2 al inclusief guide gepreorderd en vind de demo echt geweldig.

Positief:
    - Monsters verzamelen en deel laten uitmaken van je paradigms (dit leidt bij mij dadelijk tot verzamelwoede zoals de Pokemon games dat vroeger deden)
    - Het nieuwe crystarium is erg overzichtelijk
    - Met villagers kunnen praten en side quests/opdrachten van hen krijgen
    - De paradigms zijn verder uitgewerkt
    - Prima integratie van quick time events
    - Meer vrijheid (eigenlijk simpelweg meer te doen, de wereld leeft meer)
    - Moogle (schattige toevoeging en hij helpt je onzichtbare schatten te vinden)
    - Puzzels (in de demo komt dit nog niet terug)

Negatief:
    - Ik deel de mening van BigKabuto over de muziek tijdens de battles. Waarom hebben ze dit gedaan???

Over de random encounters heb ik nog niet echt een mening. Ik vond het niet storend maar op het eerste gezicht ook niet echt een toevoeging.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Eerste review volgens mij:

Game Informer rates Final Fantasy XIII-2 lower than the original

One of the first Western reviews for Final Fantasy XIII-2 is in. Game Informer’s Joe Juba rated the title in the magazine’s February issue, giving it a rather high score. That being said, XIII-2 was awarded with an 8.0/10 whereas the original game received a 9.25.

The reviewer is particularly critical of the game’s story, describing it as “laughable and borderline insulting” and states that the game “screws it up at every turn”.

Here’s a noteworthy excerpt from the review:

“…time-travel and alternate realities are easy excuses to have a bunch of crazy stuff happen (or not happen) whenever it’s conveinent. Why is that giant flan blocking may path? Why is that person acting strangely? Here’s a hint: the answer to almost every mystery in the game is ‘a time paradox did it.’”

Aside from XIII-2′s disappointing narrative, Juba wasn’t pleased with the music. It’s his least favorite soundtrack in the entire series and he felt that it featured “too many poppy songs and generic lyrics about changing the past and not giving up hope.”

Criticisms regarding the story and music aside, the reviewer still considers Final Fantasy XIII-2 to be an excellent title. The graphics (specifically the in-game character models and reduction of pre-rendered cinematics), “fun mechanics”, battle system, freedom, and other adjustments were praised. Juba even said that it’s one of his favorite RPGs from a mechanical standpoint. He believes that “If you can detatch yourself from the absurd story, the wealth of content and fun mechanics are extremely satisfying”.

http://gamingeverything.com/13726/game-informer-rates-final-fantasy-xiii-2-lower-than-the-original/

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nu kon ik zelf de coolste chars gebruiken zonder verplichtingen.

Demo ook al op de X360 of alleen PS3?

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Demo staat al sinds gisteren op de MP, dus ook X360 ja.

Deel Deze Pagina