De 360 kun je misschien als de beste console zien van deze generatie, maar niet allertijden.
Aantal redenen:
-Xbox 360 is van deze generatie. We kunnen nog niet oordelen hoe hij de tijd doorstaat de komende 10 jaar. Voorbeeld: SNES games zijn nog steeds leuk om te spelen. In verhouding hebben PS games de tijd wat minder goed doorstaan.
Hm, als dat een van de dingen is waar jij persoonlijk op let. Fair enough. Ik kijk zelf meer naar hoeveel plezier ik heb gehad met het apparaat tijdens de levensduur, niet erna.
Al denk ik ook niet dat de X360 games zo slecht zouden verouderen als de PSX games. Maar we'll see. Is nu moeilijk te zeggen.
-De 360 heeft niet iets revolutionairs geïntroduceerd zoals online gaming, kleuren graphics, overgang van 2d platforming naar 3D omgevingen of iets dergelijks.
Online gaming voor consoles groot gemaakt (al heeft de eerste Xbox dat misschien al gedaan, maar de 360 diepte het pas echt uit)
Achievements/gamerscore, like it or not. Voor heel veel mensen veranderd hoe ze games spelen.
En de XBL Marketplace met apps als Netflix heeft consoles veranderd tot totale media apparaten ipv alleen een gameconsole. En downloadable demo's, trailers etc. Het hele package wat ze aanbieden was revolutionair
-De 360 heeft hardwarematig, met name door alle RROD problemen, geen recht op deze titel. Hij gaat te snel kapot i.v.m. oudere consoles.
Ok. Heb je gelijk in.
-Het is zeker niet de meest verkochte console
Daar gaat het niet om, het gaat om de beste, niet de meest verkochte Sales zouden imo niets mogen uitmaken.
-De levensduur van de 360 is niet voorbij. We weten nog niet hoe lang Microsoft de 360 nog ondersteund en wat de totale levensduur is. PS 2 heeft denk ik wat dit betreft het record van langslopende support.
Al zou MS nu de support afkappen, het plezier wat ik de afgelopen 6+ jaar heb gehad kunnen ze me niet meer afnemen, dus ik zie niet hoe dat iets zou uitmaken. Voor mij danKlik om te vergroten...