[XOne] The Witcher 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 23 sep 2009.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Lang niet verkeerd. Hoop dat de framerate overal zo soepel blijft.

    Vernieuwde officiele startpost! Ik weet dat ik jullie lang heb laten wachten. :+

    Ik denk dat deze review het allemaal zegt. Spreekt deze review je aan, dan is TW2 helemaal voor jou bedoeld.

     
  2. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de een of andere manier kan dit gameplay video me niet overtuigen ... ik hoop dat er een demo uitkomt (xbox).

    EDIT: na het bekijken van de review stemt me dat wel iets beter, maar ik mis iets.

    Vraag: kan je enkel met 1 personage spelen, die mannelijke held of kan je ook kiezen voor een vrouw of een man met een ander uiterlijk?

    Ik vind het nl altijd erg jammer als rpg's uitkomen waar je alleen maar met een man of vrouw kan van start gaan.
    En wat zijn de impressies over het crafting systeem? Welke zijn er? Wapens, armour, alchemy,enchanting of nog wat anders: aanwezig ?
    Veel variatie in quests (main én side quests) ?

    Ik hoor vaak over de "combat" spreken, maar de andere rpg-elementen vind ik veel belangrijker dan combat. Trading, loot, soorten skills(en is het een open skilltree of via trainers of nog anders?), hoe is het level-up systeem (kan je zelf statpoints toewijzen of is het meer zoals in Skyrim, heel beperkt met HP, MP en Stamina)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat zijn losse stukjes gameplay, niet echt bedoelt om spelers te overtuigen, maar wel om te laten zien dat de 360 versie ook naar behoren draait zonder veel grafisch in te leveren. Check de review die ik zojuist gepost heb. Ik denk dat deze meer eer doet aan het spel. Ik vind het in veel opzichten op DKS lijken, zeker als het gaat om de uniekheid van de quests en de mate van zelfstandigheid het spel van de speler verwacht.

    Inmiddels zijn er diverse patches released, quest bugs verholpen en is een betere tutorial toegevoegd (TW2 2.0). Het spel is dus nog een stukje verbeterd t.o.v. de release versie besproken in bovenstaande review. TW2 2.0 wordt tevens de release versie voor de 360.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb ook begrepen dat de quests heel veel diepgang hebben, en bij een hoop sidequests kunnen er zelfs gevolgen zijn voor het hoofd verhaal. Verder gebeurd er ook van alles tijdens quests en heb begrepen dat het verhaal van zeer hoogstaand niveau moet zijn. Daarbij komt een erg nice combat system, prachtige omgevingen,nee laat maar komen hoor :D
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Jah, de Witcher spellen zijn gebaseerd op de gelijknamige boeken van Andrzej Sapkowski, dus je zult diepgang genoeg vinden in de wereld en karakters. Vraag me alleen af hoe het verhaal dat zich heeft afgespeeld voor deel 2 wordt uitgelegd op de 360, gezien veel console gamers deel 1 niet op de PC hebben gespeeld. Een uitgebreidere intro misschien?

    De quests branchen zelfs zover uit elkaar, dat een hele acte in het spel anders zal zijn op basis van jouw keuzes als speler, compleet met andere omgevingen en NPCs.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je startpost nog eens doorgenomen en las dat het gaat uitkomen, niet Q1, maar Q3 2012 ? Maar goed, dat maakt voor mij niet zoveel uit (geduld heb ik genoeg).

    Wel, misschien kan je me binnen dat tijdsbestek nog overtuigen Zifnap :) Meer kans dat ik Deze toch aanschaf maar Amalur "never" is groot ! Ik vind Skyrim heel leuk om me mee te vermaken en toch mis ik net als in Oblivion iets, maar ik kan niet goed duiden wat het precies is :/
    Maar als je weet dat ik heel veel hou van de Divinity games ... en bij het zien van de review moet ik toegeven dat er DKS-gevoel inzit. Maar dat kan me toch (nog) niet echt overtuigen. Ik hoop echt dat er een degelijke Demo zal uitkomen.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik heb vorig jaar op Gog.com voor 5 dollar The Witcher gekocht voor mijn laptop, het draait allemaal heel ok en ik sluit het via HDMI op de plasma aan, dus dan is het helemaal toppie. Alleen zou ik de game zo graag met een controller spelen, want op de bank zitten met keyboard + muis is no no.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik heb Skyrim nog niet gespeeld, maar dat ga ik zeker nog wel doen. Het zijn goede spellen, maar een open wereld zorgt er ook voor dat de content minder uniek aanvoelt. JRPG games zijn soms weer het tegenovergestelde daarvan, zo gesloten dat het bijna je adem beneemt (in minder positief opzicht).

    Ik kan eigenlijk niet veel meer zeggen of laten zien dan dat in de startpost staat. Ik denk dat TW2 meer gemeen heeft met DKS dan Skyrim en ik geloof dat TW2 fans van DKS zeer zeker zal aanspreken. Veel unieke content, goed uitgewerkte wereld en karakters (gebaseerd op een fantasy boeken reeks), mooie en sfeer volle graphics en sounds, strakke combat (al zal het niet iedereen aanspreken), veel skills om te tweaken, alchemy, branching quests zonder een overduidelijke goede of slechte keuze en een stukje volwassenheid in de wereld en content die ik soms mis in het genre. Volgens mij zeggen de meeste reviewers wel hetzelfde over TW2: perfect is het niet, maar de fouten vallen vooral op omdat het spel zo goed en zo sfeervol is. Je wordt erin opgezogen als een goed boek, zolang je de aandacht erbij houdt. Dit is geen spel om even tussendoor te spelen, maar de investering die het vraagt van je tijd is het helemaal waard.

    Btw, heb even mijn naam gefixt in de quote. Viel mij op dat je deze vaker fout schreef. O-)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Och ja, mijn excuses Zifnap, ik heb dat inderdaad al meer dan eens moeten corrigeren, maar vaak ook vergeten na te lezen en dan blijft het er fout staan.

    Ik heb zonet een lange review op Gamebanshee gelezen (6 pages!) en ja, ik hou deze game zéker in de gaten! Vooral de quests vormen een variatie aan verhaallijnen, iets wat de herspeelbaarheid naar mijn opinie sterk vergroot, wat ik alleen maar als heel positief beschouw! Ik speel liever 1 game vele malen en lange tijd dan er meerdere persé te willen (kopen)spelen, maar nooit echt in het verhaal ingezogen word! Al heb ik me al meermaals wel laten verleiden om games te kopen en die nu blijven links liggen (Two worlds II, Risen zijn daar prima voorbeelden van!) ... beetje zonde van de centen. En ik heb ook al gemekt dat ik slechts 1 spel op de xbox in dezelfde periode kan spelen (al zijn er uitzonderingen), vanwege totaal verschillende speelstijlen wat betreft de "controls".

    Grappig is wel dat ik vrij vlot tussen DKS en Skyrim kan wisselen: de ene dag dit, de volgende de ander, maar ik waag me dan beter niet aan Dark Souls bijvoorbeeld LOL ...
    Ook tussendoor Civilization Revolution (TBS game) lukt heel goed, net vanwege het Turn based aspect (= meer relaxt). Voor de rest speel ik op de pc alleen af en toe (nog steeds) Divine Divinity :p
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Goede review bij Gamebanshee. Het valt mij wel op hoeveel aandacht de reviewer besteed aan de kritische punten/valkuilen van de game, om dan toch tot de conclusie te komen dat het een meesterwerk(je) is. Verder goed geschreven, al zijn een aantal punten sindsdien al verholpen of verbeterd.
     
  11. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke punten vind jij vooral verbeterd ? Ik ben benieuwd ;)

    Hoe meer ik erover lees en nadenk : volgens mij is The Witcher 2 echt wel een game naar mijn smaak, vooral die quests/verhaallijn(en diens herspeelbaarheidsfactor!!) + gevarieerde spelwereld spreken me erg aan :)

    Q3 van dit jaar ... dan heb ik nog wat tijd om mezelf op te warmen voor deze game en nog wat Skyrim en andere games te spelen :D
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Combatwise is er veel verbeterd/veranderd. Sommige dingen zijn echter ook veranderd. De combat is nu geloof ik wat makkelijker geworden.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Meer in balans toch? Het begin is iets gemakkelijker gemaakt, terwijl chapter 2 en 3 lastiger zijn geworden. Ook krijg je een eigen chest om zooi in te dumpen (goed voor al die ingredients die in groten getale behoorlijk zwaar wegen). Veel quests en pointers zijn sindsdien gefixt. Zelfs de lipsync is iets verbeterd. Alle verbeteringen zijn ook toegepast in de 360 release.

    In de laatste Witcher 2 2.0 patch zijn nog meer features toegevoegd (monsterpatch Q4 2011).

    ==========================================

    Below you can find the full list of changes:

    New Game Modes

    Arena - is a new gameplay mode that is separate from the main adventure and narrative of The Witcher 2. In this mode, Geralt of Rivia duels a variety of foes to the death in a gladiatorial arena located in an unnamed town somewhere in the Northern Kingdoms. In addition to winning gold and valuable items, players also receive points for their wins. They can then post their point totals on-line to compare their achievements against those of other blood sport enthusiasts around the world. Geralt can encounter both foes and allies in the arena. He can recruit the latter for a fee to assist him during his most challenging clashes.
    To post your point totals to the forum, you must be registered and have a forum account! Register and establish your account directly through the game launcher or go to www.thewitcher.com. You can then log in to your account via the launcher.

    IMPORTANT: Players using mods to alter their character attributes and statistics will not be able to post their point totals from the arena to the server. This is a necessary precaution to prevent any attempts at distorting competition or misrepresenting player achievements.

    Tutorial - The game tutorial takes the form of a brief adventure during which players learn how to use a range of game mechanics and functionalities. Assuming the role of game protagonist Geralt of Rivia, players save a wounded knight named Bolton of Ironford while learning game controls as well as the basics of combat and alchemy. This transpires step by step as the tutorial guides players through a series of minor missions. Upon completion, based on demonstrated abilities, the tutorial recommends the difficulty level which the player should choose in embarking on the main adventure of The Witcher 2.

    Dark Difficulty - The ‘Dark’ difficulty setting is the most demanding difficulty level in gameplay terms. Under this setting, each and every foe represents a significant challenge. In addition to raising the difficulty bar, the module includes several new sets of equipment/items that are linked through a dark legend detailed in the Journal. Once all their components have been collected and donned, the Blasphemer’s, Oathbreaker’s and Kinslayer’s outfits provide great advantages in combat. The swords included in the outfits strip opponents of Vitality while supplementing the witcher’s. However, given that they are cursed, the swords provide no benefit and harm Geralt by sapping him of Vitality as long as the outfits to which they belong remain incomplete.

    Corrections and improvements to combat:
    1.Numerous improvements have been made in the targeting system.
    2.Parrying is now unlimited (even when Vigor is completely depleted), though parries no longer cancel all damage (maximum 50% reduction once the relevant ability has been acquired).
    3.Responsiveness of game controls has been improved. This includes but is not limited to casting Signs, parrying, and attacking immediately after evading an opponent’s assault.
    4.Geralt’s attacks are no longer interrupted by attacking opponents. Attacks are now contiguous and foes cannot interrupt Geralt’s attacks by landing a blow.
    5.Assorted fixes now prevent opponents from incessantly attacking Geralt after he has been knocked down. Geralt can no longer be knocked down repeatedly in quick succession. Also, he rises quickly while evading subsequent attacks.
    6.Geralt no longer attacks opponents located behind other opponents positioned nearer to him.
    7.The target locking system has been improved. Preference is now given to previously highlighted targets.
    8.Target selection has been improved. Priority is now given to foes affected by a critical effect facilitating the completion of a finishing move.
    9.The additional two steps Geralt took after mounting an attack with the W, S, A or D key depressed have been eliminated.
    10.Attacks can now be continued even when a key controlling Geralt’s movement (e.g. W, S, A, D) is depressed.
    11.Attacks can now be continued if the attack key is depressed immediately after the final strike of an attack animation sequence.
    12.Geralt can now pivot 180 degrees immediately after completing an attack.
    13.Assorted problems with key responsiveness have been resolved. Keys no longer need to be depressed twice or more to trigger a given action.
    14.A distance attack problem has been resolved. Geralt now mounts distance attacks (lunge with sword in hand in the Fast style) when opponents were located at a suitable distance from him.

    Other corrections and amendments:
    1.Casting several bombs no longer blocks further inputs.
    2.An option has been added to the configuration tool enabling aspect ratio to be set independently of resolution.
    3.The amount of disk space required for game patching has been reduced.
    4.The loading of selected Witcher 1 game saves no longer causes the game to crash.
    5.A greater number of monsters now appear in the cave leading to Loc Muinne.
    6.Improvements have been made in the manner in which monsters are spawned in the mist in Chapter 2.
    7.The visual effect accompanying Adrenaline use no longer disappears prematurely.
    8.Archers now draw their swords more quickly when Geralt approaches.
    9.Mages no longer automatically cast shield spells when Geralt casts daggers at them.
    10.The game is now paused when Geralt executes a finishing move in combat.
    11.The troll in Chapter 2 has been corrected. Previously, in some circumstances he could not be attacked.
    12.Physics on cast daggers have been improved.
    13.The site for aiming daggers is now more visible.
    14.Geralt’s animation when he dies while casting the Axii Sign has been corrected.
    15.An exploit in the fight against Letho has been eliminated. Previously, this foe could be killed by casting bombs in quick succession.
    16.An exploit related to the ‘Insane’ difficulty setting has been eliminated. Previously, game saves could be loaded with difficulty set to this level, which was contrary to design intentions.
    17.Camera positioning/operation has been corrected during the boss fight against the kayran.
    18.Camera control via gamepads has been improved.
    19.Assorted adjustments have been made in mutagen statistics.
    20.The ‘Junk’ filter in the Inventory has been adjusted to provide for correct item filtering.
    21.In the Inventory, the dialogue window warning of prohibited actions has been corrected.
    22.Assorted corrections have been introduced to the mini-map in Chapter 1.
    23.Audio balance throughout the game has been adjusted.
    24.Erratic character teleportation in mini–games has been eliminated.
    25.Assorted adjustments have been made in animations applying to nekkers.
    26.A minor bug in the “Scent of Incense” quest has been resolved.
    27.Numerous minor fixes have been introduced in character lip-sync throughout the game.


    ==========================================
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  14. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dat vind ik zeker heel goed ! Was dit er in de eerdere versie dan niet, zo'n chest? En kon je in de eerste versie je loot ergens laat vallen/achterlaten?

    Dit is iets wat ik in het eerste gedeelte van de Dragon Knight Saga mis (dus vóór de Battle Tower): een chest om loot in te bewaren. Of al was het maar dat je opgepakte loot ergens kan laten neerploffen, daar zou ik ook al mee tevreden zijn :)
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hmmm, ik weet even niet meer zeker of je items kon laten vallen op de grond. Ja, je kunt altijd zooi droppen, maar dan verdwijnt het dacht ik meteen. Maar misschien verwar ik dit met een andere RPG. Die lootkist was er inderaad eerst niet (stond volgens mij ook in de gamebanshee review), maar is later in een patch toegevoegd.

    EDIT:

    @Kirimo: Waarom probeer je niet eens de demo van The Witcher I op je PC? Misschien draait het wel goed? Ik vond het een erg sfeervol RPG. Zeker niet voor iedereen geschikt, maar een goede eerste RPG van CD Project. Het is een mooie opmaat naar deel 2 als je die wilt gaan spelen.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  16. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik heb die review vrij snel doorgenomen en dus niet elk woordje/zinnetje doorgenomen ... :x Maar vind het wel een degelijke review, zo kom je ze niet veel tegen. :)

    Ik zal eens die demo opzoeken ;)

    Edit: downloaded en installed de demo of the Witcher I ;)
    Maar verder even nog geen tijd om in de game te jumpen, maar heb wel een goed gevoel als ik de Manual erop nalees (isometric view, yeah, love that :D !)
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2012
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    En mocht je hem vet vinden, kan ik je aanraden de volledige game te kopen voor 10 dollar op Gog.com. Je betaald hun, en je download daarna de full game :D
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Je moet deel 2 echter niet beoordelen op je ervaringen met het eerste deel. De combat valt veel mensen namelijk tegen in het eerste deel. Dit is echt totaal verschillend met het tweede. Maar de sfeer en het verhaal zijn subliem. _O_
    En Geralt is een baas. :cool:
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De combat is inderdaad heel anders, maar ik vond het persoonlijk wel lekker werken. Misschien moet ik toch nog eens een keer het eerste deel gaan spelen. Nooit uitgespeeld namelijk omdat het toen zo slecht draaide op mijn oude PC. De framerate was zo slecht, dat zelfs het geluid ging kraken. Erg jammer, want de qua sfeer was het helemaal mijn game.

    EDIT: Is Gog.com niet mede-opgericht door CD Projekt? Goed initiatief vind ik het, om "oude" spellen speelbaar te maken op moderne PCs en besturingsystemen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2012
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn PC kan The Witcher I vrij goed aan, maar voel wel dat ik niet TE lang aan een stuk mag spelen hahaha ... heb een vrij goede koeling, maar toch ...

    Combat systeem maakt me niet zo heel veel uit ... Wat ik me wel afvraag is welk perspectief ze gebruiken in The Witcher II (op PC) (keuze tussen 3 zoals in TW I? Of enkel 1e of 3e persoons view?) EN of ze dan ook ditzelfde gebruiken voor de Xbox (ik neem aan van wel?)

    Heb gisteren de demo van TW I beginnen spelen en eerste indrukken zijn :
    toffe wereld, leuke NPC's, zo te merken questes genoeg en combatsysteem is even wennen, maar lukt aardig tot hiertoe.
    Vraagje: tot welk level of gebied kan je de demo spelen?
    GOG : ik heb daar al games gekocht (zoals Divine Divinity, my favorite nr 1!!) dus kan gemakkelijk TW I aankopen en betalen, maar ga eerst de demo uitspelen! ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012

Deel Deze Pagina