[TV] TV Series Algemeen

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik ga maar ff beginnen aan Homeland!

Ik vroeg me trouwens af of er geen mobiele app was van MyTVshows.org?

2. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De mobiele website functioneert als een soort app.

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Had ergens anders op dit forum erover gelezen, vandaag begonnen. Ben nu bij episode 5. Goede show.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik ben inmiddels bij 11 al! Leuke show met fantastische cast.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Word. Sowieso fan van Damian Lewis. Vond Life echt een toffe serie ook.

6. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Is alweer een tijdje geleden dat ik me hier heb laten zien :+! Druk druk druk, vooral als je naast je werk en sociale leven ook nog een serie of 50 probeert te volgen 8)! En dan ben ik net ook weer aan een nieuwe serie begonnen, die ik jullie allemaal kan aanraden; Alcatraz!

[yt]HBk5N1XwOdQ[/yt]

Het is geen Homeland (sterk en realistisch verhaal met zeer goed acteer werk, niet voor niets twee Golden Globes), maar gelukkig ook geen Person of Interest (erg matig onsamenhangend verhaal met middelmatig tot zwak acteerwerk en ook van J.J. Abrams)! Gelukkig op het einde genoeg onbeantwoorde vragen en een redelijk aardige cliffhanger die je naar meer laten verlangen. Kan een goede serie worden. Denk helaas geen nieuwe Lost, maar komt in de buurt van FlashForward en The Event. Nou maar hopen dat deze het langer dan 1 seizoen volhoudt :9!

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Impressive, waar haal je de tijd vandaan :p.

Ik volg zelf niet veel series, maar als er 1 serie is die ik 2012 ga kijken is het Luck.
    Heb ep01 gezien en visueel echt fenomenaal. Is van Hofmann en Michael Mann, en o.a. Farina speelt er in _O_, en daarnaast Hofmann zelf ook een grote rol.
    Gaat over horse racing en het wereldje daar omheen, heel vet ook.

Voor mij nu al een potentiele kandidaat om de beste serie van 2012 te worden.
    [yt]kLvtAl_t2sI[/yt]

Het is officieel nog niet begonnen (29 januari), maar er is al wel een pilot vroegtijdig uitgezonden die 1 uur duurt. Ik zeg, kijken mannen. Mis dit niet.

http://www.mytvshows.org/show/luck/1/

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben erg benieuwd naar Alcatraz. Ook maar even aangezet.
    Homeland ook maar aan het binnenhalen. Eens zien of het wat is (schijnt goed te zijn).

Nog niet begonnen aan Parks & Recreation, betwijfel of het wat is, al wil ik wel weer een nieuwe sitcom naast The Big Bang Theory. Weet alleen nog niet welke. 2 and a half man heb ik wat stukjes van op tv gezien en vind ik nog niet super (ben ook geen fan van Sheen), maar zullen vast wel genoeg andere leuke zijn.

Ondertussen nog bezig met Lost (en andere shows die nog bezig zijn), nu in seizoen 4. Duurt nog wel even voor ik daar klaar mee ben. Nou met stage vanaf morgen ook minder tijd om te kijken.

Zijn wel meer series die ik wil zien, maar nog te weinig tijd voor. Heb nog genoeg te kijken.

Is er eigenlijk geen site met nieuws over series? Via MyTVShows zag je een tijd terug wel eens wat nieuws per serie, maar dat zie ik ook al tijden niet meer. Zo wil ik wel weten wanneer bijv. nieuw seizoen van American Horror Story komt.

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Die alcatraz had ik al een trailer van gezien _O_ Verhaal klinkt erg gaaf

@2k: Homeland is echt tof :D Heeeel spannend verhaal

edit: wow vet hoor dat alcatraz _O_

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  10. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik maak tijd ervoor ;)! Het is m'n hobby en net zoals de een tijd vrij maakt om z'n postzegels in te plakken of een vaas te kleien of, wat gerichter, om te gamen, maak ik elke dag minimaal een uurtje vrij om een serie te kijken. Het scheelt ook dat m'n vriendin ook veel series mee kijkt, dus zo kan ik al vaak 2 of 3 afleveringen op een avond zien. En daarnaast lopen natuurlijk niet alle series tegelijk, er zijn verschillende tv-seizoenen; fall/winter en spring/summer. Dus als de ene serie klaar is of met pauze gaat, dan begint (of gaat verder) de ander. O en Luck kan idd een topper worden denk ik ook! Probeer ook The Firm eens!

