[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

1. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Demo heeft me overgehaald. Ga hem zeker halen :D
    Heerlijke combinatie met magic, stealth, bow en zwaard, leuke grafische stijl imo, verhaal komt al goed uit de verf in de demo... :thumbs:

2. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond hem helaas dusdanig tegenvallen dat ik hem niet full price ga halen.
    Ik had misschien wel iets te hoge verwachtingen..

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die ME goodies boeien mij niet, daar ga ik de demo niet voor spelen. Ik wil de full game :)
    Volgens previews is de game goed voor zeker 100u content en helmaal niet zo rechtlijnig. Er valt voldoende te explorern.

Ik ga weer (net als skyrim) als een hunter/thief (bow/dagger/stealth) spelen. Bevalt me de laatste tijd goed. Ben een beetje af van mijn eeuwige 2h warrior :D

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  4. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het geen straf om de demo 45 minuten te spelen voor de ME3 goodies. Waarschijnlijk haal ik de game op de releasedag, ik vond het wel erg lekker spelen. Enige minpunt vind ik de camera, dat loopt niet altijd even lekker.

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het is geen straf, maar, tsja... als ik het eerder had geweten dat ik de demo volledig moest uitspelen... :+ Had me wat tijd bespaard
    Nee, je krijgt juist de armor in het begin ;):

6. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Je unlocked trouwens ook wat dingen in de KoA:R Demo voor het uiteindelijk spel zelf, niet alleen voor ME. Misschien is het wel waard om iig ff de tut door te spelen.

Ik ben juist helemaal om van thief/ranger naar 2h deathmachine. Toen ik zag dat ik nog maar 6 min overhad in het stadje heb ik al m'n geld uitgegeven en een blauwe kwaliteit greatsword gescoord en maar's het hele stadje uitgemoord, met die whirlwind specials ging het als een warm greatsword door boter.

Misschien later nog een mage maken, sowieso voor die Chakrams _O_

Dat pijltjes schieten vond ik trouwens niet echt lekkert werken, schieten met X of Y terwijl je met je linker stickie ook nog's target werkt ongeveer netzogoed als ondersteboven schijten.

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmm grappig, het dungeon gedeelte in dat filmpje spreekt mij nog steeds aan. De overland alleen.... die kleuren doen pijn aan mijn ogen.

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    En wtf kreeg ik dan aan het eind? :+ Begin nu te twijfelen, er stond toch echt iets van armor en ME3..!

Hier nog ff voor alle duidelijkheid:

Kingdoms of Amalur: Reckoning demo item unlocks for Mass Effect 3:

Reckoner Knight Armor: This armor will maximize damage done in close-quarters combat while a beefed–up power cell feeds energy into weapon systems to increase projectile velocity.
    The Chakram Launcher: This weapon uses a fabricator to manufacture lightweight, explosive ammunition discs. This weapon is earned after completing the Reckoning demo and watching the trailer at the end.

Mass Effect 3 demo item unlocks for Kingdoms of Amalur: Reckoning:

N7 Armor: Players can unlock special armor inspired by Commander Shepard’s iconic N7 battle armor including Helm, Cuirass, Gauntlets, Chausses and Greaves.
    Onmiblade Daggers: A holographic blade stemming from Commander Shepard’s Omni-Tool, the Omni-blade allows players to stab enemies in close combat. Once players install and play the Mass Effect 3 demo, they will unlock the daggers.

Kingdoms of Amalur: Reckoning demo item unlocks for Kingdoms of Amalur: Reckoning:

Twist of Fate Card: This card boosts the player’s ice resistance and is immediately unlocked when he or she activates the Reckoning demo using his or her Origin account.
    Twinned Souls Chakram: A unique weapon that damages enemies while boosting player health and mana in Reckoning.
    The Infernal Helm: Unlocked after completing the Reckoning Tutorial Mode, this protective helmet increases players’ fire damage throughout Amalur.

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Is er hier iemand dan die kan bevestigen dat als je de demo hebt uitgespeeld, en de credits hebt bekeken, dat er een scherm tevoorschijn komt met de melding dat je ME3 'dingen' hebt unlockt?

EDIT: Oh, staat al een post hierboven... Nouja, dat wordt dus nog een keertje de demo spelen. :+

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  10. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Had na het lezen van wat nieuwsposts en previews best hoge verwachtingen van deze game, maar zoals ik iets terug ook al las valt het spel toch een beetje tegen... Lijkt heel veel op Fable (wel wat beter, gelukkig!) en vooral de camera werkte bij mij niet heel lekker. Ga hem zeker niet day one kopen, maar misschien als hij wat goedkoper is dat ik er wat tijd voor kan gaan maken! Want volgens mij is de wereld zeker wel goed ontworpen en biedt het veel mogelijkheden.

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Maar dan moet die demo gvd niet vastlopen, dus je moet persé gewoon tot het eind van de timer spelen en dan heb je alles? Morgen maar eens doen dan, en hopen dat hij niet vastloopt :confused:. En anders zet ik mijn poppetje wel gewoon stil en laat het zo staan voor 45 minuten.

Twee vrienden van mij vinden de demo niks voorstellen, saaie en langzame combat , veel te veel gedoe in menus en weet ik veel allemaal. Ik vind de combat juist soepel en vlot...saai? Oh my.

Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Jah ligt eraan wat je gewend bent denk ik, als je vaak vechtspellen speelt dan kan ik me voorstellen dat het wat traag aanvoelt maar voor een RPG van deze soort is het echt ongekend vloeiend. Hebben ze wel verder gespeeld? Aan het begin is het idd maar een beetje X hameren maar later als je al je abilities unlocked word het echt wel tof.

13. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Die ME 3 armour hoef ik ook niet want ga ME 3 toch niet kopen. Maar ik vraag me af :
    stel dat je de Demo niet speelt, maar enkel dit spel koopt bij de release, heb je dan die extra's ? Of zitten die enkel in de demo verwerkt ?

Maar goed, ik ga de demo volgende week wel uittesten, het lijkt me wel een rpg naar mijn hand . Die extra's hoef ik niet persé .

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    NIce! Heb de demo gewoon even 45 minuten laten aan staan, verder niet gespeeld om een eventuele vastloper te voorkomen en nu heb ik alle items voor ME3 straks. Nu overnieuw met de KOA demo en alles uitproberen en alles lezen, want de meeste gesprekken heb ik geskipt de vorige keer.

15. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Helaas nog geen tijd gehad om de demo te checken, morgen maar is proberen. Zoals ik het nu een beetje lees op de verschillende forums, zijn er mensen die het zeker een must buy vinden. Voor mijzelf hoop ik dat het spel niet vol zit met parametertjes, want dat ligt me persoonlijk wat minder. Ik begreep dat de game veelal op de combat is gericht en dat ligt me dan weer wel ;)

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Toch maar ff de demo gedld. Eerste loadingscreen.... Freeze!

Edit:
    Ik vind de game leuk, grafisch sfeervol. Jammer zijn de onzichtbare muren overal en niet kunnen springen...

Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Exact! Daar baal ik ook vreselijk van, ook iets later in de demo in het buitengebied krijg je een quest en dan moet je iemand een dungeon in volgen. Daarna kom je weer buiten terecht, en de enige manier om naar beneden te springen is door op precies een aangegeven stukje met (A) naar beneden te jumpen , dit schreeuwt Fable...waarom?!!!!

Ik heb de demo nu helemaal van begin tot eind kunnen spelen, dus geen vastlopers(eerder vanavond begon de demo ineens conversaties automatisch te skippen....riiiiiiight,lol) en ik moet ook zeggen dat er iets is wat mist, maar ik kan niet echt uitleggen wat dat precies is. De grafische style is best cool, maar ik ben lang niet onder de indruk van elk gebied in de demo.

Het boeit me niet genoeg, ik heb niet persé de drang om door te spelen, en de conversaties....ik skip de meeste tot nu toe, om één of andere reden kan het me allemaal weinig interesseren nog. Ook het combat systeem wat eerst zo geweldig aanvoelde, begint na een tijdje een beetje saai aan te voelen, dan zie je weer vijanden en dan heb je zoiets van 'nou moet maar weer he' . En dat lijkt mij geen goed teken. Nee, echt nog niet overtuigd.

18. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat gevoel had ik ook bij de demo... sterker nog, ik wilde hem al uitzetten toen er nog een kwartier op de timer stond. Toen dacht ik nog "he, dit is een RPG, waarom wil je Amalur zo snel afsluiten?" dus toen heb ik nog gespeeld om 5 minuten voor einde toch te quitten. Twee situaties die dit hebben bespoedigd:

1) Mijn karakter is een dief en in de kelder van een winkel kraakt hij een kist open. Er verschijnt een melding dat dit "slecht" is. Prima, stelen is ook niet goed, echter ineens verschijnt een wachter uit het niets (waar kwam die vandaan?), mijn karakter weerstaat een arrestatie en voor ik het weet moet hij het opnemen tegen een zestal soldaten. Natuurlijk wint mijn karakter en eenmaal buiten is iedere dorpeling plotseling vijandig en kan hij met niemand meer praten. Handelen is ook geen optie meer. Fijn en dat allemaal omdat op de een of andere magische wijze mijn diefstal werd gespot in een verlaten ruimte?

2) Ik loop in een bos rond en kom tot de conclusie dat het eigenlijk helemaal geen bos is... tenminste, waar zijn de bomen? Ja, ik zie muren met bomen, maar op de grasvlakte waar ik loop zie ik toch echt weinig vegetatie. Je loopt in Amalur dus continue tegen deze "muren" met textures aan, maar er is weinig ruimte voor individueel detail. De textures zelf zien er wel redelijk goed uit, maar voor mij is het een immersion killer. Dit is voor mij één van de redenen waarom ik weinig vrijheid ervaar in het spel.

Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  19. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Enkele maanden geleden dacht ik: wauw, deze game kan zeker iets tofs worden en hoopte op een heel vermakkelijke rpg (ik moet volgende week de demo nog uittesten en ga ik wel doen), maar uit ervaring weet ik welke rpg's sommige leden hier op 't forum goed vinden en welke minder of zelfs tegen vallen en dat is voor mij een betere referrentie dan het lezen van (p)reviews of het opzoeken van info op internet.

Dus tja, ik ga er nu al van uit dat ik deze rpg niet ga kopen.

Geef mij maar Divinity II : DKS, voor mij zelfs dé rpg nr 1 (samen met z'n voorganger uit 2002, Divine Divinity!) en ik ben voor honderden uren weer zoet hahaha !
    Zelfs Skyrim en alle andere rpg's hebben een veel minder sterke aantrekkingskracht op mij dan DKS !
    "De Divinity games hebben m'n rpg-hart gewonnen!"

20. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Oke!

Deel Deze Pagina