Maar het is meer turn-based dan dat het real-time is
. Hebben jullie Dissidia gespeeld op de PSP? Die gevechten zijn echt ziek in die game, het zou mij geweldig lijken in een rpg om zo'n combat systeem te zien.
Maar een real-time combat FF komt er aan...wanneer dat dan ook is, en dat is FF Versus XIII. Man wat ziet die er vet uit zeg. Maar goed, FFXIII's combat system, het is niet 100% turn-based, maar wel menu-based of hoe je dat ook moet noemen. De FF games die ik gespeeld heb zijn FF7 en FFX , en daar ben ik opzich nog behoorlijk ver in gekomen. De enige reden dat ik na een tijdje stopte was omdat de random encounters mij gigantisch begonnen te irriteren. En ook omdat ik de turn-based battles gewoon echt niet boeiend genoeg vond. Ik vind het al erg cool dat je de vijanden nu ziet rondlopen, Chrono Cross op PS1 had dat ook al.
Ik denk dat ik FFXIII's combat systeem nog kan waarderen omdat alles een stuk spectaculairder gebracht wordt, en het is gewoon een stuk boeiender dan het echte turn-based gebeuren. Maar de enige echte verschillen tussen turn-based en het systeem in FFXIII is toch dat metertje dat moet vol lopen, en dat je dan pas kan aanvallen, en dat vijanden je ook gewoon kunnen aanvallen wanneer ze willen? Verder is alles nog allemaal menu-based.
Hoe dan ook, ik heb bij release toen FFXIII voor mijn PS3 gehaald, want de 360 versie was gewoon duidelijk minder. Althans, van wat ik ervan zag in vergelijkingsvideos en artikels. Echter dit keer met XIII-2 gaan de twee versies behoorlijk gelijk op, behalve natuurlijk de ongetwijfeld meerdere discs voor 360 en 1 blu raytje. Als ik de game haal...dan ga ik denk ik wel voor de PS3.
Klik om te vergroten...