Op Bierdopje kun je op de eigen pagina van elke serie op het kopje nieuws klikken voor nieuws mbt die serie. Daarnaast gebruik ik zelf TV.com voor nieuws over series. En een super fijne site vind ik TV by the numbers. Hier vind je alle info over kijkcijfers etc. En ze hebben een super handige renew/cancel index waar ze op basis van oa kijkcijfers voorspellen welke series vernieuwd en welke gecancelled gaan worden. Klopt zo goed als altijd! O en Homeland is DE topper van 2011! Geweldige acteer prestaties en een zeer sterk (en spannend!!) verhaal!

EDIT:

Heeft er hier trouwens ooit al iemand Luther getipt? Zo niet, bij deze ;)! Met Idris Elba (die iedereen natuurlijk herkent van The Wire, want die serie MOET je gezien hebben) heeft niet voor niets een Golden Globe ervoor gewonnen!

[yt]aEwrOnrlERY[/yt]

"Luther follows the cases of a troubled yet brilliant English police detective, DCI John Luther (Idris Elba). Separated from his wife, whom he loves passionately, he is torn between an unrelenting approach to solving serial killings and his attempts to rekindle his marriage. Luther is a highly charged emotional man who is not above stretching the law to solve a case or save a life. In episode one, Alice Morgan (Ruth Wilson) proves she is equally brilliant by committing the perfect murder of her parents, which challenges Luther as never before. Alice develops a strange fascination for Luther and their continued exchanges and interplay serve as a backdrop for the rest of the season. Luther's edgy police tactics make him a serious concern to his superiors, who feel that he is a threat to their reputations and that of the Police force. From the opening credits to the end of season one, "Luther" is a fast paced mystery presented with many plot twists and insights into the human psyche."

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  11. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Nu Dexter erop zit, tijd voor iets nieuw.
    Life eens proberen.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Luther is inderdaad erg vet. Heb net Sherlock binnen gehaald dus ga dat eens bekijken.

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Heb echt genoten van het eerste seizoen :thumbs:. Vind het erg knap om een personage wat toch al heel vaak in films/series is voorgekomen in een fris jasje te steken. Kan hem zeker aanraden!

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat zijn jullie favoriete series? Denk dat in mijn top 3 toch wel The Wire, Breaking Bad en Dexter staan.

Recent Homeland, Suits, Community en The Inbetweeners gecheckt. Nu weer op zoek naar een nieuwe, Parks en Recreation gaat em niet worden.

Vond Stringer Bell echt een baas, dus wellicht dat het Luther wordt. Nog andere aanraders?

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Boardwalk Empire?
    Ben zelf bijna klaar met laatste seizoen van Oz.
    Na al die jaren eens keer alles gekeken. :D

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Luther en Sherlock Holmes.

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Sherlock Holmes keek ik toen het een tijd terug op tv was. Ben echt onwijs benieuwd naar seizoen 2.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    O ok.
    Nouja vorige pagina noemde ik Luck wat binnenkort écht gaat beginnen, lijkt mij een instant topper.

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Inmiddels in seizoen 5 van Lost beland. Damn, spannend zeg. Eerste seizoen vond ik niet zo boeiend. Lang niet gekeken, maar sinds ik na lang aan seizoen 2 ben begonnen... Steeds wordt weer meer duidelijk, maar komen er ook weer nieuwe mysteries naar boven.
    Nog niet van gekomen om andere (nieuwe) series te kijken. Ga denk eerst Lost helemaal afkijken en m'n wekelijkse eps kijken, alvorens ik aan nieuwe begin. Voordeel is dan wel dat ik gelijk x aantal eps achter elkaar kan kijken en niet gelijk steeds een week hoef te wachten.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo alle seizoenen Oz gekeken.
    Ze waren allemaal goed. Maar het laatste seizoen vond ik de minste. Wordt te rommelig. Er zijn in de eerste 5 seizoenen zoveel verhalen opgebouwd dat ze het eigenlijk in Seizoen 6 niet allemaal kunnen afsluiten. Veel mensen gaan dood, waar het in de eerste seizoenen echt een big deal was en er goede redenen waren en er daardoor conflicten kwamen wordt het in Seizoen 6 een beetje hoekje geduwd. Vond ik wel jammer en blijft de hele serie toch wel een open einde. Met zeker 5 personages waar je niet weet hoe het me ze afloopt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina