Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Of misschien te dicht bij de mic....

    Ach, heb je toch mooi een reserve.:9
     
  2. gilamonyet

    gilamonyet Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke headset vinden jullie beter:

    Turtle Beach Ear Force X41 7.1 Wireless Gaming Headset

    of

    Tritton AX720 2.1 Gaming Headset

    En dan heb ik het over de volgende punten:
    - Gebruiksvriendelijkheid
    - Kwaliteit van geluid
    - Kwaliteit van gebruikte materialen (voelt het cheap aan?)
    - Algemeen prijs/kwaliteit

    Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze twee en ik neig naar de turtle beach ivm wireless, maar ik vind de Tritton er beter uitzien en heeft ook nog de functionaliteit als een normale headset.
     
  3. LordTeddybeer

    LordTeddybeer Happy Gamer

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
  4. DaWauZ

    DaWauZ Fat Client

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    jawel staat er nog wel op, maar dan onder de legacy http://www.turtlebeach.com/products/legacy-products/ear-force-x41.aspx

    Ik heb nu ook een X41, en een nieuwe xbox mat zwart. Ik heb een gewone hdmi kabel gebruikt naar mijn tv, en een toslink naar de X41, dat werkt prima echter is het geluid nu zowel op de headset als op de TV. Is het mogelijk om het geluid over de HDMI uit te schakelen? Nu schakel ik elke keer de interne mute van mijn TV in maar das irritant...
    Mijn XBOX heeft dus verschillende uitgangen standaard, hdmi, toslink/optical, die brede aansluiting, die anders de hdmi blokkeert (die gebruik ik dus niet want hdmi en optical zijn al los aan te sluiten)

    [​IMG]
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee dat is niet mogelijk (tenzij het een optie is van je tv)
     
  6. DaWauZ

    DaWauZ Fat Client

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    oke jammer...dus gewoon de tv mute blijven gebruiken...
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik kan alleen wat vertellen over de tritton.

    Gebruiksvriendelijkheid:
    +Het is in het begin een beetje zoeken hoe je het moet aansluiten etc, maar zou niet meer dan een half uur in beslag nemen.
    +De headset zit comfortabel rond je oren.
    - Het bedieningspaneel zit niet op een goeie locatie. Het hangt een beetje in het midden wat nogal irritant is.

    Kwaliteit van geluid:
    + Echt heerlijk. In veel multiplayer games hoor je enemies al ruim van tevoren aankomen. Explosies en dergelijke klinken ook erg fijn. Qua geluid ben ik nog nooit zo verwend :+
    - Het is soms even zoeken naar de combi van geluid en geen ruis hebben. Kwam erachter dat je ook je geluid op het kastje kan aanpassen en dat verhielp het voor mij uiteindelijk.

    Kwaliteiten van gebruikte materialen:
    + voelt voor mij niet cheap aan. Het design is erg netjes en de headset doet ook geen pijn aan je oren na een lange tijd gamen.

    Prijs/kwaliteit:
    Het is een erg dure headset, maar je krijgt er wel een erg goede headset voor terug. De draden en toestanden eromheen zijn wat jammer en als draadloos je fijner lijkt zou ik nog verder kijken. Zo niet en je bent bereid om het geld ervoor uit te geven, zal je zeker niet teleurgesteld worden.
     
  8. gilamonyet

    gilamonyet Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks maddmonkey!

    Hier heb ik wat aan :)
     
  9. ymmij44

    ymmij44 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil al een tijdje een leuke headset kopen voor als ik een keertje laat uit mijn werk snacht's even kan knallen met battlefield of even door de wereld van skyrim kan struinen zonder mijn huis genoten wakker te maken , ik had al eens een Tritton, Trigger Stereo Headset gekocht hij beviel me erg goed alleen de microfoon was erg klote en daarom had ik em terug gestuurd.

    vandaag zag ik dat ze een ander model hadden die ik nog niet had gezien van ongeveer dezelfde prijs klasse dat is de Tritton, Detonator Stereo Headset.

    ik vraag me af of ik hiermee een goede koop doe, het gaat me meer om het geluid daarom had ik ook wel een klein beetje spijt dat ik meteen het vorige headset terug had gestuurd dus vraag ik hier of iemand het verschil weet tussen die twee en welke het beste geluid levert, ik zal onderaan deze post even 2 linkjes bijvoegen van de headsets.

    alvast bedankt!!

    Killerjimbo91

    Tritton, Detonator Stereo Headset
    http://www.bol.com/nl/p/games/tritton-detonator-stereo-headset/1004004011667539/index.html

    Tritton, Trigger Stereo Headset
    http://www.bol.com/nl/p/games/tritton-trigger-stereo-headset/1004004011667538/index.html
     
  10. denace

    denace Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Na zeker 30 pagina's aan info gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit :mad:

    Heb een nieuwe headset nodig voor mn xbox. Ik speel alleen nhl12 dus ik hoef geen hoogwaardig surround geluid. Wat ik wel wil is:

    ruisonderdrukking
    over ear
    geen gezeur met veel draden
    mn eigen stem kunnen horen
    optioneel: als gewone koptelefoon gebruiken
    prijscategorie tot 100 euri

    Ik heb hiervoor een steelseries 4xb gehad en hiervan zakte de mic af ( was niet goed te buigen ), ik was slecht te verstaan of veels te goed met een hoop hijg- en zucht geluiden ( ik hou mn adem vaak in tijdens spannende momenten schijn 't :p )

    alvast bedankt !


    Edit: ik ben erachter dat de aansluiting met de 2 jacks voor koptelefoon en mic ( dat ding wat je aansluit op je controller ) het nog behoorlijk goed doet. Een clip-on mic zou ook de oplossing kunnen zijn. Graag ook suggesties hiervoor :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2012
  11. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
  12. denace

    denace Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen verkeerd idee, de clip on is in de bestelling tho..ff kijken hoe die gaat werken :)
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Wat is nou, voor een redelijke prijs, echt een prima gaming-headset? Ik zoek er eentje om eind van de maand ( salaris :+ ) aan te schaffen. Wil gewoon genieten en alles 100x beter horen. Mijn huidige TV draait soms de kanalen om ... dus links word rechts en vice versa.
     
  14. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    is makkelijker als je aangeeft hoeveel je max eraan wil uitgeven
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Een euro of ... 80. Maximaal 100 ...
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb een turtlebeach X11 stereo headset gehad en die kost een eurootje of 60. Zit heel lekker op je hoofd, goede mic erop en je hoort alles.

    Later de surround X41 gekocht. Die is duurder, maar wel draadloos (batterijen is wel een nadeel trouwens) en dus surround.

    Beide headsets geven je een behoorlijk voordeel bij shooters en de hele gamebeleving is veel groter.
     
  17. denace

    denace Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu een clip on mic gekocht van Zalman http://tweakers.net/pricewatch/88698/zalman-zm-mic-1.html Werkt perfect ! ik kan zuchten en steunen wat ik wil, niemand heeft er last van :D

    Het ligt er heel erg aan wat voor games je graag speelt. Vroegah toen ik Counterstrike speelde, maakte een koptelefoon een wereld van verschil. Voor andere games heb je imo geen geavanceerde headset nodig tenzij je kickt op crispy geluid, wat natuurlijk ook leuk is. Voor € 80,00 heb je best een aardig setje volgens mij..
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    De pest is, die X41 series is discontinued.. oftewel, word niet meer verkocht. Het is een product wat vervangen is.

    Iemand anders nog tips? Als het kan een GOEDE ( 5.1, heb je daar voordeel bij? ) headset van Tritton of Turtle Beach.
     
  19. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan zou ik voor de X12 gaan want dat is opvolger van de X11.
    En kost evenveel
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    De X12 staat op m'n lijst.

    - Zit er verschil tussen een 2.1 en 5.1 headset?
    - Wat is tot nu toe de beste headset van Tritton / Turtle Beach ( betaalbaar )?
    - Wat zijn jullie ervaringen? Dan bedoel ik ... is het ZOVEEL verschil tussen het TV-geluid en hetgeen uit de headset?
     

Deel Deze Pagina